Toon posts:

[XP] Windows start enkel nog in safemodus*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

vraagje, Windows wil niet opstarten blijft na het laadscherm vasthaken..

(Windows is opnieuw geinstalleerd, HD's zijn geformatteerd, geheugen is vervangen en Windows werkt zelf ook op andere pc!)

Hoe krijg ik Windows weer werkend.

Tia

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03 15:12
Wat zijn de foutmeldingen, wat heb je zelf al geprobeerd, is er tijdens de installatie iets misgegaan, ...

Allemaal dingen die wij moeten raden! Geef iets meer info!

Verwijderd

Topicstarter
helemaal geen foutmelding zwart scherm en monitor gaat slapen terwijl pc gewoon aanstaat

• sjroorda
  • Laatst online: 24-03 15:12
Dus de computer doet het wel? Weet je zeker dat het niet gewoon aan de monitor ligt?

• inXs
  • Laatst online: 22:41

inXs

known as inXs

Zit het scherm er dan wel goed in? Foute driver voor je videokaart erop gegooid? Safe modus werkt ook niet? Videokaart zit niet goed? Koeling van je pc werkt niet goed?

superB

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w

Dit is een behoorlijk magere topicstart. Er is op geen enkele manier uit op te maken om wat voor systeem het gaat, wat je al gevonden/geprobeerd hebt en waarom dat niet werkte, wat je wèl ziet, etc.

Je kunt allereerst eens rustig een kijkje nemen in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
Verder zijn zowel de Algemene gedragsregels (Netiquette) als de Windows Operating Systems - Policy een goed begin ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
nee, scherm doet het prima

PC werkt niet

koelingen werken alles werkt behalve windows niet

Verwijderd

Topicstarter
Safe modus werkt trouwens wel daar zit ik nu op met irritant lelijk scherm

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je alle drivers geinstalleerd?

Wat zijn de specs eigenlijk?

[ Voor 32% gewijzigd door ShellGhost op 13-10-2005 15:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan nu toch geen drivers installeren ??

gaat om een 2400mhz p4

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Verkeerde videokaart drivers geinstalleerd?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
nou kijk

ik start de pc op alles gaat prima tot het windows laadscherm, na enkele seconden laden wordt het scherm zwart en gebeurt er niks.

dus toen heb windows opnieuw geinstalleerd, harddisk's geformatteerd,
op ander forum kreeg ik te horen dat het geheugen kapot was, heb ik vervangen zelfde verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
GGS_106 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:22:
hoezo videokaart ??

windows start niet op control alt delete werkt ook niet niks werkt hij loopt vast

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:23:

dus toen heb windows opnieuw geinstalleerd, harddisk's geformatteerd,
.
in welke volgorde?

...less is more

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ik krijg niet het idee dat je mijn post al hebt gelezen.
Bovendien is het niet verboden wat vaker gebruik te maken van het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knopje...

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:16:
Safe modus werkt trouwens wel daar zit ik nu op met irritant lelijk scherm
LOL, het is dan ook Safe Mode hé, dient niet om er gaaf uit te zien }:O

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:25:
Ik krijg niet het idee dat je mijn post al hebt gelezen.
Bovendien is het niet verboden wat vaker gebruik te maken van het [afbeelding]-knopje...
roon staat daar dat het voor hardware is Windows valt daar niet onder toch ?

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal toch echt wat meer informatie moeten geven dan dat je hier laat zien, met deze informatie kunnen we zo weinig namelijk - om dit enigszins in goede banen te leiden hebben wij op GoT tientallen zo niet honderden regeltjes opgesteld in talloze policies en FAQ's :)

Wat we voornamelijk belangrijk vinden op GoT is dat je zelf inzet toont - vertel ons eevn wat je zelf zoal geprobeerd en gedaan hebt om je probleem danwel vraagstuk op te lossen - heb je bijvoorbeeld al eens ergens op gezocht - zo ja, waar dan op? Wat kwam je tegen, en wat lukte er niet aan de gevonden potentiele oplossingen :)

Daarnaast zien we graag een topicstart die helder en duideijk is - geef hierin voldoende informatie (wat is er veranderd / gebeurt dat dit probleem zich voordoet, etc) - en probeer zo specifiek mogelijk te zijn :)

Daarnaast zien we graag een topic titel die je probleem kort en bondig samenvat - in een Windows Operating Systems een topic plaatsen met de topic tietl 'XP Windows' zegt niet zo veel natuurlijk :)

Ik pas je topic titel nog even aan, pas je zelf je topic start nog even aan naar bovenstaande eisen? :)

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 20:52
Lees inderdaad eerst de FAQ's en vorige post ff.

