[XP] No more IRP stack locations met USB pen drive*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-03 21:54
Hallo, met mijn USB drive (connect 3D net nieuw) heb ik het volgende probleem.

ik stop afgelopen zondag de USB stick in mijn computer, computer herkent hem. ding werkt als een trein, dus ik ga afgelopen maandag met de USB stick naar school zet het huiswerk van die dag op de stick en probeer wanneer ik thuis ben het huiswerk van de stick te halen. Dus ik stop die stick weer in dezelfde USB poort... pats... BSOD (NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS). ik denk van wat overkomt me nu?. de pc herstart zichzelf ik meld me weer aan, en stop de USB stick nu in een andere poort. weer dezelfde BSOD

Eergisteren probeerde ik het volgende, ik maak een nieuw account aan, schakel over naar dat account en probeer of de USB stick het daar wel doet.. ja hoor het werkt. dus ik ging gisteren weer naar school en het gemaakte huiswerk zette ik weer op de stick. Toen ik weer thuis was probeerde ik het huiswerk van de stick af te halen op het nieuwe account.... weer die BSOD :'(

wat is hiervan het probleem, hoe kan ik het oplossen? doe ik iets verkeerd?

Mijn specs

CPU AMD athlon 64 3000+
Mobo Asrock K8 Combo Z
HDD Seagate 200 gb (ST3200822AS)
Mem 2x 512 MB Kingston Value ram
OS Win XP pro

ik heb ook GoT afgezocht, uit de search kon ik geen bruikbare antwoorden vinden, ook heb ik op google gezocht, hier heb ik wel wat kunnen vinden maar dat was voor WIN 2000 sp4.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk besturingssysteem gebruik jij dan? zie ik niet in je topicstart. http://msdn.microsoft.com...8b72-cc7add0e7257.xml.asp en
http://msdn.microsoft.com...8eec-9b20dc410d6d.xml.asp geeft aan dat het een driverprobleem is, die waarschijnlijk iets niet released. Heb je dit ook als je Safely remove hardware gebruikt? Zou je voor een usbstick een trayicon voor moeten hebben :)

Verwijder anders eens de drivers die je nu hebt, en probeer het dan nog eens. Kan je ook de parameters nog even vermelden van de fout?

[ Voor 14% gewijzigd door sanfranjake op 13-10-2005 22:08 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• pin_point
Mijn OS is Win XP pro met SP 2 (helemaal niet aangedacht),

toen ik mijn usb stick eruit haalde op zondag heb ik dat gedaan met de optie hardware veilig verwijderen gedaan.

Ik zou niet weten op welke manier ik die driver moet verwijderen, ik heb alle usb controllers en hubs er al een paar keer uitgegooit en opnieuw geïnstalleerd, gelijk toen ik de stick er weer in deed kreeg ik weer die BSOD... de parameters ga ik morgen ff posten (me want to :Z)parameters hou je tegoed van me

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik mik dat nog even in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie

• pin_point
En dan hier de parameters:
***STOP: 0X00000035 (0X858808E, 0X00000000, 0X00000000, 0X00000000)
mvg stefan

edit: mischien handig om erbij te zetten, mijn andere USB stick doet het wel op alle poorten, alleen kan ik deze niet meer gebruiken omdat ik steeds "fout in I/O apparaat krijg". maar windows herkent die stick verder wel goed

[ Voor 47% gewijzigd door pin_point op 14-10-2005 13:29 ]

• pin_point
ik las op die pagina de volgende zin:
Other memory problems might accompany this error.
kan het te maken hebben met mijn geheugen? die niet naar behoren werkt, waardoor ik die fout steeds krijg.

