Teapop verwijdert lock files niet*

Pagina: 1
Acties:

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hier een debian machine met teapop 0.3.7-3 als pop3 server draaien. Het lijkt allemaal goed te werken, maar op een of andere manier krijgt een iemand het voor elkaar om zijn mailboxen permanent te locken. Als hij met zijn outlook 6.0 client mail binnen haalt, dan wordt de .lock file voor die mailbox nooit meer automatisch verwijderd. Handmatig verwijderen lost het probleem niet op, gelijk de eerste keer daarna connecten resulteert in de lockfile.
Zolang hij niets doet is er niets aan de hand, ik kan gewoon met fetchmail / outlook mail binnenhalen vanaf die account. Teapop logt ook niets vreemds in mail.log (en in mail.err staat ook niets nuttigs)

Oct 13 17:45:17 <server> teapop[7520]: Successful login for <name> [<server ip>] from <client hostname> [<client ip>]
Oct 13 17:45:17 <server> teapop[7520]: <name> [<client ip>] R0(0) D0(0) L0(0)

alle log records daarna voor deze account

Oct 13 19:18:03 <server> teapop[10293]: Successful login for <name> [<server ip>] from <client hostname> [<client ip>]
Oct 13 19:18:03 maximus teapop[10293]: Lockfile <name>.lock already exists in /var/mail/<name>
Oct 13 19:18:03 <server> teapop[10293]: <name> [<client ip>] R0(0) D0(0) L0(0)

In lockfile staat netjes PID 7520 + hostname + ip, er bestaat alleen geen process meer met PID 7520.

Op zich gaat het locken en unlocken van mailboxen wel goed, ik heb even getest en ik zie dan de lock file voor mijn eigen mailbox gewoon verschijnen en verdwijnen.

Config: /etc/teapop/teapop.passwd
empty:*:passwd:/var/mail:::mail:
default:*:reject

/etc/inetd.conf
pop3 stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd /usr/sbin/teapop