Toon posts:

Kan geen bestand downloaden groter dan 1,25Gb

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb nu voor de tweede keer geprobeert een bestand te downloaden van een FTP server. Dit bestand is 3,99Gb groot, alleen stopt het downloaden bij 1,25Gb. Alle bestanden zijn wel aanwezig, maar de data is corrupt. Kan niks openen terwijl dat wel zo lijkt. Alle bestandsnamen zijn goed en hij geeft ook aan dat het bestand bijvoorbeeld 1Mb groot is of een paar Kb. Maar zoals ik al zei kan niks echt worden bekeken.
Als het downloaden stopt bij 1,25Gb gaan op dat moment even alle vensters en de taakbalk weg van windows. Vervolgens hoor de de HD even ratelen en komen alle vensters naar 2 a 3 seconden weer te voorschijn.

Weet iemand waar dit aan ligt? Of is het bestand niet goed wat ik wil downloaden, terwijl dit bestand wel zegt 3,99 Gb groot te zijn.

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Heb je wel genoeg ruimte op je hardeschijven?

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeker. Daar heb ik al naar gekeken.
Het wordt ook dubbel opgeslagen. Het normale bestand heb ik op de D schijf staan. En in de windows temp staat hij nog een keer.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Heb je een fat32 partitie? Zo ja dan heb jet probleem al half gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik wel inderdaad, maar ik las in een ander forum dat FAT32 bestanden kan ondersteunen tot 4Gb. Oke dan zit ik met 3,99Gb wel erg op de grens, maar waarom stopt hij dan bij 1,25Gb?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
offtopic:
Wat wil je nou, 3,99 GB of Mb downloaden ;) ... typo onderaan je startpost

Volle schijf? Zwaar gefragmenteerde schijf? Cache probleem?

Kan me voorstellen dat als je een client hebt die het eerst cached (bv omdat de client meerdere connecties kan gebruiken om wat te downen) en DAN nog eens weg moet schrijven, dat je dan wel moet uitgaan van 2x de grote van het bestand dat je vrij moet hebben op je schijf :)

Zomaar wat random geratel om even te checken :Y)
Je huidige client vermelden is niet erg ;)

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

FAT32 is max 2048 mb. De helft daarvan is 1.25GB en waarschijnlijk wil die ruimte reserveren voor de andere helft en dat is dus boven de 2GB vandaar dat die er daarna mee kapt.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
MindedRaptor schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:03:
FAT32 is max 2048 mb. De helft daarvan is 1.25GB en waarschijnlijk wil die ruimte reserveren voor de andere helft en dat is dus boven de 2GB vandaar dat die er daarna mee kapt.
Ja :/

Heb je daar ook onderbouwing van of niet? Naar mijn weten is het ook 4 gig, zie wiki voor hetzelfde.

( 4096 )
Misschien dat je dat denkt door de zogenaamde antieke "double space" prehistorie ... kzou het anders ook niet weten :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door LinuX-TUX op 13-10-2005 23:12 ]

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Hmm of ik ben in de war met fat16 of wat. IK dacht toch echt dat fat32 problemen had met bestanden boven 2 GB.
Probeer het bestand eens met firefox te downloaden anders.

[ Voor 22% gewijzigd door Sayko op 13-10-2005 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een HD van 20Gb liggen. Ik zal die is formateren op NTFS en dan is proberen het daar op te slaan. Beide stations die ik nu heb C en D hoeven volgens Computerbeheer van WindowsXP niet gedefragmenteerd te worden.
Ik download trouwens via @home en gebruik WinXP op een 80Gb HD met een cache geheugen van 8Mb. Als jullie nog meer moeten weten om met een idee te komen, dan moet je het maar zeggen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als het downloaden stopt bij 1,25Gb gaan op dat moment even alle vensters en de taakbalk weg van windows. Vervolgens hoor de de HD even ratelen en komen alle vensters naar 2 a 3 seconden weer te voorschijn.
Kijk eens of er iets vreemds in je Windows logboek staat (eventvwr.msc).

Als het steeds precies 1,25 GB is moet er wel ergens een overflow zijn oid en zal het geen probleem zijn met fragmentatie. Misschien een virusscanner oid. die over z'n nek gaat?

En wat als je een bestand van bijv. 2 of 3 GB download? <-- ja ik weet het, niet in 5 minuutjes gecontroleerd :+

Andere HDD met NTFS proberen lijkt me een goede, zorg dan wel dat je download programma rechtstreeks naar die HDD schrijft en niet via een tempfile/dir.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 14-10-2005 10:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Heeft dit niet te maken met de hoeveelheid schijfruimte die je instelt in dat gereserveerd wordt voor tijdelijke internet bestanden?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Heb nu voor de tweede keer geprobeert een bestand te downloaden van een FTP server. Dit bestand is 3,99Gb groot, alleen stopt het downloaden bij 1,25Gb. Alle bestanden zijn wel aanwezig, maar de data is corrupt. Kan niks openen terwijl dat wel zo lijkt. Alle bestandsnamen zijn goed en hij geeft ook aan dat het bestand bijvoorbeeld 1Mb groot is of een paar Kb. Maar zoals ik al zei kan niks echt worden bekeken.
Je gebruikt geen FTP programma, maar gewoon explorer???
Als je smartftp of een ander programma gebruikt, kan je toch gewoon resumen??
En je kan toch zien als 1,25 GB is gedownload of 1 van je hardeschijfen vol is??

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:01

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:57:

[..]

Dat klinkt iig als een crash van Explorer. Je PC start automatisch Explorer weer op, vandaar dat na wat geratel en een paar seconden je taakbalk en vensters weer verschijnen.

Gebruik iig een echt FTP-programma voor je FTP-transfers. Voor kleine bestanden IE gebruiken, oke, maar voor grotere bestanden zou ik toch echt een speciaal programma pakken. Al was het maar een downloadaccelerator.

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 14-10-2005 15:17 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik gebruik inderdaad Explorer.
Zal vanavond de PC is aanzetten met een speciaal FTP programma.
Kijken of het dan beter gaat.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou het lijkt nu goed te gaan met SmartFTP. Ben nu bij de 1,4Gb met downloaden, dus hopen dat het verder ook goed gaat.
Iedereen bedankt voor de hulp _/-\o_
Pagina: 1