Toon posts:

[PDF] Document printing bug (2mb word 20mb)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

ik heb een vaag 'probleem' hier. Als ik een PDF (van 2mb ongeveer) document afdruk word deze naar uiteraard naar de print qeu verzonden. In deze print que zie ik het bestand oplopen naar meer dan 20mb! Geen idee waar dit aan ligt.
Any ideas?

Thx in advanced,
KC-Bone

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
PDF is een extreem efficient bestandsformaat: afbeeldingen worden (meestal) met jpeg-compressie gecomprimeerd. Het printbestand is dat niet. (vergelijk een .jpg van 2 mb met de .bmp van hetzelfde beeld!)
Het zou ook kunnen zijn dat je printerdriver ingesteld staat om 'grafisch' te printen (als bitmap). Dit veroorzaakt ook grote printbestanden.

[ Voor 13% gewijzigd door Witte op 14-10-2005 11:15 ]

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoiets zat ik ook al aan te denken. Alleen de 'bitmap instelling' had ik reeds gedeactiveerd. Dus hier ligt het niet aan. Het kan wel zijn dat de driver de boel niet goed aanstuurd. Alleen dan moet ik wel een hele universele HP driver vinden aangezien het probleem zich voordoet op de HP 2200 tot 2400. Noem het maar op, het gaat niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
anyone?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Volgens mij hoort dit eerder in SA of zelfs WOS thuis. --> SA

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Het is geen bug en ook geen probleem. De data die naar de printer verstuurd wordt is zo goed als altijd meer dan de data die in het bestand staat. Of wordt het bestand op de HD groter? Zo nee, dan is het gewoon normaal :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou dus betekenen dat als je een JPG zou printen, de PC een bitmap naar de printer zou sturen?
De grote van dat bestand zou dan zo groot worden als de JPG omgezet naar BMP formaat?
Dus van laten we zeggen 4 mb ofzo voor een 800x600 afbeelding?

Volgens mij is dat toch echt niet zo, maar ik kan het mis hebben... :|

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Printer staat zeker op RAW instellingen ( ge-advanceerde print instellingen ) tja dan krijg je gigantische "print" files. Als je het op NT EMF 1.008 ( Enhanced Meta File ) zet zou het een stuk minder moeten zijn! ( maar de pc is wel langer bezig met voorbereiden van de print job )

There is no place like ::1

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:20:
Dat zou dus betekenen dat als je een JPG zou printen, de PC een bitmap naar de printer zou sturen?
De grote van dat bestand zou dan zo groot worden als de JPG omgezet naar BMP formaat?
Dus van laten we zeggen 4 mb ofzo voor een 800x600 afbeelding?

Volgens mij is dat toch echt niet zo, maar ik kan het mis hebben... :|
Dat hangt af van de printinstelling. Op hoge kwaliteit moet door de computer alles worden berekend en worden opgeslagen, dus kan een printertaak inderdaad redelijk groot worden. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Misschien kan de topicstarter even uitleggen wat zijn achterliggende reden is deze vraag te stellen? Het heeft mij namelijk nog nooit kunnen boeien hoe groot een file bij de printer aankwam ;) Of vroeg je het je puur en alleen af; zonder dat er een achterliggend probleem is wat je probeert op te lossen? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Nou eigenlijk alleen maar zeurende klanten :P
"ik wil sneller printen" verhaal :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:58

job

Sneller printen?
Dan zou je (indien mogelijk) het printer geheugen uit kunnen breiden.
Pagina: 1