Toon posts:

[PHP/MySQL] INSERT INTO $bla['naam']

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Al een hele tijd ben ik vergeefs opzoek waarom met onderstaand INSERT statement niks in mijn database komt. Het is inmiddels gelukt dat ik geen syntax foutmeldingen meer terug krijg maar de database wordt nog steeds niet gevuld met gegevens. Als ik de variabelen naar het beeld echo bevatten ze wel degelijk gegevens.

Hier dus een selectie van de code waar de query wordt uitgevoerd:

PHP:
1
2
3
4
5
<?php
mysql_query("INSERT 
INTO bedrijven (bedrijfsnaam,adres,postcode,postbus,plaats,email,bedrijfsinformatie,gebruikersnaam,wachtwoord)
VALUES ({$invoer['bedrijfsnaam']},{$invoer['adres']},{$invoer['postcode']},{$invoer['postbus']},{$invoer['plaats']},{$invoer['email']},{$invoer['bedrijfsinformatie']},{$invoer['gebruikersnaam']},{$invoer['wachtwoord']})");
?>

Bovenaan aan de code wordt gewoon netjes de php file om verbinding met de database te maken geopend. Omdat ik geen enkele foutmelding terug krijg en zeker weet dat mijn kolommen kloppen weet ik niet meer waar ik moet zoeken. Of kan ik uberhaupt geen variabelen van het type $bla['naam'] via een INSERT statement naar de database schrijven?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat zegt mysql_error()?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik mis toch wat quotes om je non-numerieke waarden...

Intentionally left blank

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-04 21:22

Guldan

Thee-Nerd

mogen die accoladers er eigenlijk wel in? en ik zou mysql_error idd ff proberen.

ik doet het altijd op deze manier: VALUES(" . $output['variable'] . "," . $etc . "

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Ik doe het zo:
PHP:
1
mysql_query("INSERT INTO bedrijven (bedrijfsnaam) VALUES ('".$invoer['bedrijfsnaam']."')") or die(mysql_error());

[ Voor 18% gewijzigd door TheBorg op 13-10-2005 19:16 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Guldan:
mogen die accoladers er eigenlijk wel in?
http://www.php.net/manual...es.string.parsing.complex

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:27:
Ik doe het zo:
PHP:
1
mysql_query("INSERT INTO bedrijven (bedrijfsnaam) VALUES ('".$invoer['bedrijfsnaam']."')") or die(mysql_error());
Thnx, het werkt nu _/-\o_

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 11:26
Vervang in het vervolg mysql_query() tijdelijk met print() om te zien welke query je precies genereerd. Daarnaast is mysql_error() altijd je eerst informatiebron.

Verwijderd

kleine tip.. onthoud goed dat de enkele quotes buiten moeten.. veel mensen typen snel de quotes en vergeten dat de enkele quotes aan de buitenkant moeten..
eerlijk: heb er zelf een keer 2 uur gezeik mee gehad :9

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is gewoon een kwestie van zelf je code kunnen debuggen. Bovendien staat dit alles gewoon letterlijk in onze FAQ: P&W FAQ - PHP

Volgende keer dus zelf even wat debuggen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.