Acer travelmate touchpad werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Ik heb hier dus een Acer TravelMate, 4150 om precies te zijn, waarvan het touchpad niet werkt. Het probleem zit hem niet hardware matig, want als windows eenmaal is opgestart, althans het synaptics icoontje staat als eerste in de tray dan werkt hij 2 seconden en daarna is het weer over. usb muis werkt daarentegen daarvoor, tijdens en daarna perfect.
Opnieuw installeren al geprobeerd, alle instellingen al afgelopen, alle andere programma's uitgezet, niets werkt tot nu toe. Hoop dat iemand me verder kan helpen.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fn+F7 per ongeluk aangeraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat icoontje zou er toch vast ook wel kunnen staan als het ding niet actief is, of is dat een kromme gedachte? msconfig is je vriend om daar achter te komen. Maar zou het niet zo kunnen zijn dat er toch een contactje los zit? Is de laptop nieuw? Heb je dat ding al eerder werkend gehad?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-10 22:37
Hoi,

Synaptics is geen driver, slechts een hulpprogramma. Dat wilt zeggen, het werkt ook gewoon zonder. (met minder functies).

Met dit in het achterhoofd, kun je gaan testen of het echt niet aan de hardware ligt. Om dit te doen verwijder je alles van Synaptics, ga je naar aparaatbeheer, verwijder je daar de muis/pointing device/hoe het ding ook heet daar, en start je `m opnieuw op.

Windows herkent nu opnieuw je touchpad. De naam die Windows eraan geeft kan verschillen maar is meestal iets van "PS/2 muis". Alles is goed behalve iets met Synaptics.

Als je touchpad het nu wel gewoon doet, is het idd de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
omg :o , dat meen je niet :P
Tis maar goed dat ik zelf geen laptop heb, gaat helemaal fout ;)

in ieder geval super bedankt! hehe 8)7

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt