Hallo,
Ik heb hier een PC met de volgende configuratie:
ASUS P4V8X-X Mainboard
Pentium 4 3,0Ghz HT (Hyper-Threading) FSB 800, 1Mb cache
2x 512MB Ram ECC 400Mhz
ATI Radeon 9000 128Mb
===
Nu heb ik het probleem dat ik niet de juiste processorsnelheid krijg.
Als ik in de BIOS kijk wordt netjes aangegeven dat er een P4 3,0Ghz processor in zit die op 3,0Ghz staat.
Zodra ik de PC opstart krijg ik de zelfde gegevens te zien.
Zodar ik in MS Windows XP Pro zit, en de bij deze computer de eigenschappen opvraag van de PC dan geeft windows dat er idd een Pentium 4 CPU 3,00Ghz in zit maar dat de kloksnelheid op 2,70Ghz werkt.
De ram wordt goed weergegeven en als ik taakbeheer open en kijk bij prestaties dan zie ik ook de verwachte 2 vensters van CPU-gebruik.
De CPU staat in de bios goed ingesteld lijkt mij, maar is dit een normaal gegeven of is er een verkeerde instelling in Windows?
Het lijkt mij geen Hardware probleem, maar eerder een software probleem.
De laatste updates voor het moederbord zijn ge:installeerd en gaf geen verandering omtrent bovenstaande, ook zijn de laatste updates voor de hardware en de updates voor windows geïnstalleerd.
Wie kan mij hiermeer verder helpen?
Ik heb hier een PC met de volgende configuratie:
ASUS P4V8X-X Mainboard
Pentium 4 3,0Ghz HT (Hyper-Threading) FSB 800, 1Mb cache
2x 512MB Ram ECC 400Mhz
ATI Radeon 9000 128Mb
===
Nu heb ik het probleem dat ik niet de juiste processorsnelheid krijg.
Als ik in de BIOS kijk wordt netjes aangegeven dat er een P4 3,0Ghz processor in zit die op 3,0Ghz staat.
Zodra ik de PC opstart krijg ik de zelfde gegevens te zien.
Zodar ik in MS Windows XP Pro zit, en de bij deze computer de eigenschappen opvraag van de PC dan geeft windows dat er idd een Pentium 4 CPU 3,00Ghz in zit maar dat de kloksnelheid op 2,70Ghz werkt.
De ram wordt goed weergegeven en als ik taakbeheer open en kijk bij prestaties dan zie ik ook de verwachte 2 vensters van CPU-gebruik.
De CPU staat in de bios goed ingesteld lijkt mij, maar is dit een normaal gegeven of is er een verkeerde instelling in Windows?
Het lijkt mij geen Hardware probleem, maar eerder een software probleem.
De laatste updates voor het moederbord zijn ge:installeerd en gaf geen verandering omtrent bovenstaande, ook zijn de laatste updates voor de hardware en de updates voor windows geïnstalleerd.
Wie kan mij hiermeer verder helpen?