[XP] Installatie automatiseren

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132639

Modbreak:Dit topic is afgesplitst van Hitman Pro - Ultimate Spyware Removal Tool en [rml][ Installatie] Meerdere installaties capturen en samenvoegen[/rml], vandaar dat de TS een beetje raar staat :)
Met wat van programma is Hitmanpro eigenlijk gemaakt.
Het lijkt me Super handig om voor mijn eigen installaties ook bepaalde Instellingen standaard te zetten.. vanaf de installtie kna je bijvoorbeeld vinkjes zetten en op 'next' klikken.
hoe is dit gedaan ?

[ Voor 30% gewijzigd door pasta op 13-10-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 22:26
Anoniem: 132639 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:02:
Met wat van programma is Hitmanpro eigenlijk gemaakt.
Het lijkt me Super handig om voor mijn eigen installaties ook bepaalde Instellingen standaard te zetten.. vanaf de installtie kna je bijvoorbeeld vinkjes zetten en op 'next' klikken.
hoe is dit gedaan ?
Het tooltje daarvoor heet AutoIt (versie 3)...

zie: http://www.autoitscript.com/autoit3/index.php

heb de setup-file al maanden op m'n schijf staan,
met eerst het idee er misschien ook eens mee te spelen en iets mee te doen...
't is er alleen nog nooit van gekomen |:( :P

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chillz schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:18:
[...]

Ik heb deze al is eerder gedownload maar ik weet niet of dit is wat ik bedoel ik kan er iig nog maar weinig mee.

zoals bij hitman pro zie je dat bij bijvoorbeeld adware bepaalde vinkjes weg worden gehaald en vinkjes worden toegevoegd dit was zeg maar mijn vraag hoe is dit gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 132639 op 12-10-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Anoniem: 132639 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:55:
Ik heb deze al is eerder gedownload maar ik weet niet of dit is wat ik bedoel ik kan er iig nog maar weinig mee.

zoals bij hitman pro zie je dat bij bijvoorbeeld adware bepaalde vinkjes weg worden gehaald en vinkjes worden toegevoegd dit was zeg maar mijn vraag hoe is dit gedaan.
wat ik al zeg,
ik heb er geen ervaring mee...

was ook benieuwd en heb toen ergens een keer gelezen dat AutoIt gebruikt werd,
uit nieuwsgierigheid toen gedownload, maar verder nog niets mee gedaan

misschien heeft iemand anders er al ervaring mee?
of weet iemand iets soortgelijks? (waar HitmanPro anders mee gemaakt kan zijn)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chillz schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:07:
[...]

wat ik al zeg,
ik heb er geen ervaring mee...

was ook benieuwd en heb toen ergens een keer gelezen dat AutoIt gebruikt werd,
uit nieuwsgierigheid toen gedownload, maar verder nog niets mee gedaan

misschien heeft iemand anders er al ervaring mee?
of weet iemand iets soortgelijks? (waar HitmanPro anders mee gemaakt kan zijn)
Ik ben nu bezig met "Wise for Windows" hiermee kan je je instellingen in een installatie wijzigen (vinkjes zetten/wijzigen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het topic is misschien heel erg oud maar ik ben eigenlijk nu op zoek naar zon programma. het lijkt erop dat SMSInstaller precies doet wat ik wil maar ik kan hem niet downloaden van de ms site. ik kan alleeen SMSInstaller SP2 downlaoden en volgens mij neit de volledige installatie.

zijn er ook nog andere programma's waarmee ik meerdere installaties kan samenvoegen, en automatisch kan laten "lopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Wise installer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja daar ben ik op het moment ook mee bezig maar ik krijg het op geen enkele manier voor elkaar om een installatie vanzelf te laten lopen dus automatisch op "next" laten klikken en "i agree this ....." .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
"I agree" is btw juist het enige wat je bij HitmanPro nog zelf moet doen als gebruiker ;)

maar goed, bijvoorbeeld voor bedrijfsinstallaties kan het heel makkelijk zijn als je echt alles automatisch kan laten gaan

