Dat pureVideo werkt dat nu ook gewoon met DivX? Xvid bijv in windows media player?
Of werkt PureVideo alleen maar op VOB files, die indruk heb ik namelijk.
Ik denk dat ik er uit ben waarom het helemaal geen goed beeld geeft. Iedereen die ooit een Geforce 2MX440 heeft gehad en toevallig TVTOOL draaide weet dat ie een externe TV chip heeft.
Bijv Conexant, Philips SAA etc.
Op die manier kon dus de maker van TVTOOl schema's krijgen van die TV decoders, dus kon hij ze software (TVTOOL) steeds beter maken. Daarom kon je dus ook een veel betere kleur op tv krijgen. Logisch, zijn software 'spreekt'de TV chip direct aan zonder langs routines van windows te gaan (dacht ik_) Voordeel spreekt voor zich.
En nu ? Tja, nu is Mr Nvidia een beetje boos? Omdat meneer Tvtool een beter beeld op tv krijgt hebben ze ruzie hehehehe. Ongelopelijk he? ja gaat om geld! de klant komt altijd pas op de tweede plaats lijkt het wel grrr!
Dus zegt Mr TVTOOL nou dan stop ik nu met de nieuwe versies, want als jullie in Geforce 6600 de TVChip gaan integreren PLUS ik krijg geen uitleg hoe jullie tv chip werkt zoals op de oude tv chips, dan is het feest over.
Natuurlijk doet TVTOOL 9.7 het met 6600 en 6600 GT. Maar na mijn testen.. zie ik geen voordeel meer tenopzichte van de MX of oude versie's met (externe TV chip)
Voorbeeld:
Ik druk op TVMODE start een film in bijv media player. doe mijn ogen goed open en wat zie ik.. zwart is WEER te licht. Zwart beeld moet zwart zijn zoals op je monitor tijdens het kijken van een video, niet grijs zoals een video out ZONDER TVtool.
Op me oude Geforce MX440 bijv met alleen al een simpele Chrontel 7007 tv Chip, was zwart zwart, wit zo wit als op mijn pc-monitor. en alle kleuren zoals (bijna) DVD.
Wat zien we nu op een kaart van meer dan 200 euro? TVTOOL heb geen zin meer, ow ja het start op.. ja hoor.. of het je beeld kan vergoten geen idee misschien is dat het enige wat nog werkt haha. Maar het gaat bij TVTOOL om juiste DVD kleur op je tv!!!
Nvidia bespaard kosten dus, haalt de tv chip er af, zijn ze eigen tvchip als MV Integrated naast de core.. en hoppa.. tvtool = dood. kleuren op tv zijn weer zoals vroeger (toen tvtool er nog niet was)
Dus nu is de keuze OF een goede kaart voor games ? --> 6600 +
En geen goed TV beeld
(Of iemand is er achter dat de 2e VGA uit zo mooi is als op je monitor dan kan dat ons nog redden)
Of
een video kaart die ouder is, MET externe Chrontel of nog beter Conexant TV chip.
Pfffffffffff wat een gezeur man!
Nvidia maak $&#^$%* je drivers beter voor TV out!!!!!!!!!!! waarom zou je anders een tvout op je kaart zetten man damn!!
Nu de magie? PureVideo ?? ik wil weten VOOR ik iets koop.. of dit net zo mooi is als tvtool. Of dit niet alleen voor dvd is maar OOK voor streaming video EN DivX.
Andere optie is de te zien of VGA naar TV zo'n kabel.. dan een betere optie is.
Onthoud, zwart moet zwart zijn NIET grijs op tv.
Als je de instellingen gaat veranderen in nvidia opties.. wordt zwart donkerder ja.. maar nog steeds grijs.
Stop een DVD in je player en kijk es op tv als de film start.. de naam van de film etc.. zie hoe mooi zwart het beeld om de text heen is? Zo krijg je dat ook met tvtool en een kaart van nvidia van nog geen 50 euro
Maar goed.. misschien heb iemand al een beter idee.. maar als ik niet beter vind.. gaat mijn 6600 het huis uit..