Firmware van ander type op mijn AP

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ter uitbreiding van mijn thuisnetwerkje heb ik sinds kort een Planet WAP-4030 Access Point. Werkt prima, maar ja... je weet hoe dat gaat. Ik was even aan het kijken of er wellicht een gehackte firmware met extra goodies beschikbaar was voor dit type Access Point en toen kwam ik erachter dat er van dit type ook nog een ander type bestaat. (zie links)

Planet WAP-4030 (http://www.planet.com.tw/news/productnews/WAP-4030.htm) Deze heb ik dus.

Planet WAP-4030A (http://www.planet.com.tw/news/productnews/WAP-4030A.htm)

Deze biedt dus leuke extra's... Ik lees: WAP-4030A provides Repeater, Bridge, and Client modes..

Hmm.... ze lijken verdacht veel op elkaar en nu vraag ik me af of het raadzaam is om fijn de firmware van de 4030A over mijn 4030 te zetten. Wat denken jullie? Kan ie morgen nog met het grof vuil mee of gaat het lukken?!?

Verwijderd

Ik raad je aan om eens te kijken naar de chipset welke in het apparaat gebruikt wordt.
Deze info vind ik niet terug in je links.

Zoek eerst eens uit op I-net of je het appraat ook weer hardwarematig kan resetten (en er dus een default image in het ROM wordt gelezen). Zo ja, is het een gokje waard.

Oh, als de A versie meer feautures heeft kan het goed zijn dat er een snellere processor inzit zodat er meer processorkracht is voor deze taken. Maar dit blijft wel een gokje....

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik heb een gezegde dat luidt: '" bij twijfel niet doen!"

Als ik het zo lees is de kans dat het je gaat lukken best groot maar als je het geld niet voor een nieuwe (over) hebt dan zou ik het gewoon niet doen. 9 van de 10 dingen gebruik je niet.

Als het geld je niet kan schelen zou ik zeggen DOEN !!!!!!! :P

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hmmm.... nou het geld kan me wel schelen, ik zal eens op zoek gaan naar informatie over de chipset. Helaas is het ding niet zoveel gebruikt als bijvoorbeeld Linksys producten, waar veel meer informatie over te vinden is. Wanneer je bij Google zoekt kom je alleen Oostblokwebsites tegen.

Verwijderd

Kick..

Ik heb dit accespoint ook, maar ik heb het boekje kwijt..
Gereset enzo.. dus ik weet niet wat het std ip adres is.. Weet iemand hoe je hier achter kan komen, of is er iemand die het boekje er nog wel bij heeft ?:)

Bedankt..

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15

Croga

The Unreasonable Man

Al eens geprobeerd gewoon Google te gebruiken? manual WAP 4030 intypen, 2e link, PDF downloaden, klaaaarrrrrr

Verwijderd

mja,.. tnx.

Ik kon al niet veel vinden op de site van de fabrikant..
beetje stom om niet verder te zoeken.. maargoed

tnx !

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kwestie van beter zoeken dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.