• coensel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06-2021
GGS_106 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:22:
Gisteren heb ik een soortgelijk probleem gehad. Als je, zoals he aangeeft, in Veilige Modus kan opstarten en beeld krijgt, waarom probeer je dan inderdaad niet eens de video drivers opnieuw te installeren. Eventueel veilge modus met netwerk ondersteuning, zodat je de nieuwste drivers kan downloaden.

Niet meteen al het advies aflslaan.

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-03 14:53
Ik denk dat je je hertzinstellingen en resolutie naar beneden moet bijstellen. Of een andere monitor gebruiken ;)

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:28:
Je zal toch echt wat meer informatie moeten geven dan dat je hier laat zien, met deze informatie kunnen we zo weinig namelijk - om dit enigszins in goede banen te leiden hebben wij op GoT tientallen zo niet honderden regeltjes opgesteld in talloze policies en FAQ's :)

Wat we voornamelijk belangrijk vinden op GoT is dat je zelf inzet toont - vertel ons eevn wat je zelf zoal geprobeerd en gedaan hebt om je probleem danwel vraagstuk op te lossen - heb je bijvoorbeeld al eens ergens op gezocht - zo ja, waar dan op? Wat kwam je tegen, en wat lukte er niet aan de gevonden potentiele oplossingen :)

Daarnaast zien we graag een topicstart die helder en duideijk is - geef hierin voldoende informatie (wat is er veranderd / gebeurt dat dit probleem zich voordoet, etc) - en probeer zo specifiek mogelijk te zijn :)

Daarnaast zien we graag een topic titel die je probleem kort en bondig samenvat - in een Windows Operating Systems een topic plaatsen met de topic tietl 'XP Windows' zegt niet zo veel natuurlijk :)

Ik pas je topic titel nog even aan, pas je zelf je topic start nog even aan naar bovenstaande eisen? :)
Oke thnx

wat ik allemaal gedaan heb staat er al. Ben naar dynabyte geweest heb het die man uitgelegt zonder succes :(. hij gaf me een link waar ik antwoord kon krijgen en daar ben ik nu.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:35:
[...]

Oke thnx

wat ik allemaal gedaan heb staat er al. Ben naar dynabyte geweest heb het die man uitgelegt zonder succes :(. hij gaf me een link waar ik antwoord kon krijgen en daar ben ik nu.
haha Dynabyte 'linkt' naar GOT _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door funk-e op 13-10-2005 15:37 ]

...less is more

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:23:
[...]

hoezo videokaart ??

windows start niet op control alt delete werkt ook niet niks werkt hij loopt vast
Maar wel in veilige modus. Dus start windows wel op

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
GGS_106 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:40:
[...]

Maar wel in veilige modus. Dus start windows wel op
safemode wel ja, maar nier normaal

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 20:52
Uit je verhaal begrijp ik dat Windows het in exact dezelfde configuratie wel heeft gedaan?

Wat is je videokaart, welke driver gebruik je daarvoor, hoeveel geheugen heb je en in welke opstelling? Kun je je scherminstelling veranderen, wat voor beeldscherm heb je....

Verwijderd

Topicstarter
usgaap1976 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:43:
Uit je verhaal begrijp ik dat Windows het in exact dezelfde configuratie wel heeft gedaan?

Wat is je videokaart, welke driver gebruik je daarvoor, hoeveel geheugen heb je en in welke opstelling? Kun je je scherminstelling veranderen, wat voor beeldscherm heb je....
ja klopt :)

Ati Radeon VE DDR

Driver, hoe kan ik dat zien :D

2x256 mb pc2700 333mhz

In safemode kan ik scherminstellingen niet veranderen

TFT schermpje van Cornea

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik geef je net al aan dat je wat meer inzet moet tonen - lees mijn uitleg nou nog eens goed door, en pak daar [FAQ=,]Registratievoorwaarden en faq[/FAQ] nog eens bij, en dan met name de eerste alinea :)

Ik heb het idee dat je niet volledig tot de doelgroep van GoT behoort - en misschien ben je dan beter af op een ander forum :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ghoekrimoe,

Ik krijg niet echt de indruk dat je zelf al veel tijd hebt gestoken in het oplossen van het probleem. GoT is een forum voor de gevorderde computergebruiker, wat betekent dat we een uitgebreide analyse met alle relevante informatie verwachten in de topicstart. Roon geeft je al een hele goede lijst met tips in [rml]r00n in "[ XP] Windows start enkel nog in safemodu..."[/rml] .
Zou je voortaan als je zelf de laatste poster bent je bericht willen aanpassen? Er zit speciaal voor dat doel een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif bovenaan je post.

edit:
* sanfranjake weer traag vandaag, hoi elevator :w

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 13-10-2005 16:19 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1