Toon posts:

DVD insert freeze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag luitjes,

Ik heb een probleem, dat best irritant is, maar waar ik totaal niets van begrijp.

Ik heb een pc met high specs, en daarin heb ik een NEC 3500 dvd brander. Deze zit als master als enige op de ata 1 aangesloten. Verder heb ik nog 2 sata schijven, maar lijkt me niet zo relevant.

Het komt vaak voor dat ik bezig ben in windows (op moment MCE 2005 sp2) dat ik een cd plaats, en dat de cd/dvd dan gaat spinnen (normaal voor het lezen), en dat dan ineens de hele pc blijft hangen. Dit probleem is er al langere tijd, en op verschillende momenten. Heb al verschillende OS-en gehad. Naar mijn idee ligt het ook niet aan de media, het is zowel bij gebrande als bij originele cd/dvd's. En na het hangen als ik de pc weer aanzet, leest hij de cd prima. Als de pc met niets bezig is en ik plaats cd/dvd dan gaat het altijd wel goed. Het komt het vaakst voor als ik bijv media player, emule, of dergelijke applicaties aan heb staan, en bezig ben tijdens het plaatsen van de cd/dvd. Nu kun je zeggen, moet je maar ff nix doen als je een cd invoert. Maar dat is ook geen optie. Het moet gewoon normaal werken.
Daarbij komt dat dit probleem bij een bekende zich ook voor doet.
Ik hoef geen antwoorden van probeer het met een andere dvd-brander, formateer nog eens blablabla.
maar mijn vraag is of dit bij jullie ook vaker voor komt, en wat jullie hieraan hebben gedaan om dit op te lossen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik hoef geen antwoorden van probeer het met een andere dvd-brander, formateer nog eens blablabla.
maar mijn vraag is of dit bij jullie ook vaker voor komt, en wat jullie hieraan hebben gedaan om dit op te lossen?
Als ik vertel dat ik het heb opgelost door iets te formateren, of een andere dvd-brander heb geprobeerd, mag ik dat dan opperen :?

Natuurlijk heb ik er ook wel eens last van gehad. Alleen ik zou niet weten waardoor dat zou kunnen komen. Kijk eens in je eventvwr als je bepaalde errors voorbij ziet komen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Rare attitude heb jij xforce... Om hulp vragen en daan maar blablblabla... die antwoorden niet roepen...

Vraag dan niets.

Verder is het heel normaal dat je PC "tijdelijk" freezed op het moment dat je CD/DVD insert... Dat is al jaren zo en zeer ergelijk dat klopt... Snap eigenlijk het probleem niet zo. Na een paar seconden kune je weer verder. Ik begrijp niet uit jouw woorden dat hij echt compleet hangt.

Update die firmware van je brander maar eens en als je toch bezig bent, ook die bios ff updaten.

[ Voor 22% gewijzigd door Darth Malak op 14-10-2005 10:02 ]

Verwijderd

Schoonmaak CD al geprobeerd?............

Verwijderd

Topicstarter
neej het is zo dat hij helemaal blijft hangen, je kan dan ook niet meer verder, en zelfs de muis beweegt niet meer.

En wat betreft geen blabla,
zoals ik aangeef, ik weet al dat het met formatteren niet helpt. En dat het op te lossen is door een andere brander erin te stoppen, is goed mogelijk. Maar als meerdere mensen hier last van hebben, dan is het misschien erg handig om er achter te komen wat de oorzaak ervan is.
En dan heb ik geen behoefte aan antwoorden van bijv 16 jarigen, die met zo'n 1 regel antwoord komen van: andere dvd-speler proberen. Want dat gebeurt hier nogal vaak.

Vandaar dat ik meer baat heb aan serieuze tips en antwoorden.
En wat betreft de eventviewer, dat ga ik snel even doen als het weer gebeurt.

dank

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Die van je brander firmware lijkt me de meest waarschijnlijke oorzaak.. en je bios...

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:03
Een andere drive proberen is een zeer serieus antwoord, zo kan je tenminste die oorzaak al uitsluiten. Het zou inderdaad gewoon moeten werken, maar het probleem kan op zoveel plaatsen liggen... Om toch nog een andere mogelijkheid te geven: firmware update?

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Heb hetzelfde probleem met de nec. Pc loopt helemaal vast zodra hij cd/dvd opspint. Werk op een asus A8N-SLI. In vorige pc nooit een probleem gehad. Daar zat ie ook samen met dezelfde asus cd-rom speler op 1 ide controler. Heb nieuwste firmware op de nec zitten, maar ook dit maakte niets uit. Bij mij bluecreent ie helemaal zodra hij iets opspint.

[ Voor 62% gewijzigd door tommy6 op 14-10-2005 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort los ik het maar op door er meteen een fatsoenlijke sata plextor in te hangen,
tot die tijd is het bij mij gewoon kwestie van als de pc rustig draait cd/dvd plaatsen, en met de muis nergens op klikken tijdens het opspinnen. Als hij door dit stuk heen is, gebeurt het ook niet meer. Het is dus echt alleen bij het laden van het probleem. Dus ik denk dat het probleem ligt tussen de software/OS/Firmware en de NEC 3500. Andere firmware helpt ook niet.
Moet alleen nog eens in de eventviewer gaan kijken wat die zegt
Pagina: 1