ik zal zo even memtest een paar uur laten draaien

MVG stefan

edit: ik heb memtest ca 2.5 uur laten draaien bij een coverage van ca. 1200% had ik nog steeds geen errors (zie afbeelding)
Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/6522/memtest0sf.jpg

heb net even USB 2 uitgezet in de bios.. met gevolg andere foutcode

USB 2 aangezet in de bios
***STOP: 0X00000035 (0X858808E, 0X00000000, 0X00000000, 0X00000000)
USB2 uitgezet in de bios
***STOP: 0X00000035 (0X8591BBF8, 0X00000000, 0X00000000, 0X00000000)

[ Voor 53% gewijzigd door pin_point op 15-10-2005 10:55 . Reden: memtest laten draaien ]

• pin_point
heb voor een paar dagen terug usb stick van een kameraad geleend, had ik hetzelfde probleem 1 keer vloeiend 2e keer pats blauw scherm

ik weet nu voor 99% zeker dat het aan me moederbord ligt.

dus wat mij betreft een slotje op dit topic

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geheugen al eens goed getest dan?

Mijn spoorwegfotografie

• pin_point
Ik heb het geheugen getest met memtest tot een coverage van 1200%, toen had ik nog steeds geen errors. dus denk ik dat het geheugen wel goed is.

maar het is niet alleen met MIJN usb stick dat de pc raar doet, ook bij die van iemand anders (als de usb stick maar usb2.0 is)

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 23:31
Ik heb dit probleem ook vaak meegemaakt [rml][ XP] NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS bsod bij insteken USB stick[/rml]

Er is een known problem by de client van symantec ghost in combinatie met usb keys. Zie de symantec knowledgebase. http://service1.symantec....nDocument&src=bar_sch_nam
When you attach, or plug-in, a USB flash drive to a computer that has the Ghost Client installed, the computer reboots. You may also see a blue screen error message that states "Stop 0x00000035 NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS."
Solution: This problem is caused by a flaw in the GhMon.sys file. A new version of the file is available, and can be downloaded by clicking the following attachment.
To replace the file on your computer, rename the original GhMon.sys file in the \WINDOWS\system32\drivers folder to GhMon.old, then copy the new version to the same folder.

[ Voor 9% gewijzigd door Pacjack op 01-02-2006 10:17 ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10-2025

Tuumke

Shingaling?

ik heb hetzelfde probleem en tot nu toe nog geen oplossing...
erg raar probleem dit :S
@pacjack: er staat geen ghost niets op de laptop waarop ik het probleem hebt...

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:45

Wildfire

Joy to the world!

^^ kick ^^

De 0x00000035 foutmelding kan ook voorkomen op systemen die op een domein zijn aangesloten, wanneer die inloggen terwijl er teveel low-lever filter drivers actief zijn dan komt de 0x00000035 BSOD.

(zie http://support.microsoft.com/?kbid=906866)

Oorzaak is mup.sys in \windows\system32\drivers - er is een hotfix voor, die is echter niet publiekelijk beschikbaar gemaakt. Ik heb 'm aangevraagd en hopelijk helpt het.

De hotfix installeert een nieuwe mup.sys en vervolgens moet er nog een register-aanpassing worden gemaakt:
Restart the computer in Safe Mode. For more information about Safe Mode in Windows XP, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
315222 (http://support.microsoft.com/kb/315222/) A description of the Safe Mode Boot options in Windows XP
2. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
3. Locate and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Mup\Parameters
4. In the right pane, right-click DfsIrpStackSize, and then click Modify.
5. Type 10 in the Value data box, and then click OK.

Note The default value of the DfsIrpStackSize registry entry is 5. This value allows for a maximum of three file system filter drivers.
6. Quit Registry Editor.
7. Restart the computer.
Ik zal de nieuwe mup.sys achter de hand houden voor diegenen die 'm nodig blijken te hebben.

-- Edit: helaas bleek het voor mijn situatie niet de oplossing te zijn. Vaag, erg vaag. Dan maar verder zoeken... :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 01-05-2006 11:16 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Het is misschien wel handig om ook het kb artikel van die hotfix te vermelden.
Pagina: 1