Mijn zoontje heeft en zijn leeftijdsgenoten hebben een vreemde Tick, ze zijn ineens bezig 'oude'  spellen te gaan spelen, na Heroes of might and magic (deel 3 dacht ik, win 95 tijd   ), zijn ze nu op Runescape terecht gekomen. Na wat ik nu van Runescape zie zijn er (zoals bij de meeste 'oudere' spellen, o.a. UT2004) alleen nog maar Uber-trieste, of uber goede spelers over.
), zijn ze nu op Runescape terecht gekomen. Na wat ik nu van Runescape zie zijn er (zoals bij de meeste 'oudere' spellen, o.a. UT2004) alleen nog maar Uber-trieste, of uber goede spelers over. 
Afijn ze zijn lekker aan het spelen, iedereen heeft onderhand al 4 accounts (zal wel niet mogen, en ik heb ze dus ook gewaarschuwd voor eventuele ban's), maarja waar zoals gezegt zijn er vreselijk veel trieste mensen die het spel spelen, helaas zelfs klasgenoten.
Vanavond heb ik dus het pijnlijke verhaal aan moeten horen dat mijn zoon's account gehacked was en al z'n spullen weg waren. Nu ken ik webbased spelletjes langer dan vandaag, dus lijkt het me sterk dat een 9 jarige scholier zomaar wachtwoorden kan kraken (mijn zoon blijft echter volhouden dat hij op de site van runescape wat doet, en dat het wachtwoord dan gewoon op het scherm staat).
Mijn eigen onderzoek vanaf dat punt leide mij tot verschillende dieptepunten bv. hier (let niet op de bovenste 3), en natuurlijk de pasword recovery van runescape zelf. Daar snap ik zelf alleen geen barst van, omdat ten eerste zelf geen account heb, en ten tweede zowel ik als mijn zoon zelf niet weten wat hij allemaal heeft ingevult tijdens die registratie, wat mogelijk weer van belang kan zijn bij het recoveren van een wachtwoord.
Wachtwoorden raden en Keyloggers zijn waarschijnlijk niet gebruikt, zo slim/bijdehand zijn die jochies nog niet.
Het blijft jammer en tries voor mijn zoon, maar hoe zou dat account 'gehacked' (het is vast geen hacken maar toch) kunnen zijn?
                    Afijn ze zijn lekker aan het spelen, iedereen heeft onderhand al 4 accounts (zal wel niet mogen, en ik heb ze dus ook gewaarschuwd voor eventuele ban's), maarja waar zoals gezegt zijn er vreselijk veel trieste mensen die het spel spelen, helaas zelfs klasgenoten.
Vanavond heb ik dus het pijnlijke verhaal aan moeten horen dat mijn zoon's account gehacked was en al z'n spullen weg waren. Nu ken ik webbased spelletjes langer dan vandaag, dus lijkt het me sterk dat een 9 jarige scholier zomaar wachtwoorden kan kraken (mijn zoon blijft echter volhouden dat hij op de site van runescape wat doet, en dat het wachtwoord dan gewoon op het scherm staat).
Mijn eigen onderzoek vanaf dat punt leide mij tot verschillende dieptepunten bv. hier (let niet op de bovenste 3), en natuurlijk de pasword recovery van runescape zelf. Daar snap ik zelf alleen geen barst van, omdat ten eerste zelf geen account heb, en ten tweede zowel ik als mijn zoon zelf niet weten wat hij allemaal heeft ingevult tijdens die registratie, wat mogelijk weer van belang kan zijn bij het recoveren van een wachtwoord.
Wachtwoorden raden en Keyloggers zijn waarschijnlijk niet gebruikt, zo slim/bijdehand zijn die jochies nog niet.
Het blijft jammer en tries voor mijn zoon, maar hoe zou dat account 'gehacked' (het is vast geen hacken maar toch) kunnen zijn?
offtopic:
Sorry voor de verwarrende Topic Titel, modjes met betere titels; ga je gang
                    Sorry voor de verwarrende Topic Titel, modjes met betere titels; ga je gang
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
:strip_exif()/u/104321/hondje.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/73948/Image1.jpg?f=community) 
             . Ach, en anders zal er inderdaad wel een geheime vraag oid zijn. Die shit gebeurt, valt bijster weinig aan te doen
. Ach, en anders zal er inderdaad wel een geheime vraag oid zijn. Die shit gebeurt, valt bijster weinig aan te doen
                    /u/30789/crop6066c9ef8cc2a_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/123426/anti-ipod-.jpg?f=community) 
            /u/20302/pc.png?f=community) 

:strip_icc():strip_exif()/u/24001/SV_klein.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/71414/images.jpg?f=community) 

:strip_icc():strip_exif()/u/85409/m1.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/112988/knipper.gif?f=community) 

:strip_exif()/u/11443/217096.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/37096/Crash_blue_red.gif?f=community) 
             Dit topic is gesloten.

Dit topic is gesloten.