Toon posts:

telkens de voedingen kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons op het bedrijf gaat er gemiddeld 1x per maand een voeding dood.

We hebben al van alles geprobeerd:

- nieuwe groeppen bijgeplaatst (in de meterkast)
- duuurdere voedingen geprobeerd
- voltages nagemeten (deze kloppen)

we hebben geen idee meer waar dit aan ligt iemand sugesties

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:32

_Ernst_

Mark It Zero!

Misschien nuttig om even te vermelden om wat voor voeding het gaat en wat de specs zijn van de systemen?

Van de voeding zowel het vermogen als het merk.. Misschien dat de voeding simpelweg te licht is voor het systeem.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om allemaal verschillende systemen en voedingen. 40 pc in totaal. Waarvan elke maand wel een voeding kapot gaat. Zijn ook allemaal standaard geleverde pc's (van switch) dus neem aan dat dat wel goed zit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 09:27 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:27:
Het gaat om allemaal verschillende systemen en voedingen. 40 pc in totaal. Waarvan elke maand wel een voeding kapot gaat. Zijn ook allemaal standaard geleverde pc's (van switch) dus neem aan dat dat wel goed zit.
Nogmaals: wat voor merk? Wat voor vermogens? Welke specs (van de computers)? 'Ik neem aan dat dat wel goed zit' hebben we helemaal niets aan natuurlijk. 'Switch' ken ik ook niet, maar ik neem aan dat het een computerwinkel oid is? Erg vaak worden systemen uitgerust met Q-Tec and the likes, waardoor ook erg veel problemen met zulke computers veroorzaakt worden door de voeding.

[ Voor 5% gewijzigd door Mad Marty op 14-10-2005 09:39 ]

Rail Away!

Verwijderd

Tot mijn spijt moet ik zeggen dat het nog steeds wel weining info is die je ons kan geven.
Ook de temperatuur kan meehelpen (is het nog snel stuk moet ik zeggen)
Wat doen de computers zoal, bijv: heel de dag zwaar rekenwerk of zijn het wat clienten oid.
Zijn ze allemaal geaard?? Ik mag aannemen van wel in een bedrijf,
Hoeveel computers staan er , ik bedoel te zeggen als het er nu 1000zijn dan valt het mee 1 voeding per maand. Om meer even een voorbeeld te noemen.
Ook kan het zijn dat miss bepaalde storende factoren in de buurt staan , maar dan zouden de systemen naar mijn inzien meer problemen moeten vertonen als een overleden voeding

Verwijderd

misschien handig om het elektriciteitsnet beter te beveiligen tegen piekspanningen,
je hebt daar speciale stekkerdozen voor... zoek maar op internet....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:45:
misschien handig om het elektriciteitsnet beter te beveiligen tegen piekspanningen,
je hebt daar speciale stekkerdozen voor... zoek maar op internet....
ik heb mij laten vertellen dat die stekkerdozen weinig helpen en we hebben het net al getest met apperatuur maar er waren geen piekspanningen.

verder heb ik wat meer informatie:

de kasten komen allemaal van switch --> deze koopt ze in bij palo alto products, en hier zijn dus ook de voedigen van.

De leeftijden van de pc's zijn van 0 tot 10 jaar oud. met allerlei verschillende soorten voedingen (van 250 watt tot 350 wat)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 09:58 ]

Verwijderd

Ik weet niet waar je hebt gekeken dan bij de stekkerdozen , maar er zijn wel degelijk setjes die de piekspaningen tegenhouden en zelfs enige bescherming bieden tegen blikseminslag ( die test moet ik nog uitvoeren magoed)
Ik weet niet veel van die merken af verder , zelf heb ik om maar een voorbeeld te noemen 2 Belkim Surge Cube`s en daar zit een formulier e.d. bij dat als dmv een spannings piek oid je hardware stuk zou gaan je alles tot een bep. bedrag vergoed krijgt .
Echter moet je dan wil i.h bezit zijn van alle aankoopbewijzen e.d.
Magoed terug naar het topic:
Ze bestaan dus zeker weten wel en het zou idd zo kunnen zijn dat de voedingen dmv spannings pieken stuk gaan , is bij mij ook een reden geweesst om dus de Belkims aan te schaffen.

Ik weet nog steeds niet wat de computers doen en wat spec`s event , maar de voedingen zijn naar mijn inzien wat aan de lichte kant als het een systeem is wat hard moet werken.
Maar ik weet verder niet veel van de kwaliteit af van die voedingen miss iemand die daar iets meer over weet??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 11:52 . Reden: ff wat vergeten solly ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Zijn er ook al andere voedingen kapot gegaan dan die voedingen van 'Switch'? Als dat niet het geval is zou ik de oorzaak toch eerder bij die voedingen zoeken dan in het electriciteitsnet.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:43

Shunt

Boe

stomme vraag mschien mare.
ik neem aan dat je op die locatie ook een server hebt staan met een UPS ?
zo ja kan je daar de spanning bekijken die op het net staat daar. daar mee kan je controleren of er mishien een flinke piek zit.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:00:
stomme vraag mschien mare.
ik neem aan dat je op die locatie ook een server hebt staan met een UPS ?
zo ja kan je daar de spanning bekijken die op het net staat daar. daar mee kan je controleren of er mishien een flinke piek zit.
zaloas al eerder gezecht is dat allang gemeten maar daar is geen sprake van.

Er zijn ook andere voedingen kaopt gegaan dan die van switch (ik moet zeggen nog niet in een van de servers).
Wel moet ik eerlijk vermelden dat er nog geen enkele sunflower voeding defect is gegaan.

Verwijderd

dan zijn we er miss al wel aan uit
Brakke voedingen dus.
Nog iemand die hier miss iets aan toe te voegen heeft
Pagina: 1