Toon posts:

7800gtx wat nu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds een tijdje een 7800gtx in me kast
samen met a8n-sli premium mobo en amd 3700+

nu houd ik nog wel eens van wat sneller maken als normaal:)
dus ik heb me cpu op 2,6ghz draaien
en me vga draait op
460mhz core
1250mhz mem

der zit 2x 512mb ram in 333mhz

allen nu was ik lekker fear aan et spelen tot opeens me hele pc vast loopt. het beeld blijft hangen geluid blijfthangen even later stopt het geluid en word ik weer wakker uit het spel door de fan van me vga die een TERING herrie maakt gewoon kut kaart is et :)
maar wat kan et probleem zijn

Verwijderd

en zonder de overklok?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Bevroren beeld en geluid in een infinite loop duiden meestal op warmte.

Hoe warm wordt je Cpu / Bord / graka?
En wat voor voeding heb je?

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 13:39
En als je systeem gewoon volgens de specs draait dan doet hij het wel tijdens de game?

Was dit trouwens niet eerder al gepost? Heb je een dubbelpost gedaan?

Emos

Verwijderd

Topicstarter
cpu word iets van 55-60
de vga word dacht ik iets van 70-90 kan ik nie zo goed zien als me beeld niet meer mee werkt:)
maar voordat die vast loopt en toch even gespeeld heb zijn dit de tempraturen waar die tussen zit.

ik heb een coolermaster 550W voeding dus zou genoeg moeten zijn

Verwijderd

Topicstarter
Emos schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:53:
En als je systeem gewoon volgens de specs draait dan doet hij het wel tijdens de game?

Was dit trouwens niet eerder al gepost? Heb je een dubbelpost gedaan?
als systeem stock draait doet die het wel gewoon maar draait fear op maximaal best bagger
nu draait het goed maar loopt telkens vast
en ik heb niet dubbelpost gedaan had nog gekeken of der iets over dit was maar niet gelezen

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-08 11:39
55-60°c voor die 3700+ is wel heel erg hoog naar mijn idee.
Volgens mij veroorzaakt die hele hoge temperatuur de lockups..

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:05
Ik denk dat je gewoon even wat terug moet clocken. Je hebt hem gewoon te vér overgeclockt. Wat heb je liever? Een stabiel systeem dat niet het maximale uit je spel haalt of een onstabiel... je snapt hem wel.

Klok gewoon wat terug en ga dan kijken wat 't max is.

Verwijderd

Topicstarter
owkey
dan moet die maar weer terug:(
heb wel een score van over de 8300 met 05 gehaald stock cooler enz:)

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-08 11:39
Maar aan een 3dmark score heb je niks als je systeem zo instabiel als de neet is..

Verwijderd

Topicstarter
das waar
dus hij is over 5 min weer een stock pctje ;)

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 22:43

lithiumangel

Tuurlijk !

Lijkt me nogal simpel , je CPU trekt het gewoon niet , overduidelijk als je dan un-OC`d wel zonder crash draait en met wel .
FEAR is best CPU intensief ( hele sectie in je config voor CPU related only ) zoals die physics en what not en 55-60 graden , is in mijn ervaring geen stabiele temperatuur .
De overclock naar 2.6 zal je perf geholpen hebben met de settings die je draait , je GPU naar 460 is zal zo goed als geen (echt) verschil uitmaken ik neem aan dat je base 450 is .
De GTX overclocked zich geloof ik ook automatish zonder dat je die setting gebruikt , alhoewel ik dat allemaal niet bijgehouden heb hoe dat precies zat ( terwijl ik er wel 1 heb btw :P ) de videokaart regelt zijn core snelheid naar gelang temperatuur dat toelaat , met automatic overclocking komt ie bij mij op 530 tijdens full load van 3dmark 05 .
70-90 :S jeetje ik heb mijnes nooit hoger dan 60 gezien iig op full load .
Maar ik denk dus niet dat je GTX je crashed ( alhoewel het -mogelijk- is , `k had een 6800 ultra die geen 5 mhz boven zijn default relaxt wou werken bijvoorbeeld terwijl de temps gewoon laag waren , er is altijd ergens een grens hoever het materiaal het trekt natuurlijk )

Ik zou zeggen betere cooling ten eerste w.s kan je dan 2.6 meschien stabiel halen .
Zo niet andere overclock vinden die lager ligt en niet crashed , en in de meantime gewoon je CPU related settings wat downkrikken .
Tis niet leuk nee als je eenmaal 600 mhz verder bent gekomen maar sja :) Beter dan crashen niewaar ?

[ Voor 5% gewijzigd door lithiumangel op 13-10-2005 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
owkey ty for de informatie :)
te chill tweakers.net altijd meteen andwoord
bedankt allemaal

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Hoe is de ventilatie in je kast? Vind die cpu temp wel wat hoog voor de snelheid waar je nu mee draait.
Zie ze vaak zat wat koeler op die snelheden namelijk.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 21:08
Tempratuur is inderdaad te hoog. Zet je kast eens open. Ga eens flink gamen en voel aan het CPU blok. De tempratuur van de videokaart is ook te hoog naar mijn mening. Die moet tussen de 40-50 liggen op idle en stressed op 60-70.
Pagina: 1