geen verbinding met extern bureaublad van bedrijfsnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Ok, na de GoT Search afgezocht te hebben probeer ik het via deze weg.

Ik probeer al enkele weken tevergeefs verbinding te maken met de server van het bedrijfsnetwerk. En ik zal er maar bij zeggen dat het niet aan de bedrijfsserver ligt want bij iedere andere collega werkt het wel.

Ik draai Windows XP en heb Cisco VPN Client 4.0.3 geinstalleerd. Daarnaast gebruik ik zo'n E-Token Pro USB stick die voorgeprogrameerd is. Voorheen maakte ik eerst via CISCO, verbinding met het bedrijfsnetwerk en vervolgens maakt ik via 'MSTSC.EXE', verbinding met het externe bureaublad en kon ik vervolgens in een nieuw login-schermpje, inloggen op het bedrijfsnetwerk. Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat het ingevulde IP-adres bij CISCO en het Externe Bureaublad klopt. Ik kreeg de volgende melding. Voorheen heeft dit altijd prima gewerkt maar sinds kort krijg ik geen verbinding meer met het externe bureaublad. Ik krijg de volgende melding:

'De Client kan geen verbinding met de externe computer maken.
Mogelijk is de computer niet op externe verbindingen voorbereid of is de computer te druk bezig om nieuwe verbindingen te accepteren. Er kan ook sprake zijn van een netwerkprobleem.'

De VPN heeft wel verbinding, het gele slotje is gesloten!

Hoe kan ik dit probleem verhelpen. Ik heb op GoT gelezen dat ik misschien een poort in mijn ADSL Modem/Router open moet zetten. Toch vreemd want dit heb ik voorheen ook niet gedaan. Ook kan ik ineens niet meer via, http://10.0.0.2/ bij de instellingen van mijn router komen(?) Heeft dit misschien verband met elkaar? Ik heb behalve, de XP firewall, geen andere firewalls geinstalleerd..

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen? Alvast bedankt.

• pietjepo
Iemand?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien moet je even de XP firewall even uitschakelen, en anders even goed configureren. Hij wil namelijk nog weleens bokken met bepaalde programma's :)

En kan je het toevallig ook testen met een programmaatje zoals Radmin :?
en je mag pas kicken na 24 uur. Pas daar een beetje mee op

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 14-10-2005 10:02 ]

Wauw, een sig!

• pietjepo
XP Firewall staat toch echt uit. Kheb ook geprobeerd om via Radmin verbinding te maken met het externe bureaublad maar dit lukte helaas ook niet. De VPN verbiding komt wel tot stand, het gele slotje van CISCO is dicht. Met een firewall was het waarschijnlijk niet gelukt om een VPN verbiding tot stand te brengen (?)

Nog andere suggesties misschien?

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Kan je de rd server wel pingen, en als je een poortscan uitvoert is dat de rd poort (ik meen uit mijn hoofd 3389) dan open? Ga anders eens packet sniffen tijdens de sessie dan kan je exact bekijken wat hij wel en niet doet.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad gaat al het remote desktop verkeer over poort 3389.

Bekijk ook even je routering met 'ipconfig /all' en evt. 'route print'.

Omdat ik geen beveiligingsissue zie (behalve als je even je netwerkbeheerder ga bellen ;) ): Beveiliging & Virussen --> Network Troubleshooting

offtopic:
En inderdaad is kicken niet de bedoeling. We zijn niet bepaald allemaal online tussen 1 uur 's nachts en 9 uur 's morgens :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pietjepo
Kheb via 'uitvoeren'-->''cmd' --> zowel naar 'ipconfig' als 'route print' gekeken maar kan nergens ontdekken of ik poort 3389 open heb staan. Waar kan ik dit precies vinden? Sorry ben een beetje een leek op dit gebied?

Of moet ik dit in de instellingen van mijn router bekijken. Kheb alleen het probleem dat ik nu ook niet meer via http://10.0.0.2/ in de instellingen van mijn router kom? Heeft dit alles op een of andere manier, geen verband met elkaar hebben

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dat staat daar dan ook niet, ik vroeg naar zaken rondom je routering voor het geval het daar fout gaat ;)

Poort: wat gebeurt er met 'telnet IP 3389'? Als je een leeg scherm krijgt: druk op een willekeurige toets.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pietjepo
Ok, zowel voor als nadat ik de VPN verbinding tot stand heb gebracht krijg ik dit:

''Bezig met verbinding maken met ip...kan geen verbinding met de host maken, op poort 3389: de verbinding is mislukt.''

Dus ik neem aan dat ik die poort alsnog open moet zetten(?) Hoe doe ik dat?

Toch blijft het vreemd, ik heb dit nog nooit gedaan en voorheen kon ik wel verbinding maken met het externe bureaublad(??)

[ Voor 28% gewijzigd door pietjepo op 14-10-2005 12:25 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Reageer anders even op mijn post :Y)

En geef trouwens even aan hoe de netwerken precies in elkaar steken. Bijv. welke IP ranges worden gebruikt: overlappen die van je interne netwerk en je VPN?
pietjepo schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:18:
Toch blijft het vreemd, ik heb dit nog nooit gedaan en voorheen kon ik wel verbinding maken met het externe bureaublad
Dus rijst ook nog even de vraag: wat heb je sindsdien veranderd? ;)

• pietjepo
:-) Hehehe, kheb de oplossing. Het zit em idd in het huidige netwerk. Wat een beetje logisch nadenken al niet kan doen he...

Na de netwerkbrug verwijdert de te hebben, werkt ie wel. Ik heb nu alleen geen netwerk meer, maar eens ff kijke hoe ik dat moet oplossen.. :-)

[ Voor 120% gewijzigd door pietjepo op 14-10-2005 12:48 ]

Pagina: 1