Toon posts:

Waterkoeling op cdrom plaats

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen,

Ik ben jarig vandaag!! "gefeliciteerd" -----------> dank je wel allemaal.

Ik wil een waterkoeling voor me processor aanschaffen. Er is hier in de buurt pas een heel klein computer winkeltje gekomen, fantastische eigenaar....leuke vent. Ik dacht: "effe buurten...je weet maar nooit". Nou had hij eigenlijk het perfecte setje voor mij...goedkoop en eenvoudig.

De waterkoeling die hij mij liet zien is precies zo groot als een cdrom en kon je gewoon in je kast, op de plaats van de cdrom hangen. Aanvoer en Afvoer leiding...blokje op de processor en klaar is kees!! het zag er nog bizar degelijk uit ook allemaal. Het gehele setje was 70 euro. Helaas had hij dit niet voor socket 754 beschikbaar, maar hij kan het welbestellen. Ik dacht "whehe weet je wat....ik ga zoiets wel ergens anders kopen....dan heb ik het gelijk"... maar wat schept mijn verbazing!! ik heb het nog nergens kenne vinden...ik heb toch grote computerwinkels gebeld, nergens kende ze dit systeem. Forums afgezocht.....op veel onlineshops gezocht....ik heb het nog nergens gevonden. De goedkoopste water-processor koeling die ik ben tegengekomen is al 90 euro.

-heeft iemand ervaring met een systeem als dit??
-of weet iemand waar in Nederland een systeem als dit verkocht wordt?? misschien nog goedkoper zelfs, want dit winkeltje is nog vrij duur ook

alvast bedankt natuurlijk, en een fijne vrijdag nog:D

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

had het toevallig een blokje voor de cpu met een pompje daarop? en dan zwarte redelijk dunne slangen met een aluminium reservoir? want ik ken dus een shop in de buurt die dat ook verkoopt.

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
hmm nee de pomp zat echt in 1 "blok" met de radiator en de fans.. het blies de lucht ook gelijk naar buiten...dat vond ik ook al een mooi principe

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 10:55 ]

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

mja er zijn een boel van die setjes, zolang je geen naam hebt kunnen wij je niet helpen. Ik vind trouwens dat je die man zijn verkoop ook mag gunnen, zeker als hij net begonnen is ;)

Verwijderd

Topicstarter
:D ja als iemand een paar namen weet voor die setjes....merken...winkels...dan kan ik denk wat beter zoeken...het is wel een schaars product...hier in de stad verkopen ze het nergens.

als het zo doorgaat krijgt die man zijn koop:D

ik ben alleen een impulsieve plasser die alles wat ie in ze hoofd wil eigenlijk alla minuut in bezit wil hebben:D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 10:55 ]

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

ik noem maar : reviews: Kingwin AquaStar AS-3000 review

Denk je in het vervolg een beetje aan je spelling ;)?
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gifhier staat de edit knop ;)
en smileys werken alleen als je eerst een spatie doet

@ HD : nee want zijn radiator zat in het systeem.

Bedenk je wel dat dit soort systemen nooit zo goed kunnen koelen als een systeem met losse rad?

EN inderdaad gefeliciteerd _/-\o_

[ Voor 77% gewijzigd door HeepH op 14-10-2005 10:50 ]

Verwijderd

Deze misschien Evercool WC-201
http://www.computer-oplei...nl/winkel/N_art_1335.html

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het was net zo groot als die Evercool WC-210 het zag er alleen wat simpeler uit, maar dat doet er natuurlijk niet toe. Ik zie volgens mij wel dat de Evercool de lucht naar boven afblaast, dit systeem blies echt naar voren de kast uit. Alle alternatieven zijn welkom natuurlijk, ik hoef nie zozeeer de processorkoeler die ik in gedachte heb.

Verwijderd

Oftwel een waterkoeling die niet beter presteert dan menig luchtkoeler. Is dus gewoon troep die je beter kan laten liggen.

Als je nog een simpel goedkoop waterkoeling setje wilt moet je de thermaltake bigwater SE kopen die is echt veel beter.

Verwijderd

Topicstarter
Het hoeft ook niet echt beter te presteren dan luchtkoeling, ik vind het waterkoeling gewoon vetjes:D

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
das dom want het gaat echt om de temperaturen O-) .

Als je het gewoon cool vind maar het dus niet cool is ( :9 ) dan ben je een faker... wil je dat? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Uteraard alle respect voor de Bigwater, maar het systeem dat ik gezien heb is een stuk robuuster, ook het radiator oppervlak was zeker 1,5 tot 2 maal zo groot, en het had twee geluidsloze fans.

heb ik dan echt een spooksysteem gezien ;)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ga nog eens naar die man toe en vraag wat voor setje het is, merk/type e.d.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Bolis schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:09:
das dom want het gaat echt om de temperaturen O-) .

Als je het gewoon cool vind maar het dus niet cool is ( :9 ) dan ben je een faker... wil je dat? |:(
Laat hem? ik heb waterkoeling ook 50/50 voor pimp en geluid.. het ziet er gewoon vet uit, en je bewijst dat je (meestal) een wat geavanceerdere computergebruiker bent..ik hoef het allemaal niet zo koud.

niet om de mod uit te hangen,maar jij hebt al vaker waarschuwingen gehad, als je het gezellig vind op tweakers zou je je misschien iets beter aan de regels moeten houden, anders word je nog gebanned, en dat is voor niemand leuk...

[ Voor 22% gewijzigd door HeepH op 14-10-2005 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
whehe fantastische, ik bent eruit

Ben maar terug geweest naar die "spookshop"

Het ding waar het uiteindelijk om gaat is:

http://www.dimension.nl/products.php?activemenu=4&groupid=53&prodid=945

Enige verschil is de prijs, hier betaal ik er 70 voor. het leek mij een fantastische setje :D

Maargoed, iemand ervaring met de "Pent Alpha Aqualia Water Cooling Kit"??

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:00:
whehe fantastische, ik bent eruit

Ben maar terug geweest naar die "spookshop"

Het ding waar het uiteindelijk om gaat is:

http://www.dimension.nl/products.php?activemenu=4&groupid=53&prodid=945

Enige verschil is de prijs, hier betaal ik er 70 voor. het leek mij een fantastische setje :D

Maargoed, iemand ervaring met de "Pent Alpha Aqualia Water Cooling Kit"??
Hmm, één de grootste voordelen van waterkoeling is dat je zelf , door het juist positioneren van je radiateur, kunt bepalen waar je je warmte dumpt. In dit geval is dat in de kast zelf, waardoor je de warmte eigenlijk nog niet kwijt bent.

Ik zou iets meer controle willen hebben, en dus een andere set. Dit had je trouwens ook kunnen posten in: [rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV[/rml] ;)

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is blaast hij de warmte de kast uit, ik vond ook deze link nog, misschien iets duidelijker:D

http://www.modthebox.com/review192_1.shtml

Ik ben al verliefd:D , maar misschien is er iemand die al ervaring heeft met dit product

edit: Ik lees inderdaad een aantal nadelen

Small tubing
Possible tubing length for full towers
Weak pump
Out performed by air cooling
Poor front exhaust
Not suited for overclocking

Hij blaast dus wel naar voren, alleen niet veel naar voren

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 13:10 ]

Verwijderd

Leuk als je niet gaat overclocken, maar ik denk dat het voor de gemiddelde tweaker niets is :Y)

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Afbeeldingslocatie: http://www.modthebox.com/reviews/pentalpha/aqualia/aqualia13.jpg

Met zo'n reservoir zou ik de deur van m'n kast niet dichtkrijgen denk ik...enneh...apparaat bestaat al een tijdje op tweakers nieuws: Pentalpha Aqualia 5,25" waterkoeling review

Neemt niet weg dat een ULTRACOMPACT intern watersetje mij wel zou interesseren...zijn er ook (betere) alternatieven bekend?

[ Voor 55% gewijzigd door JHMvP op 14-10-2005 13:27 ]

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
Ja deurtjes heb ik niet echt:D , en overklocken doe ik ook niet...volgens mij wordt dit mijn nieuwe vriendje:D

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Let op, geadviseerd wordt:
- 6 inches vrije ruimte boven het reservoir (heb ik helaas niet (8> )
- 12 tot 24 uren leakage-test doen (kan niet zo lang zonder :+)

'k Vroeg me nog wel even af hoeveel stroom zo'n ding nou trekt en of de gebruikte vloeistof enige invloed kan hebben op betere koeling (waarmee je dan misschien ook gelijk je GFxxxGTx erop kunt aansluiten)...

