Toon posts:

DVD database in ACCESS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik heb een probleempje...ik wil graag een database maken voor dvd's in Access. Nu het volgende:

Een film mag meerdere acteurs hebben en een acteur mag in meedere films spelen (zelfde met genres. Is dit een veel-op-veel relatie? Kan dat wel in Access?

Hoe kan ik dit het beste oplossen, hoe kan ik het beste de tabellen maken?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het inmiddels heb opgelost door middel van een tussen tabel:

het ziet er nu zo uit:

Tabel DVD:
- dvdnummer
- titel
- jaar
- duur
- ondertiteling
- omschrijving

Tabel Acteur
- Acteurnummer
- Acteurnaam

Tabel Acteur(koppel)
- dvdnummer
- acteurnummer

Tabel Genre
- Genrenummer
- Genre

Tabel Genre(koppel)
- dvdnummer
- genrenummer

Nu heb ik een formulier gemaakt om een nieuwe film toe te voegen met daarin 2 subformulieren voor genre en acteur. Ik krijg het alleen niet voor elkaar hoe ik nu door gegevens in die subformulieren in te vullen ook daadwerkelijk in de tabellen te schrijven.

Kan iemand mij hierbij helpen, wie weet hier mee over, of doe ik iets verkeerd?

Verwijderd

if me.dirty then me.dirty = false

ergens in je afterupdate proppen (wat voor mij ook goed werkt, is ergens een ok-knop doen, en dan kan je valideren en dan deze check doen.

Verwijderd

Topicstarter
iig geval bedankt voor je reactie, maar kun je misschien ook uitleggen hoe ik dit moet doen, want ik snap het niet helemaal en weet ook niet waar ik dat in zou kunnen stellen...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
We verwachten hier op GoT dat je zelf wat onderzoek doet. Door even te zoeken op internet heb je zo een tutorial te pakken hoe een database op te zetten. Zonder enige relevante info (zoals een code sample van wat er niet wil lukken) kunnen we hier natuurlijk weinig mee ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters