[VPN]Verbinding werkt niet onder XP, wel onder 2000

Pagina: 1
Acties:

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb een bijzonder vaag probleem met de VPN verbinding naar mijn werk. Als ik een VPN verbinding (PPTP) aanleg onder Windows XP (Service Pack 1 + security patches, Firewall staat uit) dan werkt hij niet. Na het invullen van mijn user gegevens krijg ik na een minuut of 2 een fout 800.

Echter, onder windows 2000 doet hij het zonder problemen. Zowel mijn XP machine als mijn Win2000 bak staan in hetzelfde netwerk (10.0.0.X). Mijn Xs4all ADSL verbinding loopt via een MultiPC modem (Thomson 510, firmware versie 4.2.7.16.0).

En dan nu datgene wat het voor mij helemaal onbegrijpelijk maakt: Als ik vanaf mijn W2K bak een VPN verbinding aanleg en direct erachteraan via WinXP, dan doet de WinXP connectie het ook.

Iemand enig idee waar het aan ligt?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
Kun je ook testen zonder het multiPc modem?
Ik vermoed dat deze het terugkomende vpn verkeer blokkeert.

(wel eerst je winXPpc updaten/firewall aanzetten)

[ Voor 21% gewijzigd door paulhekje op 14-10-2005 10:29 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• bigbeng
Maar hij doet het wel onder windows 2000, andere machine maar dezelfde situatie.
Bovendien fungeert de multipc modem als ADSL modem en ik heb daar geen alternatief voor. Dus ik kan helaas de situatie zoals jij die schetst niet neerzetten.

• bigbeng
**subtiel schopje**

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

had hier hetzelfde probleem met twee xp machines. Na een restart van de router kon alleen de eerste pc die de vpn opzette dit blijven doen.

Maw als ik de hoofdpc eerst gebruiktje kon ik daarna met de laptop dezelfde verbinding daarna niet meer maken. Router resetten en dan de laptop ging prima, echter daarna werkte het dus op de pc niet meer. Ben er eigenlijk nooit achter gekomen wat het nou was

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je mischien nog portmappings op je router staan? of erger nog een default server geconfigureerd? kan me namelijk voorstellen dat het dan wel mis kan gaan

gebruik zelf regelmatig speedtouches en heb daar eigenlijk nooit dit soort problemen mee

A wise man's life is based around fuck you

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

pistole

Frutter

het probleem met die speedtouches is dat ie een conntrack entry aanmaakt voor de vpn verbinding. Het duurt nogal lang voordat deze verdwijnt.

Het zou moeten werken als je inderdaad tussentijds je modem reset .

edit:

die conntrack entry is natuurlijk niet het probleem; de timeout ervan wel :)

[ Voor 19% gewijzigd door pistole op 16-10-2005 10:50 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1