Toon posts:

[FTP] Bestand ondeletebaar door \ in bestandsnaam*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem:

Er heeft iemand een bestand naar mijn FTP-Server (externe host) geupload dat niet meer te verwijderen valt.

Het is een bestand met een backslash in de naam, namelijk (let niet op de naam): "homo\'s".
Het irritante hiervan nu is dat ik dit bestand niet meer kan verwijderen. Ik heb het geprobeerd te renamen, maar ik krijg een foutmelding:

WS_FTP failed to rename the selected file. Ensure that you have permissions to rename this file.
Click the Details button to see information from the connection log.

Mijn volgende stap is dus de permissies aanpassen met CHMOD. Dit heeft wederom geen succes. Geen foutmelding verder, maar als ik weer naar de permissies kijk dan staan ze gewoon weer zoals ze stonden. Ik heb het ook met IExplorer geprobeerd: ook niets...

Wie weet hoe ik dit bestand nu kan verwijderen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En wat heeft dit met programmeren te maken? Je hebt een probleem met je FTP-client, die niet overweg kan met bestanden met gekke namen. Je kan een andere client gebruiken, of je kan je host vragen om het bestand voor je te verwijderen (of het zelf doen vanaf de shell van je server).

Anyway, ik ga er even van uit dat je zelf geen toegang hebt op de shell van de server, dus gaan we de oplossing maar zoeken in de wereld van FTP-clients. Ik geef je topic daarom een trap naar Software Algemeen. Verder geef ik je topic even een duidelijkere titel. :)

PW>>SA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:08
De eerste stap: Je uploadscript aanpassen zodat de slashes van de escaped text worden verwijderd: Stripslashes() zo uit m'n hoofd. Scheelt voor de volgende keer ;)

Het bestand is door de webserver (gebruiker "apache" meestal) geupload. Verwijderen kun je dus ook doen via dezelfde manier: Met gebruiker apache. Dat doe je door even een php scriptje te maken, die via unlink() het bestand deleted.

Zelf via ftp deleten werkt niet omdat de ftp software de slash aanziet voor een directory.

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 21:43
Wat is het besturingsysteem? Als het linux is, gooi je het toch even via de shell weg?
Als je shell access hebt en php -->

PHP:
1
exec("rm -R homo\'s", $output);

[off-topic]
Wat doet dit in Programming & Webscripting?
[/off-topic\

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt met het unlink! Bedankt!

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 02:47 ]

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[n00b in opleiding]
Hij krijg je het voor elkaar een bestand te schrijven met een backslash in de bestandsnaam? De backslash wordt toch gebruikt om een map aan te geven? (C:\bla\bla\blaat\)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
niet in linux, daar is de separator een slash (/) en zels die kun je gebruiken in bestandsnamen :)
Pagina: 1