[2003] Delen van mappen op W2003 server traag*

Pagina: 1
Acties:

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Bij een klant van mij bestaat een probleem. De configuratie is:
  • Windows 2003 server ingericht als domaincontroller (512 MB)
  • 7 client PC's (IBM / Celeron / 256 MB)
  • netwerk volledig 100 Mbps met 1 switch, 1 firewall en een ADSL-modem.
De clients zijn niet aangemeld op het domein, maar werken met lokale accounts. De primaire applicatie op alle clients, die gebruikt maakt van een database engine op de server, werkt uitstekend. Ook printen, internetten en emailen gaat prima. Lokaal werken gaat ook snel genoeg.

Het enige probleem is: op de server bevindt zich een directory met gedeelde bestanden. Het benaderen van die bestanden (MS Office-documenten) is heel traag d.w.z. het openen ervan. Duurt soms wel 1,5 minuuut volgens de klant. Misschien iets overdreven maar traag is het zeker. Afsluiten e.d. lijkt wel snel te gaan.

De bekabeling en de instellingen van de netwerkapparatuur zijn extern gecontroleerd en akkoord bevonden.

Iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens gekeken of de harde schijven niet gewoon gefragmenteerd aan het raken zijn? Verder misschien een share gemapt staan die niet meer bestaat? Wat heb je allemaal al geprobeerd om dit op te lossen verder?

Ik zet even [2003] vooraan de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy. Let daar in het vervolg even op :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
sanfranjake schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:54:
Heb je al eens gekeken of de harde schijven niet gewoon gefragmenteerd aan het raken zijn? Verder misschien een share gemapt staan die niet meer bestaat? Wat heb je allemaal al geprobeerd om dit op te lossen verder?

Ik zet even [2003] vooraan de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy. Let daar in het vervolg even op :)
OK je zegt verschillende dingen.
  1. fragmenteren: lijkt me sterk want dit wordt regelmatig gedaan en zou dan ook de overige performance moeten beinvloeden, toch? Maar goed zal het voor de zekerheid nog checken (kan het nu niet doen want de locatie is 200 km. verderop)
  2. niet-bestaande share gemapt: bij het zoeken op GoT kwam ik dit inderdaad tegen, maar in de context van w95/w98, volgens mij. Dacht dus dat het hier niet zou spelen. Kennelijk moet ik dit dus wel checken.
  3. topictitel: boodschap overgekomen, sorry.
Ik kom tzt hierop terug.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Schakel smb signing anders eens uit op de server met een policy (in de default domaincontrollers policy moet je natuurlijk niet willen ;) )? Lost dit probleem ook vaak op :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://support.microsoft....aspx?scid=KB;EN-US;814112

voor tips over hoe het uit te zetten is :)

A wise man's life is based around fuck you