Toon posts:

[PCAnyWhere] Probleem met verbinding te maken via ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier intern gebruiken we een aparte pc om bij klanten in te bellen, om zo storingen enzo te verhelpen.
Meestal gebeurd dat met PCAnyWhere.

Omdat het systeem voor geen meter meer werkte hebben we het systeem opnieuw geinstalleerd met windows xp. En een nieuwe ISDN Modem, EICON DIVA PCI.
Alles ging perfect, PCAnyWhere versie 9.2.1 geinstalleerd. Op de website van Symantec stond ergens dat deze versie officeel niet geschikt voor XP SP1.
Daarom hadden we versie 11.5 alvast besteld.

Inbellen bij een bepaalde klant gaat via ISDN over CAPI 2.0, met de versie 9.2.1 werkte dit pefect met de verse installatie en de nieuwe isdn kaart.
Maar om toch conflicten te verkomen is later toch 11.5 geinstalleerd.
Daarna komt er geen connectie meer met deze klant. PCAnyWhere geeft aan geen gehoor.
Het toolje van de Diva kaart geeft aan dat er dan niks gebeurd.

Daarom hebben we nog een andere test account aangemaakt, naar een ander isdn nummer van ons. Ook deze geeft het zelfde probleem.

Maar wanneer je de windows inbel functie gebruikt gebeurd er van alles, en komt er ook een connectie. Ook zie je het icoontje van het diva tooltje veranderen.

Maar wanneer we dezelfde lijn gebruiken maar daar een andere pc op aansluiten krijgen we wel verbinding. Dus de lijn is goed.

Ik denk dat het probleem met PCanywhere te maken heeft omdat het met een oudere versie wel werkte. En heb daarom dit topic maar in SA neergezet.

Ik zou graag tips willen ontvangen hoe ik dit probleem kan oplossen.

Het volgende heb ik gedaan:
  • ISDN Kaart verwijderd en opnieuw toegevoegd.
  • van www.eicon.com driver gedownload (is geen nieuwere versie dan ik al geinstalleerd had.) verder op www.eicon.com niks te vinden over dit probleem.
  • op symantec.com heb ik uren lopen speuren naar een oplossing, het enige wat ik tegen kwam was dat McAfee Virusscan dwars zou kunnen zitten, en hier was een fix voor( na het installeren van een dll bestand doet pcAnyWhere het niet meer) Maar ook na het uitschakelen van McAfee virusscan komt er geen verbinding.
  • Versie 11.5 verwijderd en 9.2.1 weer geinstalleerd (werkt ook niet)
  • op google gezocht en niks te vinden wat me verder zou kunnen helpen.
  • op GoT gezocht maar ook niet echt iets gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze een kleine kick en een update:
Ik heb een image terug gezet waar geen pcanywhere versie was geinstalleerd.
Daarna heb ik ghost 11.5 geinstalleerd. Ook zo kan ik geen verbindingen maken.

Probleem is opgelost.
Raar maar waar omdat er een spatie in het telefoonnummer stond deed hij het niet. Hij doet het nu bij beide versies.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 15:53 ]