[XP] Pagefile uitzetten verpest opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 14:45

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik heb ooit ergens vernomen dat als je 512 mb hebt of meer (ik heb 2 x 512) je dan kan overwegen om je pagefile uit te zetten en hardware matig alleen je geheugen te gebruiken.

Als ik dit doe krijg ik echter een foutmelding tijdens het opstarten.

"Het bestand ntoskrnl.dll is beschadigd, herinstalleer het bestand om windows te repareren."

Start ik op in veilige modus en zet ik mijn pagefile weer aan is dit alles weer voorbij.

Toch maar een slecht idee om dit te doen?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Het uitzetten van je pagefile is inderdaad over het algemeen niet aan te raden.. Zeker met 512 mb ram zal dat bij het openen van een paar programma's toch al redelijk snel voor fouten zorgen. Als je niet veel harde schijfruimte wil gebruiken, dan kan je je pagefile instellen met vaste grootte op een kleine waarde, maar helemaal uit is niet handig.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 22:43

ThaHandy

Discovery Channel

je moet de optie gebruik in het register 0 -> 1 (zoek het zo op) waardoor zoveel mogelijk het geheugen word gebruikt dan de swap
zelf heb ik 3GB en op C een swap van 500MB-1500MB ingesteld maar word nooit gebruikt en omdat oudere programma's nog wel eens moeilijk doen omdat er geen swap is :/

Verwijderd in "Luxe probleem: 2GB RAM"
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:32:
Ik werk zelf ook met 2 GB geheugen en het is mogelijk om een deel van windows in je geheugen te laden. Hierdoor hoeft dat niet meer vanaf schijf en werkt het dus een stuk sneller.
Hieronder de beschrijving, succes!

Met minimaal 512 MB geheugen en windows xp (of 2000)... regedit... hkey_local_macine\system\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management dubbelklik op DisablePagingExecutive Verander de 0 in een 1 >>> sluiten en rebooten.
De meest essentiële bestanden worden geheel in het geheugen geladen i.p.v. ze steeds op de harde schijf aan te spreken.

[ Voor 64% gewijzigd door ThaHandy op 13-10-2005 23:28 ]