ik heb al ik weet niet wat geprobeerd, al andere topics doorgelezen maar ik kom er maar niet uit.
mijn probleem is het volgende. ik ben een site aan het maken die er ongeveer zo uitziet:
nou is het dus de bedoeling dat de 2 divjes binnen div middle naast elkaar komen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. ik kan ze geen standaard hoogte geven, want ze rekken mee met de inhoud. daardoor kan ik dus niet de content div absoluut positioneren, want de afmeting verschilt steeds.
ik heb het al eens eerder gedaan, toen lukte het wel met align: left; en align:right;
ik heb nu dit in mn css staan:
ik heb al van alles geprobeerd met float:left / right, position: absolute / relative, display:inline, align:left / right maar het wil maar niet lukken. ze blijven strak onder elkaar staan
iemand enig idee hoe ik ze nu naast elkaar krijg ?
zo ziet de site er nu uit: klik
mijn probleem is het volgende. ik ben een site aan het maken die er ongeveer zo uitziet:
code:
1
2
3
| Header
Menu | Inhoud
Footer |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <div id="totaal"> <div id="header"> </div> <div id="middle"> <div id="menu"> waarom wil het nou maar niet lukken om dit divje aan de linker kant te krijgen, tussen de 2 lijntjes </div> <div id="content"> en dan dit divje aan de rechterkant tussen de 2 lijntjes </div> </div> <div id="footer"> </div> </div> |
nou is het dus de bedoeling dat de 2 divjes binnen div middle naast elkaar komen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. ik kan ze geen standaard hoogte geven, want ze rekken mee met de inhoud. daardoor kan ik dus niet de content div absoluut positioneren, want de afmeting verschilt steeds.
ik heb het al eens eerder gedaan, toen lukte het wel met align: left; en align:right;
ik heb nu dit in mn css staan:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| body { background-color:lightgrey; } div#totaal { position: relative; margin: -10 auto; width: 960px; height: 600px; } div#header { width: 960px; height: 155px; position: relative; margin: 0 auto; background: url('images/layout/header.png') no-repeat; } div#middle { width: 960px; position: relative; margin: 0 auto; background: url('images/layout/middle.png') repeat-y; } div#menu { align:left; position: relative; left: 0px; width: 150px; margin: 0px 0px 0px 20px; border: 1px solid black; } div#content { align:right; position: relative; right: 0px; width: 700px; margin: 0px 20px 0px 0px; border: 1px solid green; } div#footer { width: 960px; height: 26px; position: relative; margin: 0 auto; background: url('images/layout/footer.png') no-repeat; } |
ik heb al van alles geprobeerd met float:left / right, position: absolute / relative, display:inline, align:left / right maar het wil maar niet lukken. ze blijven strak onder elkaar staan
iemand enig idee hoe ik ze nu naast elkaar krijg ?
zo ziet de site er nu uit: klik
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?