Toon posts:

PC Start op maar blijft meteen hangen zonder beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ahoi!

Mijn PC heeft ondertussen al wel wat crisisjes achter de rug. Zo heeft hij al altijd problemen gehad met 3D spelletjes. DAn blijft hij namelijk altijd hangen. En met een andere videokaart in men PC krijg ik net hetzelfde. DE huidige 3D kaart in een andere PC geeft geen enkel probleem.

Wat nu weer het probleem is omschrijf ik in deze stappen :

- ik speel na een hele tijd nog is een spelletje (TocaTouring Cars)
- het spel draait verrassend goed op mijn pc maar deze keer loopt het mis nadat ik de race heb afgewerkt.
- de pc hangt, dus ik moét resetten
- pc herstart, maar dan gebeurt wat er in de volgende stappen uitgelegd wordt :
- Ik start de PC op (eerst dus warm, maar is evengoed zo na koude start)
- Ik hoor en zie de ventilatortjes draaien, de harddisks maken lawaai en de diskettestation wordt nagekeken net als de cd-rom stations. Ondertussen krijg ik op men scherm "No Signal".
- Nadat de diskettestation is nagekeken hoor ik geen actie meer van de harddisks. Ondertussenstaat het scherm op stand by
- Vanaf dan kan ik dus gewoon de PC afzetten door op de on/off knop te drukken; Dat is abnormaal, want meestal moet je daar lang op blijven duwen. ER zal dus een foutmelding zijn, maar zo weet ik natuurlijk niet wat.

Er zijn geen beeps van het moederbord. Het lichtje op het moederbord brand. De ledjes van men keyboard doen normaal.

Configuratie

AMD 2600+
GeForce FX5600
Asus A7N8X-X mobo
Windows XP
Twee harddisks
512 Ram
Soundblaster Live! kaart

Hele poos geleden had ik denk ik hetzelfde voor. Toen liet ik hem een nachtje staan en de morgen erna startte ie weer op :?

Raar probleem nietwaar?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat voor voeding heb je? Al ander geheugen geprobeerd/geheugen gereseat?

Verwijderd

Mijn eerste gedachte gaan dan naar het geheugen, als ik het zo lees....
Heb je de mogelijkheid om ander geheugen te testen, zou ik dat zeker probeeren.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
temps..>? Staat alles in je bios goed ingesteld, probeer eens de default instellingen. Al staat je processor te hard kan dit ook allemaal gebeuren. Al draait mijn processor op 2380 Mhz boot het ding de ene keer wel en de andere keer niet }:O

Dus, heb je overgeklokt? Zo ja, even terugzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem dadelijk eens uit elkaar moeten halen en dan zie ik wsl wel welke voeding het is.

Het geheugen heb ik idd gereseat maar heb geen ander om te testen :s

Men bios moet ik nog even zien te resetten, nog snel opzoeken hoe dat weer juist moet. Moet wel hardwarematig zonder beeld.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:40:
Ik ga hem dadelijk eens uit elkaar moeten halen en dan zie ik wsl wel welke voeding het is.

Het geheugen heb ik idd gereseat maar heb geen ander om te testen :s

Men bios moet ik nog even zien te resetten, nog snel opzoeken hoe dat weer juist moet. Moet wel hardwarematig zonder beeld.
Door middel van het jumpertje, of gewoon de batterij er uit halen. Werkt allebei (8>

Verwijderd

Topicstarter
Voeding : LPK2-30 400 W

Ja batterijtje ligt er momenteel uit. Zal zo een uurtje of twee-drie blijven

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:32:
Mijn eerste gedachte gaan dan naar het geheugen, als ik het zo lees....
Heb je de mogelijkheid om ander geheugen te testen, zou ik dat zeker probeeren.
Ik nam altijd aan dat als er iets is met het geheugen dat de PC toch tenminste een piepje zou geven.

Straks beschik ik over een andere videokaart + geheugen (als het past)

Verwijderd

Topicstarter
edit : nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 16:19 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Kon niet helemaal wijs worden uit je TS, maar je kunt nog even met een PCI kaart testen. En verder als hij wel gewoon opstart maar je krijgt geen beeld kun je alijd nog proberen of je remote wel wat te zien krijgt.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Het ventilatortje van de videokaart begint niet te draaien bij het opstarten van de PC. Lijkt me dat die dan wel kapot is, of begint dat pas te draaien na een tijdje ?

Verwijderd

Topicstarter
Heb van vriend dus een GeForceken gekregen (2 MX 400) en die doet het wel. PC doet weer normaal (dankzij dezelfde drivers) en ik kan doen wat ik wil. Ik ben enkel benieuwd of em spellekes kan spelen ....

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het de videokaart was, aangezien er al eerder problemen waren met men pc en die kaart uitvoerig is getest. Blijkbaar heeft die winkel volop tegen me gelogen.

Verwijderd

Mooi dat het opgelost is Nosfer.
Euuuu is dit Nosfer die ik ken uit de BF1942 periode :)
Als dat zo is?
Groetjes van Zweitse ;)

Verwijderd

Topicstarter
Neen dat ben ik niet ;)

HEt probleem is inderdaad "opgelost". MAar nu heb ik een bijkomend vraagje en ga er maar geen nieuw topic voor maken :

Ik kocht deze PC met CPU AMD Athlon XP 2600+

Tijdens dit probleem heb ik mijn bios gereset en moest ik dus in het BIOS terug de snelheid gaan instellen en ik zette die op 133. De PC draaide iets trager dan normaal had ik de indruk maar ik kon bv wel Fifa 2005 spelen (met haperingen, maar hij crashte niet!)

Ik kijk is bij Deze Computer (tabblad algemeen) en zie staan Computer : AMD Athlon XP 2000 (1,53GH).

Ik dacht "nou, dan moet ik dat nog even aanpassen in het bios!" en zet het naar 166.

De PC herstart en nu zei ie wel dat het een AMD Athlon XP 2600+ (1,98 GH) was. Ik start Fifa 2005 opnieuw op en dat spel loopt helemaal fout. Slecht beeld, en crash.

Nu denk ik het volgende : Ben ik in de winkel opgelicht en heb ik een PC gekregen die bij de aankoop al overgeklokt was ?
Pagina: 1