Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Utility om fans softwarematig te managen?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn pc stil te krijgen - gezien ik nog nieuw ben in deze materie stel ik nodige vragen op dit forum (zie ook Sonata II niet stil thread).

Ik vroeg me af of er een software utility bestaat om de verschillende fans (tijdenlijk) volledig af of trager te zetten - om zo te kunnen localiseren wat de grote boosdoeners zijn.

Ik zou natuurlijk de kast kunnen opensmijten en ergens een kabeltje uittrekken - maar dat is nogal omslachtig (zeker met die duck toestand van de Sonata II) en gaat wellicht een vertekend beeld geven omdat de case open staat.

Dus een tooltje om snel eventjes een fan uit te zetten en te horen of het een verschil maakt.

Voor de grafische kaart (MSI RX800XL 512) ga ik Ati Tool gebruiken. Correct?

Voor de CPU (Athlon 3500+ Venice op Asus A8N-E) kan ik niet zo direct iets vinden.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:02
Je kunt SpeedFan gebruiken (ik weet alleen niet of je moedebord ondersteunt word)
http://www.almico.com/speedfan.php

Uiteraard kun je ook de Cool 'n Quit functie van AMD gebruiken. Dat is al een stap in de goede richting :)

[ Voor 64% gewijzigd door Flappie op 14-10-2005 09:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik doen met die Cool & Quiet?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
ik weet niet of je google al gepasseerd bent, maar daar is meestal ook wel goeie info te vinden hoor ;)
(over speedfan, cool&quiet, fanloze koelers, ...)

een beetje eigen moeite mag gerust gebeuren (want je first post zegt er weinig over)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

* Sprite_tm is met soulrider. Als je een beetje gezocht had had je speedfan al gevonden, en verder zijn er ook vast wel utilities bij je mobo meegeleverd. Volgende keer aub wat meer moeite doen voordat je je vraag hier neerzet.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.