Kapotte hardeschijf na reset?

Pagina: 1
Acties:

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 20:14
Ik zit dus met het volgende. Mijn pc liep vast en ik drukte op reset, daarna waren mijn partities beschadigd wat booten onmogelijk maakte..(nog nooit voorgekomen)

Ik wou dus (na een hoop gevloek) Windows erop nieuw opzetten, maar in de setup komen duurde ongewoon lang.. Het installeren zelf ging gewoon goed. Om eenmaal in windows te komen duurde ook gigantisch lang.. Na het formateren van de E partitie via de setupCD was alles weer snel.. :S

Maar, nu heb ik dus last van beschadigde bestanden constant, op station D blijven de dingen maar verneukt raaken (ondaks meerde formats), scandisk blijft ook maar dingen aangeven met betrekking tot beschadigde clusters etc...

Ik heb een Maxtor SATA hardeschijf 160GB..

Ik ga vandaag ruilen bij de mycom, of is er een andere oplossing?

En hoe verwoord ik dit probleem omdat windows wel gewoon boot en er op het eerste oog niets kapot is..Ik ben dus bang dat ze hem willen "controleren" en ik hem een week kwijt bent.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Hier is vast iets van terug te vinden in de eventlog, en als je ook resultaten van scandisk meelevert, zouden ze hem gewoon om moeten ruilen.
Wellicht heeft Maxtor een tooltje om een rapportje uit te draaien van de staat van je harde schijf?

[ Voor 27% gewijzigd door TheZoo op 14-10-2005 09:05 ]

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Draai eerst is powermax om te kijken of er echt iets mis is met je schijf.
http://www.maxtor.com/por...Diagnostics&downloadID=22

• Dannydekr
Helaas niet mogelijk nu om powermax te draaien, ben nu op stage..

En eenmaal thuis (zogenaamde ziekenhuis bezoek :) ) moet ik meteen weg ivm weinig tijd...

Maar, als de Mycom een lowlevel format wil doen mag ik hier toch niet mee akkoord gaan? Want in principe is de HDD dan kapot maar word toch draaiende gehouden om badsectors weg te schrijven ofzo..

En mag dit eigenlijk kunnen na een reset? of was die al eerder "kapot"..en was de reset gewoon het laatste wat die kon hebben?(er van uitgaande dat die daadwerkelijk kapot is)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:52
je zegt dat je pc vast liep. mischien crashte de schijf en liep daarom de pc vast.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• Dannydekr
Nah , hij liep in principe niet echt vast..

Maar ik was ongeduldig.. Had Nero 7 niet goed geinstalleerd omdat ik te lui was om te rebooten na 6.6 uninstall :) , kreeg dus fouten.. ik wou dus restarten, en bij "instellingen opslaan" drukte ik op reset.. (wou dat ik het nooit had gedaan :( ) .. Toen bij het booten kreeg ik de fout:

Cannot load from drive
Press CTRL-ALT-DElETE to restart (of iets dergelijks)

Maar, de PC liep wel vast tijdens dat gedoe van Nero 7, althans, bijna helemaal vast omdat die bepaalde bestanden niet kon registreren in het register (ivm Nero 6)

Verwijderd

Daarom dus NOOIT op reset drukken als er naar de HDD wordt geschreven........ Quantum Bigfoots vinden dat ook niet leuk

• Dannydekr
Echt, geloof me , desnoods plak ik dat !@#$% knop je af, ik druk er nooit meer op! ik ben belangrijke dingen verloren (source code en flash files van bepaalde sites), Ik moet naar dei !@#$% Mycom en ik heb er zelfs hoofdpijn van gekregen :)

Verwijderd

Wat ik zou doen nog voordat je 'm bij MyCom dropt is proberen je gegevens te backuppen... dus alsnog Maxtor diagnostics gebruiken of (trial) software van Ontrack

• Dannydekr
En trouwens, de mycom is echt lame..

Als het een hardware probleem is betalen zij het..
Is het een software probleem (wat dan ook) dan betaal je zelf

Stel dat de hardeschijf niet goed is geindexeerd of wat dan ook, dan is dat in principe software..dus moet ik zelf betalen :) ..

En volgens mij snap die vent achter de bali helemaal niets, dan ga die de boel formateren, dan zegt die: Hee het werkt :) .. en krijg ik hem weer mee om alvorens weer beschadigde troep te krijgen...

En ik ga denk als ik thuis kom om half2 even powermax draaien.. Hopen dat die er een fout aangeeft, anders ga ik wel ff met een magneet over de HDD heen, dan krijg ik zkr een nieuwe :)

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Dannydeman schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:08:

Dannydeman schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:01:
Nah , hij liep in principe niet echt vast..

Maar ik was ongeduldig.. Had Nero 7 niet goed geinstalleerd omdat ik te lui was om te rebooten na 6.6 uninstall :) , kreeg dus fouten.. ik wou dus restarten, en bij "instellingen opslaan" drukte ik op reset.. (wou dat ik het nooit had gedaan :( ) .. Toen bij het booten kreeg ik de fout:
Dus omdat jij ongeduldig bent, is mycom lame?
Als je zelf gewoon nou even de tijd had genomen om powermax te gebruiken, had je al uit kunnen sluiten of het een hard of softwarematig probleem was.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Verwijderd

Onderschat de true power van Ontrack niet.... waar PowerMax het niet meer trekt gaat Ontrack verder (ik spreek uit ervaring)

Verwijderd

Dannydeman schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:08:

Stel dat de hardeschijf niet goed is geindexeerd of wat dan ook, dan is dat in principe software..dus moet ik zelf betalen :) ..

En volgens mij snap die vent achter de bali helemaal niets, dan ga die de boel formateren, dan zegt die: Hee het werkt :) .. en krijg ik hem weer mee om alvorens weer beschadigde troep te krijgen...

En ik ga denk als ik thuis kom om half2 even powermax draaien.. Hopen dat die er een fout aangeeft, anders ga ik wel ff met een magneet over de HDD heen, dan krijg ik zkr een nieuwe :)
Eerst ben jij ongeduldig waardoor je je eigen harde schijf fux0rt, daarna is Mycom lame omdat ze in beginsel alleen hardwaredefecten en geen software willen verhelpen (wat begrijpelijk is, want zij leveren alleen de hardware, jij installeert en gebruikt de software) en als klap op de vuurpijl ben je ook nog bereid feitelijk te frauderen door je eigen schijf nog even verder te slopen met een magneet?

Gah, ik moet me onder invloed van alcohol niet verder opwinden, maar de dingen waar sommige mensen toch mee menen weg te komen... :/

Succes ermee in ieder geval.
Pagina: 1