Ola
Wij hebben met een Exchange 5.5 server een probleem, welke volledig aan de voorwaarden van dit document voldoet : http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;158336
De foutmeldingen, de symptomen *alles* voldoet aan het document.
Aangezien we nu ondertussen toch echt een stapeltje nieuw aan te maken users hebben, is het tijd om dit probleem op te lossen.
We hebben het document aandachtig doorgelezen, en zijn ervan overtuigd dat dit de oplossing is.
We zitten alleen een beetje met de eventuele rsico's. Het enige wat Microsoft verteld is een redelijk standaard waarschuwing :
Wat is wijsheid voor een goede fallback ?
Ik dacht aan het volgende :
- Exchange netjes plat brengen
- Offline kopie van STORE maken
- Offline kopie van Exchsrvr dir maken
- Tape backup maken van System State mailserver
- Exchange server op brengen
- Tape backup maken van store
Om vervolgens de werkzaamheden te doen.
Overdrijf ik nu ? Zijn de risico;'s verwaarloosbaar ?
Graag jullie mening en ervaringen
Wij hebben met een Exchange 5.5 server een probleem, welke volledig aan de voorwaarden van dit document voldoet : http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;158336
De foutmeldingen, de symptomen *alles* voldoet aan het document.
Aangezien we nu ondertussen toch echt een stapeltje nieuw aan te maken users hebben, is het tijd om dit probleem op te lossen.
We hebben het document aandachtig doorgelezen, en zijn ervan overtuigd dat dit de oplossing is.
We zitten alleen een beetje met de eventuele rsico's. Het enige wat Microsoft verteld is een redelijk standaard waarschuwing :
Heeft iemand dit al eens moeten uitvoeren ? Zijn er risico's om in RAW mode te gaan zitten editten ?WARNING: If you use the raw mode of the Exchange Server Administrator program (admin /r) incorrectly, serious problems may occur that may require you to reinstall Microsoft Windows NT Server, Microsoft Exchange Server, or both. Microsoft cannot guarantee that problems that result from using raw mode incorrectly can be solved. Use raw mode at your own risk.
Wat is wijsheid voor een goede fallback ?
Ik dacht aan het volgende :
- Exchange netjes plat brengen
- Offline kopie van STORE maken
- Offline kopie van Exchsrvr dir maken
- Tape backup maken van System State mailserver
- Exchange server op brengen
- Tape backup maken van store
Om vervolgens de werkzaamheden te doen.
Overdrijf ik nu ? Zijn de risico;'s verwaarloosbaar ?
Graag jullie mening en ervaringen
Tijd voor een nieuwe sig..