Exchange 5.5 : Proxy Address Generator waardes aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ola

Wij hebben met een Exchange 5.5 server een probleem, welke volledig aan de voorwaarden van dit document voldoet : http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;158336
De foutmeldingen, de symptomen *alles* voldoet aan het document.
Aangezien we nu ondertussen toch echt een stapeltje nieuw aan te maken users hebben, is het tijd om dit probleem op te lossen.

We hebben het document aandachtig doorgelezen, en zijn ervan overtuigd dat dit de oplossing is.
We zitten alleen een beetje met de eventuele rsico's. Het enige wat Microsoft verteld is een redelijk standaard waarschuwing :
WARNING: If you use the raw mode of the Exchange Server Administrator program (admin /r) incorrectly, serious problems may occur that may require you to reinstall Microsoft Windows NT Server, Microsoft Exchange Server, or both. Microsoft cannot guarantee that problems that result from using raw mode incorrectly can be solved. Use raw mode at your own risk.
Heeft iemand dit al eens moeten uitvoeren ? Zijn er risico's om in RAW mode te gaan zitten editten ?
Wat is wijsheid voor een goede fallback ?
Ik dacht aan het volgende :

- Exchange netjes plat brengen
- Offline kopie van STORE maken
- Offline kopie van Exchsrvr dir maken
- Tape backup maken van System State mailserver
- Exchange server op brengen
- Tape backup maken van store

Om vervolgens de werkzaamheden te doen.
Overdrijf ik nu ? Zijn de risico;'s verwaarloosbaar ?

Graag jullie mening en ervaringen ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:01

Acmosa

...no comment.

Weet je nog wat de veroorzaker van het probleem was? Je hebt er blijkbaar al een tijdje last van...

Buiten bovenstaand, denk ik dat je redelijk safe zit. op het volgende na.
Heb je 1 of meerdere exchange servers staan? Dit vraag ik omdat hij volgens dat MS document kijkt in je Site of er ergens een server staat met de juiste versie van een bestand. Dus zouden eventuele aanpassingen in je exchange server problemen kunnen veroorzaken in je exchange site..

[ Voor 3% gewijzigd door Acmosa op 13-10-2005 21:57 ]

But then again, I could be wrong..

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik kan het niet 100% zeker zeggen, maar we hebben vorige week geprobeerd om een 2e server toe te voegen aan de bestaande site (dit ging 1 keer goed, crashde daarna en wil nu niet meer).
Overigens was die 2e server op hetzelfde SP level. Maar zo rond die tijd is het probleem wel gekomen ja (als je nu een server aan de site toevoegd krijg je een soortgelijke error).

Overigens is de bestaande situatie wel een cluster met 2 Exchange nodes, maar volgens mij blijft de methode van uitvoering dan hetzelfde.

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:01

Acmosa

...no comment.

Je hebt ook al gegeken of je eventuele restjes van die gecrashte installatie kon vinden en verwijderen?

offtopic:
afk

[ Voor 15% gewijzigd door Acmosa op 13-10-2005 22:09 ]

But then again, I could be wrong..

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Nee, want die restjes staan op die server zelf he :P
Het enige wat eigenlijk op de site / server staat is de servernaam die in de Exchange admin terug te vinden is op de site, maar die is allang alweer uit de Exchange site verwijderd.

Ook hebben we SP4 al opnieuw geinstalleerd (wat bij dit soort errors bij microsoft.com een vaak gelezen oplossing zou zijn), zonder resultaat.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Koffie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:47:
Heeft iemand dit al eens moeten uitvoeren ? Zijn er risico's om in RAW mode te gaan zitten editten ?
Wat is wijsheid voor een goede fallback ?
Ik dacht aan het volgende :

- Exchange netjes plat brengen
- Offline kopie van STORE maken
- Offline kopie van Exchsrvr dir maken
- Tape backup maken van System State mailserver
- Exchange server op brengen
- Tape backup maken van store

Om vervolgens de werkzaamheden te doen.
Overdrijf ik nu ? Zijn de risico;'s verwaarloosbaar ?

Graag jullie mening en ervaringen ;)
Je overdrijft. Een backup van je Directory is genoeg. Raw mode doet niks in je store.
Ik neem aan dat je ook wel eens met RegEdt32 werkt? En je weet ook welke warnings Microsoft daarover schrijft? Je moet een beetje een vaste hand hebben; niet wild in het rond gaan zitten klikken en bij twijfel altijd met "cancel" uit een dialoog gaan.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Inderdaad RAW mode stelt niet zoveel voor, de risico's zijn kleiner dan regedit, het blijft een begrijpelijke GUI. Er zijn alleen wat extra opties die je normaal niet nodig hebt (en gevaarlijk voor de klikker-de-klik-beheerder).

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Update : het is gelukt :Y)
We kunnen weer mailadressen maken en er is niets misgegaan.
We hebben nog geprobeerd of de eerste proxy.dll voldoende was (en de rest zo te laten) maar we moesten ze toch echt alledrie aanpassen.

Pagina: 1