Netwerk tussen 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een internet modem waar een router op aangesloten zit. Aan de router zitten 2 pc's en een laptop. Nou is het de bedoeling dat ik een netwerk maak tussen 1 pc en de laptop, maar dat de andere pc geen toegang heeft tot dat netwerk. Ik kan niks met machtigingen doen want dat kan volgensmij alleen met een domein. Op alletwee de computers zit Windows XP.

• wallywally
  • Laatst online: 29-04 11:09
V525 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:43:
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een internet modem waar een router op aangesloten zit. Aan de router zitten 2 pc's en een laptop. Nou is het de bedoeling dat ik een netwerk maak tussen 1 pc en de laptop, maar dat de andere pc geen toegang heeft tot dat netwerk. Ik kan niks met machtigingen doen want dat kan volgensmij alleen met een domein. Op alletwee de computers zit Windows XP.
Andere werkgroep, zet een password op je shares of maak je shares invisible.

• V525
ik heb zelf alleen toegang tot 1 pc en een laptop daartussen moet dus een netwerk.
Tot de andere pc heb ik geen toegang. Eenverborgen share is simpel te vinden als je een mapping wilt gaan maken. Iedereen weet dan door $ je een verborge map vind. Dus dat is geen goeie optie.

Hoe zet ik dan passwords op mijn shares. Heb er naar gezocht maar geen idee.
En een andere werkgroep heeft ook geen zin, want dan kan je als nog een mapping maken.
Of je moet je ergens kunnen instellen dat alleen mensen van die werkgroep toegang hebben?

ik wil mijn hele c schijf delen op alletwee de pc's. Deze moeten alleen benaderd kunnen worden via de laptop en 1 pc, de andere pc mag hier dus geen toegang tot krijgen.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Misschien dat je wat hebt aan dit artikel van Microsoft 'Beschrijving van het delen van bestanden en machtigingen in Windows XP'. Dit is iets wat je zelf heel makkelijk kan vinden via google en waar hier op GoT ook genoeg informatie over te vinden is.

If I can't fix it, it ain't broken.

• V525
Ik heb de oplossing gevonden. Je moet een optie uitschakelen waardoor je machtigingen op mappen kan instellen. Dit kan alleen in windows xp prof.

• V525
Borizz schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:27:
Misschien dat je wat hebt aan dit artikel van Microsoft 'Beschrijving van het delen van bestanden en machtigingen in Windows XP'. Dit is iets wat je zelf heel makkelijk kan vinden via google en waar hier op GoT ook genoeg informatie over te vinden is.
Hier staat alleen niks over hoe je de optie machtigingen kan inschakelen. Bij xp prof.
Maar heb et dus al gevonden

[ Voor 6% gewijzigd door V525 op 14-10-2005 12:14 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
V525 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:14:
[...]

Hier staat alleen niks over hoe je de optie machtigingen kan inschakelen. Bij xp prof.
Maar heb et dus al gevonden
Dat staat er dus juist wel in als je het artikel goed had gelezen: http://support.microsoft....LTH3125121123120121120120.

Als je het zelf opgelost hebt, geef dan ook even de oplossing aan. Dus niet: 'Je moet een optie uitschakelen', maar de juiste optie erbij vermelden en hoe je daar kan komen. Dit is wel zo netjes voor de mensen die met hetzelfde probleem komen te zitten en naar de oplossing zoeken op dit forum.

If I can't fix it, it ain't broken.

• V525
Het werkt tog nog niet.
De machtigingen die gelden alleen voor lokale gebruikers. Wat ook wel logisch is eigenlijk :P
Hoe moet ik dit nou oplossen??

[ Voor 14% gewijzigd door V525 op 17-10-2005 10:31 ]

Pagina: 1