Toon posts:

lelijk beeld GF6600: Stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een aantal maanden geleden de Asus En6600 gekocht. Na deze geïnstalleerd te hebben viel het beeld me wat tegen, maar ik wist niet wat ik ervan moest verwachten. Nu ik één van de nieuwste drivers gebruik, is het beeld nog steeds lelijk.

Tijdens het opstarten is het beeld gewoon goed, alleen als alles geladen is dan wordt het scherm heel even grijs, en daarna weer normaal. Nou ja, normaal kan je het niet meer noemen, het is alsof anti-aliasing en AF op -16 staan. Een schuine lijn lijkt wel een trap. Als ik de AA en AF instellingen op zijn hoogst zet, veranderd er niets.

Ook kan ik een spel zoals America's Army niet spelen, zelfs op belachelijk lage instellingen kom ik niet hoger dan 20 fps. De specificaties van mij systeem zijn:

AMD 2600+
MSI K7N2 (G)
512 MB Ram (OEM)
80 Gb Maxtor 7200 rpm
Asus EN6600

Ik heb al rondgezocht op internet, maar kon niets vinden. Heeft iemand een idee?

bvd, Ruben

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-08 21:02
Ik heb zelf ook de 6600 gehad en is toch een prima kaartje.
Aangezien je ook al de nieuwste drivers gedownload heb denk ik dat je het beste even naar de winkel waar je hem gekocht heb even terug kan gaan.
Waarschijnlijk is het een fabrieks foutje. Om het echt goed te testen kun je nog even 3dmark draaien en dan je score vergelijken met de behaalde bencmarks hier op GoT. Is jouw score beduibend lager dan kan je er van uit gaan dat hij kapot is. Voorderest lijkt het mij ook niet dat het aan jouw setup ligt. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat hij te warm word aangezien de 6600 aardig wat warmte produceert. Maar je kast even open en laat hem zo. Start dan je computer op en kijk wat hij dan doet. Doet hij het dan wel dan is het gewoon een warmte probleem. Maar dit lijkt me eigelijk haast niet mjah.

Suc6 verder en laat het ons hore B)

Verwijderd

Topicstarter
Kan niet terug naar de winkel, via internet besteld. Ik zal snel 3dmark03 draaien en dan even vergelijken, maar ik heb het idee dat die score wel goed zal zijn, maar dat het er toch lelijk uit ziet...

• Frontysco
als je klote beeld heb dan zijn ws je 3dmark score ook slecht. Probeer ook ff met de kast open wat ik zei. En je hebt toch altijd nog garantie ook via internet dus als niets werkt terug sturne die hap ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen, maar denk niet dat het daaraan ligt, aangezien de temperatuur nooit boven de 60 graden komt.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Mijn setup is vergelijkbaar met de jouwe (alleen heb ik een A7N8X-E Deluxe en 1024Mb geheugen). BF2 loopt bij mij prima, hoewel ik hem wel op 800x600 heb staan (volgens mij niet nodig, maar ik moet het nog steeds een keer tweaken).

Mijn beeld is ook prima.

Ik zou concluderen dat er iets mis is met de kaart. Misschien is de geheugencontroller niet goed waardoor er databits blijven hangen, of misschien is een rammetje kapot.

Als je niet kan omruilen, dan zuigt dat :(. Misschien is er een slecht contact en kom je er op deze manier achter: duim op een chip, wijsvinger op de achterkant van de kaart en knijpen. En zo alle chips afgaan.

Misschien een papiertje tussen je wijsvinger en de kaart om rare effecten tegen te gaan, je huid geleid namelijk een beetje stroom :). En hou van te voren even de verwarming vast (op een ONGEVERFD stukje) om statische electriciteit te ontladen. Let ook op dat je geen wollen of nylon kleding draagt.

Als blijkt dat er een slecht contact ergens is, dan moet je iemand zoeken die verstand heeft van solderen. Die kan het dan misschien verhelpen.

Maar je zou de kaart ook RMA naar Asus kunnen sturen. Kost je wel verzendkosten, maar dat is altijd minder dan een nieuwe kaart.

Macbook Pro

• Frontysco
heb je de 3dmark score al?

Verwijderd

Topicstarter
sorry, beetje laat, maar bedankt voor de reacties. Ik ga het zo snel mogelijk proberen, en zal het laten weten...
Pagina: 1