Beste Tweakers,
Ik heb hier een probleem met mijn internet/netwerk. En een vreemd probleem ook.
Ik heb twee computers op een router aangesloten. Maar van de een op de andere dag deed de ene computer het 'niet meer', althans het internet dan. Op de andere computer lukt alles en is alles stabiel, maar op de ene kan ik (hier komt het rare) WEL downloaden maar NIET op het internet surfen. Want mijn downloadjes doen het wel gewoon maar als ik IE opstart krijg ik 'Kan de server niet vinden'. Ook in netwerkverbindingen staat de LAN-verbinding gewoon op verbonden. Soms doet de verbinding het trouwens wel even maar daar vooraf heb ik dan helemaal niks gedaan waar dit door zou kunnen. Zomaar dus, en een paar uurtjes later doet IE het al niet meer.
Wat heb ik al geprobeert:
- Router er tussenuit gehaald en rechtstreeks op de PC aangesloten.
- Netwerkkaart uit en weer aangezet.
- Tientallen keren modem en router gereset.
- Met IP zitten kloten.
- Meerdere keren 'Netwerkverbinding Herstellen' gedaan.
- Een nieuwe LAN-verbinding proberen te maken.
PS. - Virusscan gedaan met Panda Antivirus, Hitman Pro en Microsoft AntiSpyware. Leverde niets op.
Kan het verschil maken als ik bv. Firefox gebruik denken jullie?
Mijn netwerkkaart is: NVIDIA nForce Networking Controller
Mijn provider is: Chello (aan hen kan het niet liggen want op de andere computer werkt alles wel gewoon)
Dan nog even de rest van mijn specs:
http://specs.tweak.to/11865
Ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen want ik ben wanhopig!
BVD, Tommy.
Ik heb hier een probleem met mijn internet/netwerk. En een vreemd probleem ook.
Ik heb twee computers op een router aangesloten. Maar van de een op de andere dag deed de ene computer het 'niet meer', althans het internet dan. Op de andere computer lukt alles en is alles stabiel, maar op de ene kan ik (hier komt het rare) WEL downloaden maar NIET op het internet surfen. Want mijn downloadjes doen het wel gewoon maar als ik IE opstart krijg ik 'Kan de server niet vinden'. Ook in netwerkverbindingen staat de LAN-verbinding gewoon op verbonden. Soms doet de verbinding het trouwens wel even maar daar vooraf heb ik dan helemaal niks gedaan waar dit door zou kunnen. Zomaar dus, en een paar uurtjes later doet IE het al niet meer.
Wat heb ik al geprobeert:
- Router er tussenuit gehaald en rechtstreeks op de PC aangesloten.
- Netwerkkaart uit en weer aangezet.
- Tientallen keren modem en router gereset.
- Met IP zitten kloten.
- Meerdere keren 'Netwerkverbinding Herstellen' gedaan.
- Een nieuwe LAN-verbinding proberen te maken.
PS. - Virusscan gedaan met Panda Antivirus, Hitman Pro en Microsoft AntiSpyware. Leverde niets op.
Kan het verschil maken als ik bv. Firefox gebruik denken jullie?
Mijn netwerkkaart is: NVIDIA nForce Networking Controller
Mijn provider is: Chello (aan hen kan het niet liggen want op de andere computer werkt alles wel gewoon)
Dan nog even de rest van mijn specs:
http://specs.tweak.to/11865
Ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen want ik ben wanhopig!
BVD, Tommy.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 16:48 ]