[2003] Emails laten relayen via de ingebakken mailserver

Pagina: 1
Acties:

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 22:40
Ik draai nu op mijn server de windows mail server die standaard bij Windows Server 2003 enterprise zit.

Alleen nu vraag ik me af hoe ik het voor elkaar krijg om clients mail te kunnen verzenden via de mail server. Nu kan ik wel telkens ip adressen en zo invullen voor de clients, maar dat is ook niks.

Ik heb gekeken zag dat er wel een vinkje bij stond voor:
"Allow all computers which succesfully authenticate to relay, regardless of the list above."

Dus ik stel bij de client dit in dat die aanmoet melden met de juiste gegevens van het account, maar helaas dan krijg ik dus:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is test@testdomein.nl. Onderwerp 'test', Account: 'mail', Server: 'mail.**.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 Unable to relay for test@testdomein.nl', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Het rare is wel dat die wel alle accounts mailt die de server kent, maar de mail adressen die niet bekend zijn op de server krijg ik deze error.

Nu kan ik wel open relay draaien, maar dat wil ik juist NIET.

Kan iemand helpen of in de richting sturen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anders alleen relay open zetten op je interne ip? Voor het interne subnet?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rddr schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:38:

Het rare is wel dat die wel alle accounts mailt die de server kent, maar de mail adressen die niet bekend zijn op de server krijg ik deze error.

Kan iemand helpen of in de richting sturen?
Klopt.

"succesfully authenticate" betekent een Windows aanmelding.
Dus je domain computers/users kunnen wel authenticeren, maar non-domain users niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 22:40
Is er dan een mogelijkheid zodat het automatisch gaat, want elke keer ip invullen schiet niet op vooral als ik 9000 clienten heb :) ze gebruiken nu de smtp van de provider.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Neem een echte mailserver waar je pop-before-smtp doet of met auth-smtp werkt.
Relayen voor 9000 clienten?
Dat wil je niet zo regelen zoals je het nu doet, heb je ook rekening gehouden met logfiles en dergelijke?
9000 is veel hoor, das "kleine ISP" hoeveelheden met de daarbij horende verantwoordelijkheden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
BackSlash32 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:47:
Neem een echte mailserver waar je pop-before-smtp doet of met auth-smtp werkt.
Relayen voor 9000 clienten?
Dat wil je niet zo regelen zoals je het nu doet, heb je ook rekening gehouden met logfiles en dergelijke?
9000 is veel hoor, das "kleine ISP" hoeveelheden met de daarbij horende verantwoordelijkheden.
Mdaemon zou dan prima volstaan, 2480 dollar voor unlimited users

exchange voor 9000 man zou namelijk behoorlijk duurder zijn :P

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1