Tar extract subdir in archive in current dir

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Ik heb de hele 'man' van tar gelezen en ge-Googled voor examples .. maar ik kan het zo gauw niet vinden ..

Maar:

Stel je hebt een bestand.tar.gz ... daarin zit een directory ge-tarred genaamd '/voorbeeld' met een aantal bestanden erin. Als je dat extract krijg je normaal gesproken een subdirectory in je huidige / 'working' directory genaamd 'voorbeeld' en daarin de uitgepakte bestanden. ECHTER, ik wil na het extracten NIET dat die subdirectory wordt aangemaakt .. maar dat de complete inhoud van de directory 'voorbeeld' wordt extract in mijn huidige working directory (die niet 'voorbeeld' heet) ... hoe doe ik dat ?

[ Voor 7% gewijzigd door BoXie op 14-10-2005 01:48 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-02 20:36

BoAC

Memento mori

Uit de man:
code:
1
2
tar -xzf foo.tar.gz blah.txt
              extract the file blah.txt from foo.tar.bz2

Dus zal et zoiets worden denk ik:
code:
1
tar -xzf foo.tar.gz subdir/*

• BoXie
Yep dacht ik ook .. maar dan maakt hij gewoon eerst de 'directory' aan .. dus komt het zaakje niet in je working directory te staan, maar in een subdir daarvan.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
-O, --to-stdout
extract files to standard output

Die optie kan je misschien nog gebruiken, maar ik denk niet dat je dan nog ergens een nuttige output hebt, je kan het wel redirecten dan naar een ander bestandje ^_^

Anyways, kleine moeite om met de hand dan cd <dir> && mv * .. && cd .. && rmdir <dir>

..

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

behalve dat hij de asterisk al substitueert vóór het aanroepen van de cd ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
details details *imagine a muttering mad scientist*

• BoXie
Ok bedankt voor de input. Ik ben dus bang dat er geen 'native' tar commando is om dit te bewerkstelligen.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BoXie schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:58:
Ok bedankt voor de input. Ik ben dus bang dat er geen 'native' tar commando is om dit te bewerkstelligen.
Eventueel kan je wat spelen met awk ofzo
code:
1
tar -tf testing.tar | awk -F / '{ cmd = "tar -xOf testing.tar " $0 " > " $NF; if($NF != "") system(cmd) }'
Pagina: 1