CD zonder geluid erop (dus totale stilte)

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ja mensen, het klinkt raar, maar heeft er iemand een cd (of bestand van 1 minuut) met totale stilte erop?

Als ik deze zelf probeer te maken dan hoor ik bij het afspelen toch nog een beetje ruis (had alles gemuted, en me microfoon losgekopeld, toen minuut opgenomen en 79x geplakt).

Doel:
me autoradio speelt voor radio/cd geluid af en achter me ipod.... en ik wil dus voor totale stilte hebben, dus speel ik cd af zonder geluid erop ;).

Als iemand die heeft liggen/kan maken, heel erg graag :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Speakers ruisen eigenlijk altijd als er geen geluid door komt, dat is vrij normaal. Een CD met totale stilte gaat daar niks aan veranderen lijkt me :D

Maar serieus: bedoel je nou dat je die speakerruis wil voorkomen door "niks op een CD" af te spelen? :X Serieus: dat werkt dus niet.

Edit: Misschien begrijp ik je helemaal verkeerd hoor, maar dan moet je het ff beter uitleggen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 13-10-2005 21:05 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 05:28

nAffie

...

heb je een wavje met totale stilte gemaild.. probeer het daar maar eens mee... ;)

meh.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Niet dat ik de bedoeling begrijp, maar hier vind je een een 74 minuten durende stilte. Gewoon de cue-sheet branden met Nero (laden als image) of een ander brandprogramma dat met wav+cue overweg kan. Let wel, dit bestandje van een goeie 50kB vouwt uit tot een dikke 700MB (stilte comprimeert lekker :)).

[ Voor 1% gewijzigd door satcp op 13-10-2005 23:02 . Reden: typo ]

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Grrrrrene schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:02:
Speakers ruisen eigenlijk altijd als er geen geluid door komt, dat is vrij normaal. Een CD met totale stilte gaat daar niks aan veranderen lijkt me :D

Maar serieus: bedoel je nou dat je die speakerruis wil voorkomen door "niks op een CD" af te spelen? :X Serieus: dat werkt dus niet.

Edit: Misschien begrijp ik je helemaal verkeerd hoor, maar dan moet je het ff beter uitleggen ;)
nee duh :P dat snap ik ook wel :>
maar ik hoor verschil tussen "niet afspelen" en "afspelen" van het lege (?) bestand, dus kan ik niet 100% zeker zeggen of het aan bestand ligt of niet ;). Anders gezegd: er komt meer ruis uit bij het afspelen dan als ik het niet afspeel

beeld je vervolgens in dat je van muziek wilt genieten in de auto, en dat er ongelofelijke ruis uit de boxen voor komt ;). Daarom wil ik dat het bestand iig helemaal leeg is :P
SatCP schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:08:
Niet dat ik de bedoeling begrijp, maar hier vind je een een 74 minuten durende stilte. Gewoon de cue-sheet branden met Nero (laden als image) of een ander brandprogramma dat met wav+cue overweg kan. Let wel, dit bestandje van een goeie 50kB vouwt uit tot een dikke 700MB (stilte comprimmeert lekker :)).
Bedankt! heb bestand geopend in audio programma, en het bewijs is meteen geleverd dat mijn bestand dus ruis bevatte ;). Hier is het klein lijntje en hoor je niks bij het afspelen (ja de standaard ruis uit me boxen). Mijn bestand had dikke lijn en ruisde 100% zeker dus :+

Ruis is trouwens ruim begrip ;) heb er eigenlijk geen last van (audigy 2 zs platinum pro + logitech Z680 ;))

[ Voor 33% gewijzigd door DutchTSE op 13-10-2005 21:18 ]

Verwijderd

Ik heb hier een DENON test cd liggen allerlei frequenties en frequentiesweep, geluidsfragmenten etc. etc.maar ook totale stilte.

Zulke CD's zijn bij de beter hifi zaken verkrijgbaar

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DutchTSE schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:13:
[...]

nee duh :P dat snap ik ook wel :>
maar ik hoor verschil tussen "niet afspelen" en "afspelen" van het lege (?) bestand, dus kan ik niet 100% zeker zeggen of het aan bestand ligt of niet ;). Anders gezegd: er komt meer ruis uit bij het afspelen dan als ik het niet afspeel

beeld je vervolgens in dat je van muziek wilt genieten in de auto, en dat er ongelofelijke ruis uit de boxen voor komt ;). Daarom wil ik dat het bestand iig helemaal leeg is :P
Ja, 'k vond het al zo'n raar verhaal :P Wat is het verschil tussen het afspelen en niet afspelen van je eigen bestand eigenlijk? Ik neem aan dat hij met dat bestand nog meer ruist? En wat zijn je bevindingen met die andere bestanden? Ik vind het nml nog steeds wel raar dat je speakers stiller zouden worden van niks afspelen :?

Als ik het goed begrijp zit je iPod dus op de achterkanalen aangesloten via je autoradio, door de voorkanalen komt dan geen signaal, maar op de een of andere manier gaan ze als een gek ruisen. De oplossing zoek je in het afspelen van een volledig stille CD op de voorkanalen?

* Grrrrrene kan het niet echt verklaren dat je speakers voor ineens gaan ruisen als je achter wat afspeelt :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

Exirion

Gadgetfetisjist

DutchTSE schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:13:
maar ik hoor verschil tussen "niet afspelen" en "afspelen" van het lege (?) bestand, dus kan ik niet 100% zeker zeggen of het aan bestand ligt of niet ;)
Dit zit gewoon in de apparatuur. Afspeelelectronica heeft vaak muting in de signaalweg zitten. Als er niks afspeelt wordt het signaal gemute en zodra er iets begint te spelen schakelen de DACs en andere zut pas aan zodat ze hoorbaar worden. Dat betekent dat ruis uit de DACs en voorversterkers ook ineens hoorbaar wordt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:46:
Ik heb hier een DENON test cd liggen allerlei frequenties en frequentiesweep, geluidsfragmenten etc. etc.maar ook totale stilte.

Zulke CD's zijn bij de beter hifi zaken verkrijgbaar
Die DENON cd ken ik, heb ik ook al een hele tijd. Met 99 tracks...

Er staan o.a. 2 verschillende soorten stilte op: 120 sec zonder deemphasis en 30 sec met het deemphasis bitje aan. Daarmee kun je de versterkers en filters in je cd-speler nog beter beoordelen.
Pagina: 1