Alle websites blokkeren behalve één domein

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Kan ik met behulp van de Windows HOSTS file zorgen dat alle websites geblokkeerd worden behalve 1 bepaald domein? Ik kon tot nu toe alleen maar vinden hoe ik bepaalde domeinen laat verwijzen naar een ander domein.

Of is hier specifieke software voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

ehm...volgens mij kun je wildcards gebruiken in je hostfile, dus als je * blockt en daaronder www.site.con naar www.site.com laat verwijzen dan werkt het misschien :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Geen DNS server toevoegen, en alle hosts die nodig zijn toevoegen aan de HOSTS file. Onbekende hosts kunnen dan niet opgezocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 21:00
Je hosts-file is hier niet voor bedoeld, dit dient slechts ter (omslachtige / bepertkte manier van) vervangingn van een DNS-server :)

Makkelijkste doe je zoiets via een proxy of je DNS-server (alles wat ik niet ken == ip website "Foei")

Edit: Dat van GlowMouse is ook een oplossing ja :)

[ Voor 12% gewijzigd door Paul op 13-10-2005 17:56 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:48
Als je t IP hebt van dat domein kun je ook gewoon default een (nietbestaande) of gewoon geen gateway invoeren. Alleen dat bekende IP route je dan via de internetlijn. Bijkomend voordeel is dat, als je ooit bij die bak bezig moet, je gewoon de route goed kan zetten om online te komen ipv je hele hosts file weer moeten editten enz.

Je kan t ook gewoon via een proxy gooien, dan kun je alles centraal beheren wat wel en niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-06 14:27
Router gewoon port 80 laten blokkeren, behalve van 1 bak op je netwerk. Daar draai je een software proxyserver op. Hier kan je lekker alles instellen. Vervolgens kunnen de dametjes en heertjes niet meer internetten, tenzij ze die proxy gebruiken.

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1