Toon posts:

Revision van A7V?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat houdt de revision nou precies in? Is dat gewoon een hardware matige versie? (dus niet software upgradeable?) Want ik heb dacht ik revision 1.01 en hoor veel mensen over hogere versies praten.

Sacerdote

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 19:24
dat vraag ik me ook al af ja

Verwijderd

Dat gaat om een revisie van het bord, niet van de BIOS.

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

ik heb 1.02... verschil zit em volgensn mij in de dipswitches en zo

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
rev. 1.02 is IMO de versie zonder onboard audio en met dipswitches

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

in nederland via officiele kanalen geimporteerde A7V's zijn altijd zonder onboard audio...

en die revisions zijn versies, die verbeteringen aan het boarddesign aanduiden.

volgs mij dan :)

• netman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 12:01
Klopt helemaal, revisions zijn hardware versies.

Zo werkt bij de eerste versies het hdd lampje niet op de standaard IDE poorten maar alleen bij de harde schijven die aan de Promise controller hangen.

Bij latere versies werkt het lampje wel op alle ide aansluitingen.

Iets soortgelijks doet zich voor bij het in de BIOS instellen van de multiplier, dit kan pas vanaf versie 1.04 als ik me niet vergis.

Verwijderd

Topicstarter
Iets soortgelijks doet zich voor bij het in de BIOS instellen van de multiplier, dit kan pas vanaf versie 1.04 als ik me niet vergis.
Mmmm..dat zou best goed kunnen. Ik ben nog geen multiplier tegengekomen in Bios..
Kan ik te zijner tijd wel jumpermatig dit doen of ook niet?

Sacerdote

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Doe 1.01 had ook wat stabiliteits problemen dacht ik, daarom heb ik meteen gekeken welek type ik erin had zitten, gelukkig was het de 1.02 :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb de 1.01 revisie (HDD-ledje werkt inderdaad niet). Ik heb hem sinds een week pas echt stabiel, met bios 1005C. Dit bios gaf wel problemen met het opstartvoltage (te laag) dus je moest iedere keer het bios in om de zaak op te kunnen starten. Na veel proberen was de oplossing voor mij om alles via de jumpers en dips te regelen (er zit een jumper op om het softbios grotendeels uit te schakelen), sindsdien zijn alle problemen over (zoals vage lockups tijdens het surfen) en kan ik m'n proc hoger laten posten (niet dat je daar iets aan hebt).

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Als je opstart voltages te laag zijn dan moet je gewoon bij de hardware monitor de desbetreffende voltage op ignore zetten. Mijn Vcore staat op 1.55V, ik kreeg ook elke keer de melding dat een van mijn voltages te laag stond. Dit is nu opgelost.