Toon posts:

[Nuendo / Cubase] Gliding Stretch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kan maar niet vinden hoe ik in Nuendo 2 of 3 (of Cubase) van bijvoorbeeld rustig van 100 naar 105 bpm kan gaan. Ik bedoel zoals het volgende (overdreven) voorbeeld:

http://www.freemotion.nl/media/VersnelVoorbeeld.mp3

Deze heb ik gemaakt in Audition met behulp van de Gliding Stretch optie. Deze optie zit niet in Nuendo. Er zitten wel andere opties om te snelheid van het project of de audio-track aan te passen, maar ik weet niet hoe ik dit gelijdelijk kan doen (soort pitch bend).

Het zal wel weer aan mij liggen, want ik kan me niet voorstellen dat dit programma het niet kan. Ik heb al met de warp-tool geprobeerd, maar die veranderd alleen het project, niet de file (en dat lukt me ook niet om gelijdelijk te doen). Ook heb ik met stretching het een en ander geprobeerd, maar ik kan simpelweg die optie niet vinden. Een Read/Write functie voor pitch-bend kan ik ook niet vinden.

Wie kan me uit de brand helpen?

Mvg

/edit: Ik weet niet of dit topic beter bij SA of AV kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 09:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
De functie waar ik in eerste instancie naar zocht, heet in Nuendo de Pitch Shifter. Met behulpen van het envelope-tabblad kan de track makkelijk versneld worden. Alleen vervormt het geluid wel enorm dan.

Bestaat er niet zoiets als een time-stretch-envelope functie? Of in andere software dan Nuendo?