[Runescape] Gehacked? (check ff, dit is niet wat het lijkt)

Pagina: 1
Acties:
  • 665 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Mijn zoontje heeft en zijn leeftijdsgenoten hebben een vreemde Tick, ze zijn ineens bezig 'oude' spellen te gaan spelen, na Heroes of might and magic (deel 3 dacht ik, win 95 tijd ;)), zijn ze nu op Runescape terecht gekomen. Na wat ik nu van Runescape zie zijn er (zoals bij de meeste 'oudere' spellen, o.a. UT2004) alleen nog maar Uber-trieste, of uber goede spelers over.

Afijn ze zijn lekker aan het spelen, iedereen heeft onderhand al 4 accounts (zal wel niet mogen, en ik heb ze dus ook gewaarschuwd voor eventuele ban's), maarja waar zoals gezegt zijn er vreselijk veel trieste mensen die het spel spelen, helaas zelfs klasgenoten.
Vanavond heb ik dus het pijnlijke verhaal aan moeten horen dat mijn zoon's account gehacked was en al z'n spullen weg waren. Nu ken ik webbased spelletjes langer dan vandaag, dus lijkt het me sterk dat een 9 jarige scholier zomaar wachtwoorden kan kraken (mijn zoon blijft echter volhouden dat hij op de site van runescape wat doet, en dat het wachtwoord dan gewoon op het scherm staat).

Mijn eigen onderzoek vanaf dat punt leide mij tot verschillende dieptepunten bv. hier (let niet op de bovenste 3), en natuurlijk de pasword recovery van runescape zelf. Daar snap ik zelf alleen geen barst van, omdat ten eerste zelf geen account heb, en ten tweede zowel ik als mijn zoon zelf niet weten wat hij allemaal heeft ingevult tijdens die registratie, wat mogelijk weer van belang kan zijn bij het recoveren van een wachtwoord.
Wachtwoorden raden en Keyloggers zijn waarschijnlijk niet gebruikt, zo slim/bijdehand zijn die jochies nog niet.

Het blijft jammer en tries voor mijn zoon, maar hoe zou dat account 'gehacked' (het is vast geen hacken maar toch) kunnen zijn?

offtopic:
Sorry voor de verwarrende Topic Titel, modjes met betere titels; ga je gang :P

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien gebruikte hij wel als wachtwoord "runescape". Verklaard in ieder geval "dat het wachtwoord dan gewoon op het scherm staat". Ook verklaart het dat het account gemakkelijk gekraakt is geworden (waarom gehackedt tussen quotes?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Waarschijnlijk over zijn schouder meegekeken terwijl hij zijn pass invoerd, gebeurt bij ons op school meer dan zat.. :X. Ach, en anders zal er inderdaad wel een geheime vraag oid zijn. Die shit gebeurt, valt bijster weinig aan te doen

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Het wachtwoord is iig geen runescape :P, zou zo maar kunnen, maar dat meekijken is een mogelijkheid.
Met die geheime vraag, zou het mogelijk zijn (die kindjes kunnen haast geen engels), dat de eerste die alle andere heeft uitgelegt ze allemaal heeft wijsgemaakt dat ze een bepaald woord in vullen bij geheime vraag (omdat ze dat zelf niet snappen), en hij met password recovery zo bij al die accounts kan, omdat hij die antwoorden weet. Of sla ik nu heel ver door?

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Yuh, je slaat iets door ja, maar mogelijk is het zeker :)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ehb het spel ook ooit eens gespeeld. Ben toen ook een keer gehacked, en ik heb geen idee hoe het komt. Het kan niet door meekijken komen, want ik heb een nogal lang pasword die ik snel intyp. Verder was het ook geen wachtwoord die ik ergens anders gebruikte. En niemand anders wist hem. Echt heel raar, ook altijd opgelet of ik niet op een nep runescape site zat etc. etc.

Ik heb echt nog steeds geen idee hoe ik nou gehacked ben. Bij runescape geven ze je trouwens wel de tip om iedere maand je wachtwoord aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10 12:43
Mja het zou door phishing kunnen komen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die mensen op dat forum bezitten toch humor, zie de post van "tony" die beweert de "mannager" van runescape te zijn, en dat ie het het spel in de war kan sturen. en dat allemaal uit wraak omdat hij "onslagen" is. Kostelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik ben ook ns gehacked, en dit terwijl ik een onmogelijk wachtwoord en geheime vragen had. Ook geen rare dingen gedaan verder. Het is algemeen bekend dat je in dat spel erg snel gehacked wordt. Hoe ze het doen weet ik niet, maar het zal wel aan het spel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
@Gijs Corten: Heerlijk he, ik moest zelf wel ff lachen toen ik het las. Helaas zal die optie van dat mailen ook wel niet door gaan, want gelukkig heeft mn zoon nog geen MSN verslaving ;)

@Xaveer en ravenger: Dat van die fake runscape site's lijkt me ook sterk, aangezien het een 9-jarige is die beweerd dat ie kan hacken, en ook daadwerkelijk iets doet waardoor hij de wachtwoorden krijgt, zonder ze te veranderen blijkt nu. Alleen zijn nu ineens alle eigendommen weg.
Het blijft vreemd...