[ Voor 5% gewijzigd door JHMvP op 14-10-2005 13:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is alleen vrijwel nergens te krijgen:D

Weet iemand een winkeltje in de buurt van Den Haag waar die tegen een scherp prijsje te krijgen is?:D

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Afbeeldingslocatie: http://www.datafuse.net/images/aqua/14.jpg

Ohoh.... :9~

"The second thing, and in my eyes the worst, the device was not at all waterproof. Just lift the front of device, and water came pooring out at the back, but who cares about a little water in your case once and a while, it gives a nice little reflecting mirror when you have some CCFL's and a window, which is - without a doubt - priceless." :+

http://www.datafuse.net/aqualia.php

Verwijderd

Topicstarter
:D whehe Ik boor wel een gat in de bodem...dan kan het water weglopen.

Het is geen sterk staaltje kwaliteit volgens mij...

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Gevonden mbv. google... http://computer.2dehands....ia-waterkoeling-5-25.html ...als je nog durft... :)

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
het kan ook de datacooler zijn maar die heeft een hele zwakke waterflow ik had dat ding 2ehands gekregen van iemand, en zelf een CPU koel blok erop gemonteerd maar het blokje werd niet eens volledig gevult.

Verwijderd

Misschien wel leuk om (als je een bigtower hebt) er 2 of 3 te kopen, en dan die slangetjes aan elkaar knopen tot een fatsoenlijk formaat slang met een fatsenlijke waterstroom en daarmee je cpu te koelen..
De meegeleverde blokjes kan je wellicht nog je NB en GPU mee koelen.

Alleen dan is het meteen niet betaalbaar meer, en dat is volgens mij het enige positieve aan dit setje :9 Begrijp me niet verkeerd, maar als je voor 25 euro op de sloop een koperen rad haalt van 20x20cm, een pomp haalt bij een tuincentrum en een (tweedehands) cpublok dan ben je misschien een tientje duurder uit, maar dat koelt zeker 10 keer zo goed.

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10-2025
(Oeps, link stond er ondertussen al..)

Final Words

Seriously now, it's not all bad, the idea behind it is pretty great, and the waterblock doesn't seem to be that bad, but that's were the good stuff stops. The inventors didn't really continue thinking after they had the main lines behind this product. How in the world are you supposed to cool the radiator if you have two fans on top of it, that get no air supply what so ever, unowutimsayin? And is it so bad to make something waterproof? Apparantely it is. Always nice to see that they already start shipment when half of the population will get a device were the pump will not work.

So to sum up, I found some stuff that will kill your rig a little bit faster:

- Throw a bucket of water over it, or large amounts of fluids.
- Try to find a large building, Petronas Towers, Kuala Lumpur should do the trick, get to the highest point, around 520m, I shouldn't say more.
- A sledgehammer should probably do the trick as well.
- Ask Bush to deliver some rockets, he likes to throw those around, maybe he has some left over.

Conclusion

It's craptacular.

http://www.datafuse.net/aqualia.php

Gewoon lekker in die winkel laten liggen dus..

[ Voor 12% gewijzigd door rabor op 14-10-2005 13:51 ]

Kepi_nl

Verwijderd

hmm sorry dat ik misschien een andere mening heb over deze set,
maar ik en mijn pc worden echt gigantisch bang als we naar het setje kijken.
Als je watercooling stoer vind, koop dan ook meteen een stoere set.
ik ben bang dat deze set je alleen maar problemen gaat opleveren.
Ik heb op het moment al zo;n 700 euro in m;n waterkoeling geinvesteerd,
en ben nog steeds niet helemaal tevreden. Mja eisen en wensen verschillen. Maar een soortgelijk setje heb je wel van wat betere kwaliteit voor iets meer geld.
als voorbeeld geef ik de complete set van levicom, er staat zelfs een hele review van op tweakers.net

succes met je keuze

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Hmmm...

Mijn overwegingen om überhaupt aan water te beginnen;
- Stoerheidsfactor 0%
- Pimpfactor 0%
- Geekfactor 0%
- Extra koelte 25%
- Extra stilte 75%

...dus suggesties voor een COMPACTE interne oplossing blíjft welkom!

Verwijderd

Zoals eerder vermeld:

Conclusion

It's craptacular.

Heerlijke uitspraak :+

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:59
JHMvP schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:59:
Hmmm...

