Toon posts:

[XP] Registry Error Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de nodige topics langsgelopen, maar niks gevonden hierover. Wel veel Registry Errors, maar net weer anders als deze.
Als ik Windows XP SP1 opstart, start hij net voor het inloggen opnieuw op. Een eindeloze loop dus.
Ik dacht dus, via Veilige Modus gewoon ff systeemherstel doen. Daar kom ik dus ook niet in. Hij start dus ook opnieuw op zonder een melding te geven.
Daarna geprobeerd Windows XP opnieuw te installeren, maar daar krijg ik de Registry Error. Nadat ik op F8 heb gedrukt.
Toen de Recovery Console geprobeerd, maar ook deze Registry Error. (Net na de vraag op welke installatie ik me wel aanmelden).

Btw: Tijdens het opstarten van Windows komt wel vaak naar voren dat er een fout op station E: zit. Niet iedere keer trouwens. Windows staat op C:

Heeft iemand een idee? Want om nou een dos diskette te pakken en Fdisk uit te voeren....en dan is het maar de vraag of het werkt. Alles is namelijk NTFS.

Groeten,

Maarten

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03 16:34

JohnD

Bernd

je kan je HD's/partities beheren tijdens de winxp setup. heb je fdisk niet voor nodig.

maar het is misschien wel handig als je de preciese foutmelding geeft.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:50

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Harddisk en geheugen al eens getest?
Voor de harddisk kun je meestal op de site van de fabrikant een tooltje vinden om te testen en om het geheugen te testen kijk je op www.memtest.org.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

www.ultimatebootcd.com <-- downen, fikken en test maar raak voor een knaak (gratis :P)
iig effe memory en hd testen

Verwijderd

Topicstarter
je kan je HD's/partities beheren tijdens de winxp setup. heb je fdisk niet voor nodig.
Daar kom ik dus al niet :'(
maar het is misschien wel handig als je de preciese foutmelding geeft.
De preciese foutmelding is zoals ik omscreef, een blauw scherm met "Registry Error". En nog wat uitleg erover, over dat het waarschijnlijk een hardware probleem is, en dat ik maar in apparaatbeheer wat dingen moet uitschakelen, of hardware vervangen etc.
Harddisk en geheugen al eens getest?
Geheugen heb ik al geprobeerd, ook al in een ander slot geprobeerd, geen resultaat.
Hard Disk heb ik nog niet getest.

Ik zal ff proberen de hard disk te testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 13:14 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke memory test heb je gebruikt? Probeer iig eens memtest86 daarmee kan je een boel uitsluiten als je die een behoorlijke tijd laat draaien (een paar uur dus) :)

Kijk anders ook eens naar http://support.microsoft.com/?kbid=307545 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheugen gewoon verwisselt met die uit mijn eigen PC. Precies dezelfde melding.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:43:
Ik heb het geheugen gewoon verwisselt met die uit mijn eigen PC. Precies dezelfde melding.
test toch maar effe met memtest, kan natuurlijk ook zo zijn dat je geheugenbank brak is en dat daardoor een en ander niet loopt zoals het hoort. dat zal ws ook naar boven komen bij een memtest ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat is nou die exacte info over de registry error dan? Dat is belangrijker om te weten dan wat anders...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon het niet laten, heb met fdisk alles leeggehaald, na eerst wat data naar mijn pc te hebben gekopieerd. De foutmelding is weg, alleen Windows XP wil niet opstarten :'( Na het kopieren van de bestanden wordt er opnieuw opgestart, maar hij vindt volgens mij geen bootsector :/ Dus hij start meteen weet de setup van de CD, zelfs zonder dat ik ook maar een toets aanraak (Druk op een toets om vanaf CD op te starten) :|
Ben nu bezig de harde schijf te controleren met een tool van seagate.

Exactly foutmelding weet ik op het moment ff niet, alleen er stond precies "Registry Error", met nog wat nummers eronder. Maar die fout is nu dus weg.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 13:02 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Niet zo handig om er hier een topic over te openen dan he, als je toch de boel gaat formatteren. Ben je een tweaker of niet?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Misschien achteraf gezien was het geen goed idee om een topic te openen, nee. Sorry.

Maar er is toch echt meer aan de hand, test van seagate gaf aan dat er niks mis was met de schijf. Ook met geheugen niet, zat bij de zelfde test in.
Dan maar low level format proberen.

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-03 22:50

Jake Bullet

Wise Scripter

Je bent toch niet toevallig aan het overclocken? In de bios alles al op default gezet?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
heb je je bios settings al eens nagelopen? Je juiste hdd staat toch als first boot device?
Al een gekeken naar bios updates ed?
Check je harde schijven eens en koppel onnodige apparaten af voor je windows setup start (haal die geluidskaart, 2evga kaart die 6 extra hdd's en al de rest maar weg ;)) Steek die er later, als windows werkt, er weeer een voor een in.
Pagina: 1