Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
je kan beter bij een lokale telecom boer
een X aantal meters UTP kabel halen Kost weinig je moet alleen ff bij iemand zoon Rj-45 tang lenen om die stekkertjes er op te knijpen werkt beter dan een T-connector en coax naar boven trekken en is nog duurder ook
een X aantal meters UTP kabel halen Kost weinig je moet alleen ff bij iemand zoon Rj-45 tang lenen om die stekkertjes er op te knijpen werkt beter dan een T-connector en coax naar boven trekken en is nog duurder ook
Bij mijn modem is het zo dat er een klein stukje coax kabel loopt van splitsing naar modem. En van daaruit loopt er zo'n 15 m UTP kabel naar de computer, dit is gewoon Cat5 kabel.
Is het dus beter om een lang stuk te overbruggen met UTP dan met COAX?
Ik weet wel dat de kabelmaatschappij voor de COAX-kabel van kabelaansluiting/filter naar kabelmodem max. 18 meter mag zijn (blijf ik overigens ruim onder)
Ik weet wel dat de kabelmaatschappij voor de COAX-kabel van kabelaansluiting/filter naar kabelmodem max. 18 meter mag zijn (blijf ik overigens ruim onder)
Absoluut, van COAX is het bekend dat het aan kwaliteit verliest naarmate de lengte toeneemt. Dit geldt niet voor UTP.
Die 18 meter lijkt me trouwens wel veel. Bij mij lag er eerst 12 meter tussen en dat vonden ze bij Eneco al behoorlijk veel.
Die 18 meter lijkt me trouwens wel veel. Bij mij lag er eerst 12 meter tussen en dat vonden ze bij Eneco al behoorlijk veel.
VanDaal:
Absoluut, van COAX is het bekend dat het aan kwaliteit verliest naarmate de lengte toeneemt. Dit geldt niet voor UTP.
Dat geldt alleen voor TV-COAX. Netwerk COAX heeft daar veel minder last van door de lagere impedantie. (Wou ik FF zeggen omdat ik dat heb liggen als netwerk)
Maar hij heeft wel gelijk. Je kunt beter je filter-modem kabel zo kort mogelijk houden en dan gewoon veel UTP leggen. Bij mij ligt er trouwens ook een meter of 18. Werkt prima.
Dat geldt alleen voor TV-COAX. Netwerk COAX heeft daar veel minder last van door de lagere impedantie. (Wou ik FF zeggen omdat ik dat heb liggen als netwerk)
Maar hij heeft wel gelijk. Je kunt beter je filter-modem kabel zo kort mogelijk houden en dan gewoon veel UTP leggen. Bij mij ligt er trouwens ook een meter of 18. Werkt prima.
Verwijderd
Ik zou zelf (heb ik ook gedaan) gewoon een UTP kabel doortrekken, die is namelijk veel dunner dus hoef je geen geen grote gaten te boren (mijn ouders waren al helemaal niet blij met boren op zich
) Maar bij mijn Chello abonnement mag de COAX niet langer dan een meter zijn..........Voorschrift.....
Niet langer dan een meter? Oh, bij mij niet, ik heb gewoon iets van 3 meter naar het modem, omdat ie in de mterkast staat, gaat de coax onder het huis door, en van het modem loopt er een utp kabel van 10 mtr. naar mijn comp.
Pfffff ik zal maar niet zeggen hoe het bij mij zit: 10 meter van kabelmodem naar server dan naar hub en dan naar een vriend die 50 METER verderop woont

oh ja wel met een 100mb netwerk
oh ja wel met een 100mb netwerk
www.tradealliance.nl
Niet langer dan 1 meter bij chello is boelsjit. Ik heb het van beneden naar boven (zolder) lopen en nergens problemen mee. Voor Chello is de utp kabel bergen goedkoper dan de coaxkabel. Mex is 24 uur per dag op de lijn
UTP goedkoper??, waarom gebruikt chello dat dan niet???
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Dat zou heel goed kunnen Mex, bij mij was het verhaaltje dat 'i binnen 1 meter van waar de kabel de grond uitkomt moes en dan zo dicht bij mogelijk. De monteur had het nog verkert gedaan ook, er zat een krossm in mijn UTP, zelf moeten fixen, na 2 dagen zonder Internet te hebben gezeten. Kloothommels zijn het !
(Chello gebruikt wel UTP hoor, bij mij wel teminste. En omdat de monteur te laat kwam, en ik daar niet zo blij mee was, kreeg ik 30 meter UTP. (Wat ook nodig was om met 3 computers even een mooi netwerkje neer te zetten)
)
(Chello gebruikt wel UTP hoor, bij mij wel teminste. En omdat de monteur te laat kwam, en ik daar niet zo blij mee was, kreeg ik 30 meter UTP. (Wat ook nodig was om met 3 computers even een mooi netwerkje neer te zetten)
Ehmm.. is UTP cat5 kabel goed? (d'r zijn nog verschillen blijkbaar?)
Pagina: 1