Mijn overwegingen om überhaupt aan water te beginnen;
- Stoerheidsfactor 0%
- Pimpfactor 0%
- Geekfactor 0%
- Extra koelte 25%
- Extra stilte 75%

...dus suggesties voor een COMPACTE interne oplossing blíjft welkom!
De kingwin AWC-1. Die heb ik al een jaar, ik heb er nooit last van gehad, en hij is echt superstil. Overclocken gaat nog wel redelijk. Er hangt een overclockte 9800XT aan, en een Pentium4 HT (prescott) die van 2.8 naar 3.5 overclocked is. Temps zijn dan iets van 53° 50%stressed. Bij luchtkoeling was dat al gauw 67° (prescott he).

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Dank voor het alternatief!
Maarreh...als ik een en ander zo eens bekijk dan lijkt-ie verdacht veel op de Evercool WC-210. Is dat juist?

Verder interesseren mij de overclockmogelijkheden overigens weinig; dit PC'tje hoeft niet verder overgeclockt te worden dan wat met de huidige, standaard retail-fannetjes mogelijk is en stabiel blijft. :7
(Athlon XP2500 @3200, 2x1Gb PC3200 en MSI GF6600 Diamond @6600GT)

[ Voor 14% gewijzigd door JHMvP op 14-10-2005 15:00 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik zie het nut niet in van die goedkope waterkoelingssetjes. Om de stilte hoef je het niet te doen: die 2 fans die erop zitten om de hele zwik koel te houden maken net zoveel lawaai als een kwalitatief goede luchtkoeler van een euro of 20. 100 euro voor een waterkoelingssetje vind ik niets toevoegen in zo'n situatie.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

[Specs]

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:59
_JGC_ schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:29:
Ik zie het nut niet in van die goedkope waterkoelingssetjes. Om de stilte hoef je het niet te doen: die 2 fans die erop zitten om de hele zwik koel te houden maken net zoveel lawaai als een kwalitatief goede luchtkoeler van een euro of 20. 100 euro voor een waterkoelingssetje vind ik niets toevoegen in zo'n situatie.
Dat gaat zeker niet op voor die Kingwinsets. Die zijn op lage snelheid (en daar staat ie altijd op) nagenoeg onhoorbaar. En in mijn geval véél en véél stiller dan de stockkoeler die er op zat. Ik ben er zeker van dat je moeilijk stillere luchtkoeling kan vinden dan die kingwinsetjes.
Er staat ook een review van de AWC-1 op de reviewpagina van got.
http://www.tweakers.net/reviews/507

[ Voor 4% gewijzigd door MMach op 14-10-2005 18:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:10:
Uteraard alle respect voor de Bigwater, maar het systeem dat ik gezien heb is een stuk robuuster, ook het radiator oppervlak was zeker 1,5 tot 2 maal zo groot, en het had twee geluidsloze fans.

heb ik dan echt een spooksysteem gezien ;)
Een stuk robuuster :? Het ziet er goedkoop en slecht afgewerkt af. ER zitten 2 kleine fannetjes op die een tiefus herrie zullen maken. Hiermee gooi je dus direct 70 euro weg en je zal niet kunnen upgraden. Zonde |:( :n

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
MMach schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:54:
[...]

Dat gaat zeker niet op voor die Kingwinsets. Die zijn op lage snelheid (en daar staat ie altijd op) nagenoeg onhoorbaar. En in mijn geval véél en véél stiller dan de stockkoeler die er op zat. Ik ben er zeker van dat je moeilijk stillere luchtkoeling kan vinden dan die kingwinsetjes.
Er staat ook een review van de AWC-1 op de reviewpagina van got.
http://www.tweakers.net/reviews/507
Dat ding ziet er al een stuk beter uit dan dat prul waar hier in het topic plaatjes van staan. Heb zelf een Zalman 7000AlCu die ik helemaal niet hoor, echter mijn 10K RPM disk en mijn PSU fan hoor ik wel duidelijk. Verder bouw ik regelmatig systeempjes in AOpen kasten met daarin een Athlon64 met Arctic coolers (IMHO de beste coolers die je voor 10 euro tegenkomt :P). Je moet echt goed je best doen wil je zo'n systeem horen draaien, enige wat roet in het eten gooit zijn die kleine prulfannetjes op de northbridge en de (Geforce) videokaart.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zou je beter aanraden de Bigwater SE te kopen of high end luchtkoeling :)

Instagram / YouTube

Pagina: 1