Aloha, leuke discussie. Maar als je een discussie wil beginnen moet je imo een betere start post maken, nu neem je zomaar gewoon iets aan met je stelling. Kom dan met namen van bedrijven en organistatie's, omzet cijfers, studie wie er illegaal gamed en waarom etc etc.
Ik klaag ook over mijn salaris, kan altijd beter, maar ik zeg niet dat ik er genoeg aan over hou
Illegaal gamen, en downloaden in zijn algemeniteit, word gedaan doordat er een groep mensen zijn die simpelweg niet voor muziek/games/software/films kunnen betalen. Als je het downloaden nu massaal zou tegenhouden krijg je 2 problemen, namelijk : Er kan geen gevecht meer plaatsvinden tegen de onbeschoft hoge prijzen, heb je denk ik niet helemaal bij stil gestaan, en mensen die het financieel niet op kunnen brengen zullen nog meer geisoleerd raken in de samenleving, want zonder al deze media tel je tegenwoordig nog maar nauwelijks mee.
Het inkomen van de game industrie is een veelvoud van de omzet van Hollywood, dit zegt al aardig iets over hun inkomsten. En dat, terwijl er verhoudingsgewijs minder games uitkomen dan films. Door structureel eenheidsprijzen te hanteren, zowel in de games/software/muziek/film industrie, is het onmogelijk om de prijzen te laten dalen voor de consument. Daar kan ik me mateloos aan irriteren, want is een macht die onwenselijk is. Ik weet, ook in Nederland is de BPM over auto's pure diefstal, maar de meeste mensen weten wel om te gaan met de fiscus, beetje geven, beetje nemen

Stel het jezelf eens voor, je wil graag slagen in het leven, je doet je best, maar je vermogen is daarvoor niet toereikend. Je hebt kinderen, je wil ze mee laten draaien met hun vriendjes, maar financieel trek je het niet en je kind laat men links liggen, omdat het niet "mee" kan doen. Is niet leuk, toch ? Dat kan je dus ook verder doortrekken naar de grens die steeds groter word tussen arm en rijk. Is het een excuus ? Nee, maar vind het wel logisch. Daarmee keur ik "illegaal" downloaden niet goed, maar he moet wat.
Consumenten hebben de afgelopen jaren zich genoeg verbeten op de hoge prijzen, niet iedereen kan het betalen, slechts een deel. Als de maatschappijen denken dat ze nu inkomen mislopen denk ik dat ze het maatschappelijk probleem niet onderkennen, namelijk, ook in het rijke westen heerst er volop armoede, raar maar waar. Maar ook de "beter" bedeelden onder ons downloaden illegaal, daar draait het meer om principe, het principe dat iets gewoonweg veel te duur is. En zolag de industrie dus niet eerst bij zichzelf te raden wil gaan en de problemen opzoekt binnen hun eigen bedrijfscultuur is het vecht voor ze tegen de bier kaai.
Ik kan nog wel een tijdje door gaan maar ik probeer je wat meer input te geven over de problematiek, die is wat complexer als dat je zelf stelt en verdiend meer aandacht, maar niet de aandacht die de "klagende" maatschappijen nu willen zien.
Imo is het nog altijd zo, leven en laten leven. Zo zien de maatschappijen het niet maar de burgers wel. En niemand van de maatschappijen kan of durft aan te tonen dat illegaal downloaden er eigenlijk tot bijdraagt dat downloaden eigenlijk zelfs meer omzet met zich mee brengt. Persoonlijk download ik alles eerst om het voor mezelf te testen of te kijken of ik het wil aanschaffen. In de winkels kan dit vaak niet en nu kan ik dit rustig op mijn gemak doen. Als het bevalt, koop ik het, zo niet, dan gaat het eraf. Zo doe ik dat voor muziek/games/software/films, aangezien een hoop van dit alles niet echt in de winkels kan en waar het wel kan kun je niet op je gemak iets bekijken/beluisteren.
Misschien een intressante link voor je :
http://www.georgeduke.com/corner.html
George Duke, 1 van de grotere composers in de muziek wereld neemt je mee in de wereld van de platen kontrakten en de macht die een maatschappij voor een kontrakt afdwingt. Een algemeen bekend probleem, maar er werd, tot voor de komst van het internet, geen vuist tegen gemaakt, nu wel. Artiesten maken steeds meer een vuist nu en verzetten zich nu ook tegen de gevestigde orde. Ik schat dat over 5 jaar alle bestaande bedrijven voor goed verdwijnen hierdoor. Vandaar waarschijnlijk ook dat ze nu, kansloos, zo hard vechten, tegen "illegaal" downloaden. Helaas hoor ik niemand over de "illegaal" hoge CD prijzen, daar waar na komst van de CD, de industrie heeft "beloofd" na die 10 jaar weer de prijzen terug te laten keren naar de oude LP prijzen. Dit is nooit gebeurd, go figure. Ook Apple krijgt nu met die "maffia" te maken, de maatschappijen dwingen Apple nu ook tot hogere prijzen. Maar goed, dit is mijn visie en mening, gebasseerd op ervaring. En zolang ze geen schappelijke prijzen hanteren zal "illegaal" downloaden blijven. Het woord is aan hun, niet aan de downloader, en beveiliging is niets meer dan je de macht verschaffen voor het vaststellen van prijzen