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-10 16:11

Jimbolino

troep.com

dude, gefeliciteerd dat je zoon webgames speelt, maar laat het feit dat hij gehackt is een wijze les zijn voor hem en zijn vriendjes.

Geleerde lessen:
- Pappa kan niet altijd alles repareren wat kapot gaat.
- Hecht geen waarde aan internetspelletjes.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
WubboZ schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:06:

@Xaveer en ravenger: Dat van die fake runscape site's lijkt me ook sterk, aangezien het een 9-jarige is die beweerd dat ie kan hacken, en ook daadwerkelijk iets doet waardoor hij de wachtwoorden krijgt, zonder ze te veranderen blijkt nu. Alleen zijn nu ineens alle eigendommen weg.
Het blijft vreemd...
Dat is ook precies wat ik had. Logde uit, en de volgende dag waren al mn spullen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn ook volwassenen die het spelen hoor ;)

Er zijn veel kiddo's die beweren dat ze kunnen hacken, maar hooguit tot een scammetje komen :+ , maar er zijn ook wel volwassenen.

Btw, runescape wordt nu echt een plaag, al die brugjes zitten 24/7 bij ons in het computerlokaal runescape te doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Jimbolino schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:07:
dude, gefeliciteerd dat je zoon webgames speelt, maar laat het feit dat hij gehackt is een wijze les zijn voor hem en zijn vriendjes.

Geleerde lessen:
Idd, dude, wat jij wilt, het is niet dat ik het wil repareren of zo, dat kan ook niet, maar als het hier om een klasgenoot gaat, dan wil ik als ik die jongen of z'n ouders hier mee lastig ga vallen (en dat gaat gebeuren, zoiets doe je toch niet bij je vrienden), niet helemaal met een mond vol tanden en zonder bewijs aan komen.
Dat hij alles kwijt is maakt me niets uit, hopelijk stoppen ze nu, maar het is gewoon een principe questie

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal gehacked :')

snif snif

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
@Xaveer: Dat zei ik toch, uber goed, of uber triest :P

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Haha, ik heb net ff zitten googlen op die runescape hackz van al die 1337 hoaxers (je moet voor de gein ff googlen op: runescape hack. Je lacht je helemaal suf...).
Op 1 van de sites van die kleuters vond ik het volgende (check het nederlands ;)

1337 HACK

Misschien dat dat echt werkt?

Weet je trouwens zeker dat je zoon niet in 1 van de miljoenen 'ik kan runescape hacken, mail je login en wachtwoord' scams die er online staan is getrapt?

[ Voor 21% gewijzigd door Coca-Cola op 13-10-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002

sapphire

Die-hard pruts0r

Jimbolino schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:07:

Geleerde lessen:
Toevallig zelf Kinderen ?
Ga jij dat een 9-jarige eens probren wijs te maken ;)

voor eht gevraagd word, nee Sapp heeft zelf ook geen kinderen, maar werkt ermee

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coca-Cola schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:16:
Haha, ik heb net ff zitten googlen op die runescape hackz van al die 1337 hoaxers (je moet voor de gein ff googlen op: runescape hack. Je lacht je helemaal suf...).
Op 1 van de sites van die kleuters vond ik het volgende (check het nederlands ;)

1337 HACK

Misschien dat dat echt werkt?

Weet je trouwens zeker dat je zoon niet in 1 van de miljoenen 'ik kan runescape hacken, mail je login en wachtwoord' scams die er online staan is getrapt?
Ik pis in me broek van het lachen
'hallow ik ben een member realplayer
ik heb samen gewerkt met jagex maar ik ben er uit gegooid dus ik wil vraak daarom vertel ik jullie dit kijk naar beneden'
wil weten moet je het zow doen stuur een e-mail naar jagexpcmail@hotmail.com en zet de naam van de gene die je wil hacken in de eerste zin dan naar de volgende zin jouw
gebruiksnaam bij runescape
en je wachtwoord dan krijg je een mailt naar je mail box op runescape want je brengt de pc van jagex in de war daardoor sturen ze zonder dat te weten je het wachtwoord van de gene
nah de groeten van realplayer hack veel lui
het bekende ik hack, in ruil voor jou passw. verhaal :Z

