[XP] Netwerk DVD speler

Pagina: 1
Acties:

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb hier een film die het op de ene DVD speler doet en op een andere niet. Nu wil ik juist op die ene computer waar hij het niet doet die film kijken.
Nu is die DVD speler die het hem wel doet als een map te zien op de andere computer, maar ik wil hem mounten zodat ik hem kan afspelen als DVD met menu (in VideoLAN). Ik kan helaas niet alle .vobjes gewoon afspelen, alleen het menu vob filmpje. Dus ik denk dat de andere alleen toegankelijk zijn via de hoofd vob... iets in die richting.

Dus ja, hoe mount ik een folder als een drive? Of zijn er nog leuke VideoLAN grapjes of dergelijke?

• HuggyB
Mount Virtual Drive 2.0.21 klinkt goed.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Dan probeer je die toch :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• HuggyB
Was bezig, maar hier trapt VideoLAN niet in. Dus is een andere aanpak nodig en dus ook een andere vraag (en dus meer abstract want ik heb geen idee nu):

Hoe krijg ik DVD output op een andere computer via een netwerk? Als in filmpje kijken via het netwerk?

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Hmm, eerste wat me te binnen schiet is een S-video>cat5 converter. (die bestaan serieus)
Maar die zijn nogal aan de prijs . . . :X

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

• HuggyB
Hmmm.. heb toch liever iets aan de software kant.

Ik kan de VIDEO_TS.VOB gewoon opstarten, en dan krijg ik het menu te zien. Maar ik kan niets aanklikken op dat menu dan, omdat er niets te navigeren valt in een enkel bestand.

[ Voor 65% gewijzigd door HuggyB op 13-10-2005 17:59 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Zeker een originele DVD? Dan gaat t namelijk niet werken ivm decss gebeuren.

Oplossingen:

- DVD naar hdd rippen met DVDdecrypter (oid) en dan die map delen over netwerk
- AnyDVD installeren (Deze verwijderd de beveiliging onthefly dus dan kun je gewoon de dvdrom sharen)

• HuggyB
Ja ik lees het net:

http://www.allformp3.com/dvd-faqs/47.htm

Hmm, dat benodigd inderdaad wat meer drastische maatregelen.

• HuggyB
Ik heb AnyDVD geinstalleerd, maar die kan alleen van lokale drives spelen en niet van gemounte drives. Ideeen? Dat rippen wil ik als laatste gebruiken, een soort paardenmiddel.

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-08 09:34
Ik heb net ff wat geprobeerd, want ik vindt het zo raar dat het niet werkt. Ik heb een draadloos netwerkje tussen mn laptop en mn desktop. Als ik op mn desktop PowerDVD 6 opstart en ik selecteer 'open dvd file on harddisk drive' en ik browse naar mn gedeelde drive op mn laptop en ik selecteer de videoTS map dan kan ik probleemloos DVD kijken over mn 54Mbps netwerk....
Of is dat toe te wijten aan het feit dat er geen kopieerbeveiliging opzit?

[ Voor 11% gewijzigd door Juppehup op 13-10-2005 18:51 ]

• HuggyB
Ja, volgens dat ene linkje dat ik net opzette kan je niet over een netwerk videos bekijken als er beveiliging op zit.

Dan gaan we naar het paardemiddel toe, dus decrypten die zooi. Kan ik hiervoor DVD Shrink gebruiken? Kan ik de output van DVD Shrink bekijken met een mediaspeler?

Hij maakt er mooie VOBjes van. Wel aardig dit, voor gratis software al helemaal.

[ Voor 14% gewijzigd door HuggyB op 13-10-2005 19:51 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
HuggyB schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:31:
Ik heb AnyDVD geinstalleerd, maar die kan alleen van lokale drives spelen en niet van gemounte drives. Ideeen? Dat rippen wil ik als laatste gebruiken, een soort paardenmiddel.
Anydvd natuurlijk wel op de pc met de dvddrive installeren )pc waar je de dvd deelt), niet op de netwerkclient ;)

• HuggyB
DJSmiley schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:47:
[...]

Anydvd natuurlijk wel op de pc met de dvddrive installeren )pc waar je de dvd deelt), niet op de netwerkclient ;)
Joh, dat moet ik dan nog proberen. Overigens is het gebleken dat ik geen vobjes van een gig snel genoeg over het netwerk kan sturen (10mbps). Zou in principe net moeten kunnen, maar het werkt gewoon niet. Oh, en DVD Shrink kan niet decrypten. Dat kan DVD Decrypter, zoals eerder vermeld.
Misschien kan ik de gedecrypte vobjes shrinken voor een kleinere bitrate, of ik kan een snellere hub kopen (of een switch, hubs doen ze niet meer).

[ Voor 49% gewijzigd door HuggyB op 14-10-2005 02:13 ]

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

start via videolan een multicast op de pc die de dvd wel leest? en dan die multicast gewoon openen op de pc waar je de film wilt kijken?

//edit

en dat 10 uur later :| topic stond nog bovenaan :P

[ Voor 20% gewijzigd door woest85 op 14-10-2005 12:10 ]

[Signature]

• HuggyB
Ja, multicasten zou ik nog kunnen proberen inderdaad... maar ik ben geen netwerkheld, maar iets sharen kan ik wel :)
Maar kan de client dan wel het filmpje aansturen?

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 01:15

VIPER2001

[GOT]The Source

DVD Shrink kan WEL decrypten

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• HuggyB
Echt? Hij gaf een foutmelding en stopte er mee, dan kan ik er ook weinig mee. Maar maakt niets uit, DVD shrink werkt gelukkig ook met all reeds gedecrypte DVD bestanden.
Dus dat wou ik even melden.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

je kunt ook gewoon met nero of alcohol of wat voor progje dan ook een image van de dvd bakken en die over het net mounten met virtual drivers zoals daemon tools, alcohol 120% etc etc

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Pagina: 1