Toon posts:

Notification Tray in Terminal Sessies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje met betrekking tot Terminal Servers.

Ik het de Group Policy voor de gebruikers zo geconfigureerd dat ze niet de notification tray kunnen zien (zodat ze niet zomaar icoontjes van de virusscanner e.d kunnen klikken en wijzigen).

Op zich heel logisch, maar nou kan je bijv Outlook 2003 niet minimaliseren naar je tray in een Terminal Sessie, want dan verdwijnt tie (op zich heel logisch :) )

Nou weet ik dat het ook anders kan. Dus dat je die GPO uitzet, en dan dat op een bepaalde manier (reghack misschien? ik weet het niet) bepaalde pictogrammen kan laten verbergen in Terminal Sessie's maar ze wel behoud in de administrator console op de server.

Ik heb al heel internet afgezocht, maar ze kwamen elke keer met dat XP ding van "Hide In-active icons on your system tray" maar dat zoek ik niet. Ik wil ze gewoon behouden in de console en verbergen voor de gebruikers in een terminal sessie. Ik weet dat het kan... maar helaas niet hoe :|

Iemand misschien een oplossing voor dit probleem of ook meegemaakt?

Ik hoor het graag!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Waarom disable je systray?
Allen omdat een gebruiker anti-virusinstellingen kan wijzigen: richt dit dan beter in, dan kan systray geen kwaad.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet alleen Virusscanner, het is ook en dergelijken, zoals je misschien kan zien in m'n post.
Ik draai namelijk ook SQL server en remote control software en nog meer.

Ik wil gewoon dat die gebruikers er niet in kunnen kijken en dingen kunnen wijzigen.

Dus vandaag dat ik het wil verbergen voor de gebruikers.

• paulhekje
Maar ook die andere dingen zouden geen probleem moeten zijn als het goed is ingericht. SQL bijvoorbeeld: gewoon geen permissie geven om services te (re)starten.
Of is iedereen lokaal admin?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Nee niemand is lokaal admin in terminal sessie's... te gevaarlijk :)

Maar wat je zei van, geen permissie geven tot restarten van de permissies. Het neemt niet weg dat het ten eerste een onnodig 'rotzooitje' word in de tray en dat het onnodig band breedte op slurpt. Stel je voor; 20 gebruikers en allemaal 3 icoontjes onnodig in hun tray is toch wel aardig wat onnodig verspilling van bandbreedte en dus weer performance.

Ik neem aan dat jij ook graag alles uit de kast zou halen voor performance? ;)

Dus vandaar dat ik dus gewoon die icons voor de gebruikers wil verbergen

• paulhekje
misschien heb je hier iets aan:
http://groups.google.nl/g...=2&hl=nl#991cae78cad35a64

"At a glance, the code is accessing the registry and modify the "TrayNotify" key's "IconStreams" value."

Misschien kun je deze waardes vinden in de registry en via een script aanpassen in een terminal sessie

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... ziet er wel goed uit dat script... ff testen... ik laat het wel ff weten als het gelukt is :)

Bytheway, als iemand anders nog suggesties heeft... be my guest :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:27:
Nee niemand is lokaal admin in terminal sessie's... te gevaarlijk :)

Maar wat je zei van, geen permissie geven tot restarten van de permissies. Het neemt niet weg dat het ten eerste een onnodig 'rotzooitje' word in de tray en dat het onnodig band breedte op slurpt. Stel je voor; 20 gebruikers en allemaal 3 icoontjes onnodig in hun tray is toch wel aardig wat onnodig verspilling van bandbreedte en dus weer performance.

Ik neem aan dat jij ook graag alles uit de kast zou halen voor performance? ;)

Dus vandaar dat ik dus gewoon die icons voor de gebruikers wil verbergen
Euh ... dit meen je serieus :?
Denk jij dat het veel uit makt of hij moet vertellen dat er in die linkerhoek een zut grijze pixels staan, danwel dat ze gekleurd zijn ?
Ik kan je vertellen : Die bandbreedte is verwaarloosbaar.

Kijk, dat jij je users de systray wilt ontnemen is prima, maar de argumenten die je aandracht (rommelig, pixels nemen performance en bandbreedte in, ze kunnen in proggels komen) zijn allemaal een beetje kul argumenten; ik dacht dat we inmiddels toch wel weer aan het terugkomen waren van het te pas en te onpas ontnemen van doodnormale rechten puur vanwege het feit omdat we het kunnen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Maareh... niemand antwoord kunnen geven op m'n vraag ipv m'n vraag beetje belachelijk maken? ;)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:55
Euhm. Waarom start zo'n SQL service manager uberhaupt mee op als je als normale user inlogt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:50

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:41:
Ik wil gewoon dat die gebruikers er niet in kunnen kijken en dingen kunnen wijzigen.
ik snap sowiezo niet dat er iets in je tray moet staan?

als je gewoon zorgt dat er niks automatisch opstart bij het inloggen, dan heb je ook geen icoontjes onderaan staan...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1