[2003] Verschillende talen in 1 domein

Pagina: 1
Acties:

• perryodk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:05
Ik heb de volgende vraag:

Is het mogelijk om verschillende taal versies van Windows XP en Windows Server 2003 in 1 domein te hebben? Dus de forest root in Engeland heeft een Engelstalige Server 2003 en de DC in NL van een child domain heeft een Nederlandstalige versie van Server 2003.
Werkt dit goed samen ? Of moet je vanwege de verschillende taalversies aparte domeinen aanmaken ?

Ik heb zelf al 2 uur gezocht op Technet maar niks gevonden over Server 2003, wel over Server 2000.

[ Voor 9% gewijzigd door perryodk op 13-10-2005 17:00 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik geloof niet dat dat een probleem is, omdat de gegevens tussen de servers bij mijn weten niet in een taal worden verstuurd (ja, toch wel, het protocol is de taal).

Uit de volgende URLs blijkt dat het wel degelijk mogelijk is om meerdere talen binnen 1 domein te handhaven:

Multilingual Compatibility with Active Directory Objects, Clients, and Domain Controllers
How To Restrict selection of Windows MUI's menus and dialogs languages (using the MUI Group Policy)

De tweede gaat inderdaad over Windows 2000. Als het goed gaat in 2000, dan gaat het ook vrijwel zeker goed in 2003 :)

[ Voor 9% gewijzigd door the_shadow op 13-10-2005 17:33 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het kan probleemloos, de meeste bedrijven kiesen echter voor Engels ivm. het later uitkomen van patches in andere talen dan Engels. Ook zijn Engelstalige events eenvoudiger terug te vinden op Technet dan Nederlandse.

Waarom installeer je geen Engel OS, met daarop een Nederlandse Mui?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Let wel op dat als je op de andere talen de admin tools gaat draaien. Dat wil soms problemen geven. Ik zou de admin tools alleen draaien op een PC met dezelfde taal als de Domain Controllers.

http://www.hroling.nl

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
problemen geeft het niet, alleen zie je dan NL omschrijvingen in je GPO.. en das niet altijd wenselijk (tenminste ik wordt er gek van :| )

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 eens is met Zwelgje

Al krijg je die ook als je GPMC draait op een nederlandstalige XP Pro doos.
Ach, alles beter dan een NL server (afdeling? wtf?)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1