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
@Coca-Cola: Dat geloof je toch niet serieus he, maar wel grappig verzonnen, mooie site ook, met al die default tekst er in :7

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 21:18

shameblaster

BB4E^Cons

vraak :o

maar het is via de geheime vraag gegaan denk ik ( zo deed ik het ook altijd :X )

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dan valt je het pas op wat een rust GoT geeft... Firefox trok dat forum ook niet echt lekker volgens mij. :/

Maar goed ontopic; dit is gewoon een wijze les, onderdeel van de vroege puberteit laten we maar zeggen. Ik ken het spel verder niet, maar als het zo'n frustratie met zich meebrengt, speel het dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
@shameblaster: Zijn die geheime vragen dat zo simpel, ik snapte er niets van... Iets met 5 woorden invullen, en 3 moeten er goed zijn of zo :?

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
WubboZ schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:21:
@Coca-Cola: Dat geloof je toch niet serieus he, maar wel grappig verzonnen, mooie site ook, met al die default tekst er in :7
Damn, ik was al een runescape account aan het aanmaken om al mijn vriendjes te hecken... ;)

Mien Got, ik ben bij het zoeken net op forums gekomen, waarvan je alleen maar mag hopen dat die mensen die er posten niet ouder dan 4 zijn... ik begrijp er soms serieus niks van, terwijl ze toch echt in het nederlands proberen te posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Jah heerlijk al die spam, net zoals al die verkoop site's die lopen ook helemaal vol met dit soort oplichters shit, doe op marktplaats.nl maar eens een search voor een sony psp, daar word je ook niet vrolijk van... Gelukkig zijn deze site's zo triest dat het grappig is :)

(\__/)
(='.'=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Laatst online: 08:58
Bij de rs password recover, moet je verschillende beantwoorden over oude wachtwoorden en andere dingen. Dit werkt zeer goed. Hierdoor heb ik ook 1 van me accounts ooit is terug gekregen, helaas waren wel al mijn spullen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Runescape meer een ziekte. Bij mij in de klas zitten een paar mensen die er echt aan verslaafd zijn. Zitten er de hele tijd over te lullen, echt ziek word je ervan. Al die members zijn trouwens een goudmijn voor die gasten van runescape. Je hoeft er niks voor te doen, en wil je er een beetje verder mee komen moet je wel member worden. K wist trouwens niet dat het zo oud was, hoeveel jaar? Die sites zijn trouwens zeker grappig.
Ook nog even ontopic: waarschijnlijk gewoon een stommiteit van zichzelf, het hacken zal nog best wel lastig zijn. En aangezien de betere hackers wel wat beters te doen hebben als jouw zoontje hacken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WubboZ schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:13:
Idd, dude, wat jij wilt, het is niet dat ik het wil repareren of zo, dat kan ook niet, maar als het hier om een klasgenoot gaat, dan wil ik als ik die jongen of z'n ouders hier mee lastig ga vallen (en dat gaat gebeuren, zoiets doe je toch niet bij je vrienden), niet helemaal met een mond vol tanden en zonder bewijs aan komen.
Dat hij alles kwijt is maakt me niets uit, hopelijk stoppen ze nu, maar het is gewoon een principe questie
Je kan je zoon beter leren dat er tegenslagen in het leven zijn en dat er niks aan gedaan kan worden. Waarom zou je als vader je hierin mengen? Ik had vroeger ook weleens ruzie met vriendjes en dat ging ook weer over... als mijn vader zich ermee ging bemoeien toendertijd :X

Afijn, je komt er toch niet achter wie het gedaan heeft zo te lezen. Wel jammer dat online games op deze manier verpest worden. Zelf speel ik voornamelijk autoraces online en daarin zitten ook eikels die je van de weg duwen e.d. en dan kan ik ook aardig boos worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-10 16:38
Wees blij dat zulke gasten er zeer waarschijnlijk niks aan vinden op dit forum, zou in no time hier ook vol staan met die troep en zeg dan maar byebye GoT...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:24:
Dan valt je het pas op wat een rust GoT geeft... Firefox trok dat forum ook niet echt lekker volgens mij. :/
Nu nog een black edition, of is die er al? (inc. met abbo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10 16:09
Tsja, zoals hierboven al aangegeven kan er vanalles gebeurt zijn, maar vermoedelijk heeft gewoon iemand zijn pass gezien. Verder daalt het niveau in dit topic behoorlijk en een ander fora bashen hoort hier niet thuis :{
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.