Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Nee, de warmteproductie blijft gelijk; de koeling beinvloed alleen de temperatuur door de afvoer van de warmte te verbeteren, niet door de productie ervan te verlagen.Echter, als de geluidsproductie omlaag gaat, gaat de warmte meestal omhoog. Het zijn dus eigenlijk twee tegenovergestelden die in één rating zijn samengeperst.
offtopic:
Overigens niet helemaal waar; warme chips lekken meer stroom weg, waardoor koeling ook invloed kan hebben op de productie, maar dat is een beetje vergezocht voor een surveycijfer
Overigens niet helemaal waar; warme chips lekken meer stroom weg, waardoor koeling ook invloed kan hebben op de productie, maar dat is een beetje vergezocht voor een surveycijfer
Professioneel Hyves-weigeraar
Oh ja, productie 
Maar dan kun je toch beter gewoon automatisch het idle en stressed verbruik in wattage er bij zetten?
Maar dan nog, de warmteproductie kan retehoog zijn en de geluidsproductie laag, ik bedoel maar, die twee zijn totaal niet gerelateerd in feite.
Maar dan kun je toch beter gewoon automatisch het idle en stressed verbruik in wattage er bij zetten?
Maar dan nog, de warmteproductie kan retehoog zijn en de geluidsproductie laag, ik bedoel maar, die twee zijn totaal niet gerelateerd in feite.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Van dat soort gegevens hebben we op dit moment geen database. Bovendien is het - zelfs als zo'n DB er ooit komt - niet de bedoeling dat zulke feiten onderdeel van een survey worden. Het gaat daar om de evaringen van gebruikers, niet om 'koude' specificaties. Om die reden is er bijvoorbeeld ook een beoordeling voor de prijs, ook al staat die gewoon in de pricewatchNitroX infinity schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:35:
Oh ja, productie
In de topicstart verdedig je zelf anders dat er een (tegengesteld) verband tussen warmte en geluid bestaatMaar dan nog, de warmteproductie kan retehoog zijn en de geluidsproductie laag, ik bedoel maar, die twee zijn totaal niet gerelateerd in feite.
Professioneel Hyves-weigeraar
Ik snap wel wat hij bedoelt denk ik.
Stel dat ik een watergekoelde pc wil bouwen, dan is de warmteproductie voor mij van belang. Stilte boeit niet aangezien ik de koeler er toch af ga slopen. Ik wil dus een kaart die niet stil is, dus slechte score op dit survey-onderdeel.
Stel dat ik een pc als mediacenter wil inrichten. Hoe warm het ding wordt kan me niet schelen als ie maar stil is. Ik ga op zoek naar fluisterstille kaarten, maar die hebben allemaal een slechte score op dit survey-onderdeel omdat die kaart zo fantastisch warm wordt.
Stel dat ik een watergekoelde pc wil bouwen, dan is de warmteproductie voor mij van belang. Stilte boeit niet aangezien ik de koeler er toch af ga slopen. Ik wil dus een kaart die niet stil is, dus slechte score op dit survey-onderdeel.
Stel dat ik een pc als mediacenter wil inrichten. Hoe warm het ding wordt kan me niet schelen als ie maar stil is. Ik ga op zoek naar fluisterstille kaarten, maar die hebben allemaal een slechte score op dit survey-onderdeel omdat die kaart zo fantastisch warm wordt.
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Ik had daar de warmteproductie nog niet in gedachtenIn de topicstart verdedig je zelf anders dat er een (tegengesteld) verband tussen warmte en geluid bestaat.
Het gaat dus om het product in originele staat hèStel dat ik een watergekoelde pc wil bouwen, dan is de warmteproductie voor mij van belang. Stilte boeit niet aangezien ik de koeler er toch af ga slopen. Ik wil dus een kaart die niet stil is, dus slechte score op dit survey-onderdeel.
Maar nogmaals, de core kan nog zo koel zijn als een ijsco op de noordpool, maar dat weerhoudt geen enkele fabrikant er van om er een luidruchtige cooler op te zetten. De twee zijn gewoon niet in een dusdanige hoeveelheid gerelateerd dat ze in één score kunnen worden geplaatst.
Warmte- en geluidsproductie heb ik destijds samengevoegd om het aantal beoordelingscriteria op negen te houden. Ik heb er liever niet meer.
Verder is een verhoogde warmteproductie door een stillere koeling pas echt slecht als de videokaart daardoor niet meer op zijn beoogde kloksnelheid kan werken en/of zo warm wordt dat hij niet stil te koelen is. In dat geval kan zowel de warmte- als geluidsproductie door de gebruikers als te hoog beschouwd worden.
Verder is een verhoogde warmteproductie door een stillere koeling pas echt slecht als de videokaart daardoor niet meer op zijn beoogde kloksnelheid kan werken en/of zo warm wordt dat hij niet stil te koelen is. In dat geval kan zowel de warmte- als geluidsproductie door de gebruikers als te hoog beschouwd worden.
Pagina: 1