Toon posts:

[XP] Keyboards niet door Windows herkend, bij boot/bios wel*

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanmiddag een probleem met het keyboard, Microsoft multimedia keyboard(PS2). Ik kan niet meer typen.

Twee andere keyboarden (PS2) uitgeprobeerd, zelfde probleem. Met systeem herstel teruggezet naar gisteren. toen alles nog wel werkte. Zelfde probleem.

Ik zie het keyboard niet bij configuratie > systeem > tab algemeen, en ook niet in configuratie > toetsenboarden > tab hardware(leeg) Diverse software gedeinstalleerd, zoals van het keyboard en opnieuw geinstalleerd. In veilige mode opstarten, zelfde probleem. Lampjes , caps bijv. werkt ook niet. Bij het opstarten flitsen ze wel op, en gaan dan weer uit.

Echter in de BIOS werkt het keyboard wel.Ook na de post kan ik op F8 drukken, en dan werkt ook nog steeds. daarna houd het op.Op een andere computer, deze dus werkt het keyboard wel en de andere ook. Ze zijn ook te zien in configuratie > systeem > tab algemeen en configuratie > toetsenboarden > tab hardware. Via hardware detectie heb ik geen mogelijkheid om een keyboard (opnieuw) te installeren

Ik gebruik een ASUS a7v600 mobo winxp home versie SP1,
Ik heb geen USB keyboard ter beschikking. Muis is PS2 maar hangt via een adapter op USB

Hard of software probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 17:11 . Reden: aanv. ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:08

DefLite

Why so serious?

mischien kan je nog erbij vermelden of je updates hebt of sp2
en dat soort dingen
en mischien is je ps2/usb poort brak als het kan probeer een andere
nieuwe windows install

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Andere ps2 apparaten zoals muizen aanwezig? Misschien iets veranderd op je pc? Je zou als tijdelijke oplossing even %SystemRoot%\system32\osk.exe kunnen gebruiken om in de event-logs te kijken. Vind je daar nog nuttige info?

Ik denk dat je last hebt van http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;811798
Ik pas even de topictitel aan. Aangezien je keyboard in de bios en opstartscherm nog wel werkt is er imho geen reden om aan te nemen dat dit een probleem met de hardware is.

Keyboard probleem > [XP] Keyboards niet herkend door Windows, bij boot/bios wel*
Beargumenteer dat eens als je wil :)

[ Voor 14% gewijzigd door sanfranjake op 13-10-2005 16:33 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:30
Klinkt als een software probleem, aangezien je keyboard in je BIOS het perfect doet, zoals je zelf zegt :)

Probeer eerst eens te denken wat je vanmiddag gedaan hebt, of wat er gebeurt is wat de oorzaak kan zijn. (crashes, updates wat dan ook)

Je zegt ook dat je andere toetsenborden hebt geprobeerd, maar welke aansluiting hebben die toetsenborden? Als het om PS2 toetsenborden gaat, probeer dan eens een USB-toetsenbord om te kijken of die wel werkt.

Gooi eventueel de drivers van je PS2-poort/USB-poort eens weg zodat windows die opnieuw gaat installeren, of zoek eventueel nieuwe drivers voor die poorten, of liever: nieuwere drivers voor je mobo en/of chipset :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]sanfranjake schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:31:
Andere ps2 apparaten zoals muizen aanwezig? Misschien iets veranderd op je pc? Je zou als tijdelijke oplossing even %SystemRoot%\system32\osk.exe kunnen gebruiken om in de event-logs te kijken. Vind je daar nog nuttige info?

Ik denk dat je last hebt van http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;811798
Ik pas even de topictitel aan. Aangezien je keyboard in de bios en opstartscherm nog wel werkt is er imho geen reden om aan te nemen dat dit een probleem met de hardware is.

Keyboard probleem > [XP] Keyboards niet herkend door Windows, bij boot/bios wel*

[...]

quote]

Ok ik zal het lezen, bedankt alvast. Ik heb het bericht nog even aangevuld. ik weet eigenlijk niet meer zogoed wat er nu precies gebeurd is. Ik geloof dat m'n computer niet verder kwam dan het opstart scherm. Ik schakel dan meestal uit start weer op druk F8 in en start op met de laatste insyellingen die nog wel werkte, meestal werkt het dan wel weer. Toen merkte dat het keyboard niet meer werkte heb ik de software daarvoor, Intellityp gedeinstalleerd. Ook heb ik nog de BIOS defaults teruggeladen.De oorzaak kan ik nu ff niet meer terughalen.

Op punt 3 loopt ik dus al vast want mijn BT hangt er niet aan, alleen heb ik wifi aktief op dit moment. Ik zie overigens nog niet het nut van het bericht op de genoemde link zeker ook omdat ik geen keyboard/muis op BT gebruik. Helemaal vreemd is dat m'n keyboard wel wordt genoemd terwijl dat geen BT keyboard is. Nu heeft BT wel een seriele poort, maar toch.........

handig dat software keyboardje dat werkt, meer zie ik niet.Ik vroeg me al af of zoiets in XP zat.Echter. Het gewone keyboard doet nog niet.
%SystemRoot%\system32\osk.exe

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 18:43 . Reden: aanv ]

Verwijderd

Topicstarter
ff de logs

Bron van gebeurtenis: MsiInstaller
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1004
Datum: 13-10-2005
Tijd: 15:46:50
Gebruiker: n.v.t.
Computer:
Beschrijving:
De detectie van product {5D5B9E6A-344C-4976-95AB-ABBDC648E5DA}, functie Keyboard, onderdeel {E28F9AEE-DC2F-4BB1-803E-D8D063110D8D} is mislukt. De bron C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\hcg.chm bestaat niet.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: MsiInstaller
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1001
Datum: 13-10-2005
Tijd: 15:46:50
Gebruiker: n.v.t.
Computer:
Beschrijving:
De detectie van product {5D5B9E6A-344C-4976-95AB-ABBDC648E5DA}, functie Keyboard is mislukt tijdens het aanvragen van onderdeel {4ABECF16-486E-45CD-B770-50E9577802D0}

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost. Echter de oorzaak ken ik (nog) niet. Ik zag op een gegegeven moment dat het keyboard wel beschikbaar was in de veilige mode, maar had code 10 en een uitroepteken op gele achtergrond. Een probleem dus maar dat wisten we al.

Dus ik hem hem even vernieuwd. Het keyboard werkte toen in die veilige mode. Dus gewoon opgestart en toen werkte het ook weer.

Ik heb daarna wat ongebruikte hardware uit de PC verwijderd, oa een wifi kaartje die niet meer gebruikt werd, na eerst de software te hebben gedeinstaleerd. Ik kwam er ook achter de de opgebouwde geluidskaart nog op "auto" stond terwijl ik een externe Audigy 2ZS gebruik.

Niettemin iedereen bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1