scannen universele afstandsbediening ?

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157378

Topicstarter
In het bezit van twee universele afstandsbedieningen (wel die erg goedkope van een paar euro) is het me nog nooit gelukt om bv met de scanfunctie (dat heet : "instellen met de snelzoekfunctie,automatisch zoeken") een apparaat zoals de tv,vcr etc. in te stellen.

Zoals in handleiding staat beschreven werkt het gewoon niet,ook de duitse vertaling die iets anders zegt werkt niet.

Gelukkig heb ik nu twee codelijsten dus ik kan de meeste van m'n apparaten wel gebruiken.
Toch zou ik graag weten of het anderen gelukt is met scannen iets teweeg te brengen.

Via google heb ik niets kunnen vinden over dit probleem.
Het zijn merkloze afstandsbedieningen,op de ene staat alleen rm-950.

Op de site www.remotecodelist.com is dat geen bekend typenummer.

Groeten,

Paulnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106563

Yep, mij is het recentelijk prima gelukt om via automatisch zoeken de juiste codes te vinden. Ik heb een Philips universele afstandsbediening. Het zoeken ging hierop als volgt. B.v. voor de TV: TV aanzetten, automatisch zoeken op afstandbediening starten. Hij gaat dan één voor één het power-off signaal versturen van de verschillende codes. Gaat je TV uit dan onderbreek je het zoeken en heb je de juiste code gevonden :z :z Simpel, maar doeltreffend.

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Kan zijn dat het aan je apparatuur/remote combinatie ligt, heb zelf de scanfunctie van mijn eigen afstandsbediening ook weleens gebruikt dat het niet werkte terwijl dit in combinatie met andere apparaten wel werkte.
Troost je, ik moet zelf meestal toch nog de andere code's ook allemaal nog proberen aangezien anders de helft van de knoppen vaak niet werkt (of de verkeerde functie wordt ermee gestart....)

[ Voor 6% gewijzigd door MidnightMotion op 14-10-2005 19:10 ]

Eigenaar van domoticavergelijken.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:04
Anoniem: 106563 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:45:
Yep, mij is het recentelijk prima gelukt om via automatisch zoeken de juiste codes te vinden. Ik heb een Philips universele afstandsbediening. Het zoeken ging hierop als volgt. B.v. voor de TV: TV aanzetten, automatisch zoeken op afstandbediening starten. Hij gaat dan één voor één het power-off signaal versturen van de verschillende codes. Gaat je TV uit dan onderbreek je het zoeken en heb je de juiste code gevonden :z :z Simpel, maar doeltreffend.
Heb je toevallig net als ik de Philips RU880 afstandbediening? Zo ja, dan is het misschien goed te weten dat er nog een vierde, ongedocumenteerde manier van instellen is - zie hier, post 3. Deze methode heb ik onlangs nodig gehad om een Denon receiver er mee te kunnen bedienen - codes leren door te 'luisteren' werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106563

M_v_A schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:49:
[...]

Heb je toevallig net als ik de Philips RU880 afstandbediening? Zo ja, dan is het misschien goed te weten dat er nog een vierde, ongedocumenteerde manier van instellen is - zie hier, post 3. Deze methode heb ik onlangs nodig gehad om een Denon receiver er mee te kunnen bedienen - codes leren door te 'luisteren' werkte niet.
Thanks for the heads-up M_v_A.

Ik heb zelf een RU760, dus gaat dit verhaal voor mij niet op. Ik heb echter momenteel volledige controle over de apparatuur die ik via deze remote wil besturen. 5 onhandige lelijke remotes vervangen door 1 handige mooie remote. Me very happy :*)