[2003] Traag met Postershop 6.5

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Beste mensen,

Ik heb reeds een nieuwe server in elkaar gezet voor mijn werk, het betreft hier een Dual xeon 3.0ghz met 4GB DDR2 400mhz intern geheugen, 3x Sata 160GB schijven. Dit alles op een asus ncch-dl moederbord. De schone installatie van windows 2003 loopt als een trein, maar nu komt het probleem:

Zodra ik Onyx Postershop 6.5 opstart en ik laat hem een plaatje rippen, gebruikt hij maar 20% van m'n cpu kracht volgens appaatbeheer, en 60mb geheugen van de 4GB.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij alles gebruikt wat hij heeft? Want dit schiet niet op... De oude rip (P4 3.2Ghz met 1gb intern) was zelfs nog sneller dan dit.

Ik moet er trouwens wel even bij vermelden dat ik Onyx zo ingesteld heb dat hij alle 3 de schijven gebruikt, 1 voor het programma, 1 voor de spooler en 1 voor de rip.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Drivers installeren van moederbord (standaard al gedaan tijdens de installatie)
- Programma hogere prioriteit geven
- swapfile uitschakelen (toch niet nodig met 4gb geheugen)

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Heeft dit iets te maken met het feit dat Windows 2003 een server-OS is, en er voor probeert te zorgen dat 1 applicatie/process niet de gehele server in beslag kan nemen?

Hier kon uw advertentie staan

• Mishmash
Kan, dat zou ik zo niet weten.. Maar ik wil dus dat 1 programma wel alle cpu kracht in gebruik kan nemen ;) De server heeft verder geen functie, het is puur een rip station

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Mishmash schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:24:
Kan, dat zou ik zo niet weten.. Maar ik wil dus dat 1 programma wel alle cpu kracht in gebruik kan nemen ;) De server heeft verder geen functie, het is puur een rip station
Dan zou je misschien een ander OS kunnen proberen, om te kijken hoe het daarmee is.

Hier kon uw advertentie staan

• Mishmash
Ik ga denk ik nog Windows 2000 server proberen, daar draaide de oude RIP ook op. Maar het zou toch ook moeten kunnen met 2003?! :S

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Rechtermuisknop op My Computer > Properties > Advanced > Performance (Settings) > Advanced tabblad > Processor scheduling op Programs zetten ipv Background services (waar het standaard op staat). Kijk eens of dat werkt? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer het anders eens gewoon met een besturingssysteem wat voor een desktop bedoeld is, zoals XP. Neem aan dat die app ook niet voor op een server geschreven is. Wat heb je verder allemaal geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mishmash
the_shadow schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:10:
Rechtermuisknop op My Computer > Properties > Advanced > Performance (Settings) > Advanced tabblad > Processor scheduling op Programs zetten ipv Background services (waar het standaard op staat). Kijk eens of dat werkt? :)
Al geprobeerd, heeft verder geen effect.

• Mishmash
sanfranjake schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:11:
Probeer het anders eens gewoon met een besturingssysteem wat voor een desktop bedoeld is, zoals XP. Neem aan dat die app ook niet voor op een server geschreven is. Wat heb je verder allemaal geprobeerd?
Onyx (de makers van Postershop) raden juist 2003 server aan... Ik heb ook een server editie nodig omdat ik anders niet op een relatief eenvoudige manier mappen kan sharen voor de apple machines.

Naast de dingen die in de TS beschreven staan heb ik nog niets geprobeerd

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Weet je wel zeker dat die applicatie overweg kan met meerdere CPU's? Als je in TaskMgr kijkt en je kiest voor (ergens in options) dat elke CPU een eigen graph krijgt, is er dan toevallig één CPU dieop 100% staat en de andere niet? :)

• Mishmash
Ik zie in de task manager 4 cpu statistieken (hyperthreading) en ze werken rustig allemaal mee. Dit programma is ook ontworpen voor meerdere cpu's en het word ook aangeraden.

Ik snap er echt niks meer van...

• McBurger
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11-2025
Het klinkt eerder dat je systeem ergens anders een bottleneck heeft.
Is de performance van je harde schijven wel ok ?

• Mishmash
Harde schijven hebben een burst speed van 125mB/s (hdtach quick test), en ze zitten continue tussen de 35 en 40mB per seconde

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heeft de leverancier van het product erover te zeggen? Dan denk ik aan Hyperthreading ondersteuning en such :P

Mijn spoorwegfotografie

• Mishmash
De leverancier lult ook maar een eind weg volgens mij... Ik heb het ook al geprobeerd met hypertreading aan en uit maar dat wilt niet helpen...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ga eens met perfmon aan de slag om te zien of je niet io-bound bent - een theoretische performance zegt niet altijd even veel :)

• Mishmash
Zal ik doen... Ik heb trouwens vanmiddag op m'n werk remote desktop op die server aangezet, maar als ik hier thuis in wilt loggen (via vpn) krijg ik rustig het login scherm, vul de gegevens in, druk op ok, vervolgens gaat hij de instellingen laden en word ik eruit geknikkerd... Weet iemand hoe dit zo kan?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geen idee, maar dat zal wel niks met je probleem temaken hebben. Zoals al eerder genoemd gok ik dat er meer aan de hand is dan :)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1