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Chillz schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:52:
"I agree" is btw juist het enige wat je bij HitmanPro nog zelf moet doen als gebruiker ;)

maar goed, bijvoorbeeld voor bedrijfsinstallaties kan het heel makkelijk zijn als je echt alles automatisch kan laten gaan
Ja indd daar heb je gelijk in "i agree.." moet indd zelf gedaan worden.

maar bijvoorbeeld bij Ad-ware zijn er ook aantal vinkjes en rondjes aangevinkt. ik vraag me af hoe dit gedaan si ben druk bezig met WISE maar kom er nog niet echt uit

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leftdevil
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 07:54
met instal shield kun je MSI installers pakketen maken , hierin kan je kwijt wat je maar wil voor installaties. Werkt gewoon met snapshots dus (bijna) alles word mee genomen in de msi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 15:56

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Hier stond geblaat

[ Voor 87% gewijzigd door Marlibica op 13-10-2005 16:10 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 01:41
volgens mij is hier een heel topic over hoe jij je xp cd kan maken. zonder op knopjes te hoeven drukken bij installatie,maar je hebt uiteraard wel gezocht maar kon hier niks over vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Topicstarter
maurice_thalen schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:12:
volgens mij is hier een heel topic over hoe jij je xp cd kan maken. zonder op knopjes te hoeven drukken bij installatie,maar je hebt uiteraard wel gezocht maar kon hier niks over vinden 8)7
Je bedoelt [rml][ XP] Unattended CD Project deel 4[/rml], maar dat is niet wat de TS bedoelt. De TS wil programma's die geïnstalleerd moeten worden na de XP-Install (dus als je al in de user-environment zit) automatiseren. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 01:41
pasta schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:33:
[...]

Je bedoelt [rml][ XP] Unattended CD Project deel 4[/rml], maar dat is niet wat de TS bedoelt. De TS wil programma's die geïnstalleerd moeten worden na de XP-Install (dus als je al in de user-environment zit) automatiseren. ;)
Ah mijn schuld niet goed gelezen..domme ik
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nog steeds bezig met wise installer maar krijg het idee (na heel lang prutsen) dat je met wise installer niet automatische installaties kan maken.
heeft iemand anders nog een id waarop het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Anoniem: 132639 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:39:
Ik ben nog steeds bezig met wise installer maar krijg het idee (na heel lang prutsen) dat je met wise installer niet automatische installaties kan maken.
heeft iemand anders nog een id waarop het wel kan.
Als het goed is kan je wel met wise autoinstall installaties maken.
Dat weet ik bijna 100% zeker, omdat ik het gezien. :)
Hoe dat precies in z'n werk ging weet ik niet meer, maar staat dat niet allemaal beschreven in de helpfile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShellGhost schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:45:
[...]

Als het goed is kan je wel met wise autoinstall installaties maken.
Dat weet ik bijna 100% zeker, omdat ik het gezien. :)
Hoe dat precies in z'n werk ging weet ik niet meer, maar staat dat niet allemaal beschreven in de helpfile?
neej ik ben al gigantisch aan het zoeken/prutsen geweest maar ik zal nog is even goed doorzoeken omdat jij aangeeft dat het wel daadwerkelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kickje..

Het is me nog steeds niet gelukt.
zoals hierboven word aangegeven kan het dus als het goed is met wise installern for windows.
kan iemand me vertellen hoe ?

Of zijn er andere proggels waarmee ik kan capturen en automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 11:29

chromeeh

the Gnome

Heb even met AutoITv3 zitten prutsen maar dat werkt best leuk :)
In het begin werkt het vaak maar half, maar als je een beetje meer er mee zit te spelen wordt je er wel beter mee :D
Zo heb ik een automatische install gemaakt van de Citrix Metaframe client, die automatisch m'n server instellingen enz. ook doet _/-\o_
Niets geen gepruts meer, file'tje draaien en klaar :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chromeeh schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:44:
Heb even met AutoITv3 zitten prutsen maar dat werkt best leuk :)
In het begin werkt het vaak maar half, maar als je een beetje meer er mee zit te spelen wordt je er wel beter mee :D
Zo heb ik een automatische install gemaakt van de Citrix Metaframe client, die automatisch m'n server instellingen enz. ook doet _/-\o_
Niets geen gepruts meer, file'tje draaien en klaar :D
heb je dit door "prutsen" voor elkaar gekregen of via een hlp file of iets ?
ik snap er namelijk weinig van om eerlijk te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Het is hardstikke simpel. Pak even het helpfile er bij en volg de 2 tutorials.

Het enige probleem bij mij is dat ik niet alle reacties van een programma weet en kan weten. Bij NOD32 AV is het bijvoorbeeld zo dat wanneer NOD32 al is geinstalleerd met een nieuwere virusdatabase je een venster te zien krijgt wat vraagt of je zeker weet of je de nieuwe database wilt verwijderen. Ik wil zeggen....heel veel programma's kunnen op heel veel verschillende manieren reageren op verschillende Windows installaties.
Daarbij zijn de vensternamen op een Engelstalige XP soms anders dan op een NL talige XP installatie.

Als ik het toch doe wil ik het natuurlijk direct goed doen.... zo universeel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bram77 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:23:
Het is hardstikke simpel. Pak even het helpfile er bij en volg de 2 tutorials.

Het enige probleem bij mij is dat ik niet alle reacties van een programma weet en kan weten. Bij NOD32 AV is het bijvoorbeeld zo dat wanneer NOD32 al is geinstalleerd met een nieuwere virusdatabase je een venster te zien krijgt wat vraagt of je zeker weet of je de nieuwe database wilt verwijderen. Ik wil zeggen....heel veel programma's kunnen op heel veel verschillende manieren reageren op verschillende Windows installaties.
Daarbij zijn de vensternamen op een Engelstalige XP soms anders dan op een NL talige XP installatie.

Als ik het toch doe wil ik het natuurlijk direct goed doen.... zo universeel mogelijk.
Ik ben nu een uurtje aan het prutsen en heb de zip tutorial gevolgd. alleen hij reageert soms niet op bepaalde "Send"-commando's maar ik begrijp het aardig en begin er aardig vat op te krijgen.

er zit trouwens een goede help bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Met Wise for Windows INSTALLER kan je geen geautomatiseerd programma maken, het heet niet voor niks INSTALLER. Je kunt wel een transform maken, dat is een MST-bestand, daarin staan enkele opties die je i.c.m. een .msi kunt uitvoeren, bijvoorbeeld:
office.msi /qb- /transforms=office.mst

Dan wordt MS Office geïnstalleerd met de in office.mst opgegeven instellingen.

Met AutoIt kun je alles automatiseren, je kunt er ook complete stand-alone programma's met een grafische interface mee maken.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:42
Toch heeft AutoIt ook limieten....

Ik ben bezig met mijn eigen oemCD, Unattended winXP, daar is ook een topic over...
Ik probeer het linkerdeel van het Startmenu voor elke gebruiker vooraf ingesteld te krijgen.... dit lukt niet met een regtweak, niet met een batchbestand en zal ook niet met autoit werken (slepen van snelkoppelingen uit 'alle programma's' naar het linkerdeel, al zou dit werken het is een lelijke oplossing)... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
waarom een compleet nieuwe "automatische" installatie? Voor zulke doeleinden is het programma ghost er gekomen.

Ghost is waarschijnlijk nog sneller dan de manier die je nu zelf wil gaan bedenken wanneer je kijkt naar de configuratie van het bovenstaande programma hitman pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is aan de ene kant wel waar maar aan de andere kant is het super makkelijk om "scriptjes" te hebben die automatisch je programma's installeren/updaten.

met ghost maak je in princiepe een "image" van je installatie en hier kan je later niets aan tunen want de installatie "staat". Door middel van het scripten kan je je installatie aan passen naar je eigen wensen.

ieder zijn eigen manier maar ik vind het makkelijk om doormiddel van een scriptje bijvoorbeeld mijn adware te updaten en niet eerst naar start --> programmas -->ad-ware -->ad-ware.exe te gaan en dan alsnog een keer op updaten klikken (ik ben zóóóó lui) :O .

Ik vind het ook makkelijk om gewoon een cd mee te nemen naar kennisen en dan automatische winzip/winrar/winamp etc te laten installeren.

ik heb bijvoorbeeld bij winrar een aantal bestandstypen die ik niet wil laten herkennen door winrar. en door middel van zon scriptje kan je die vinkje automatisch laten verwijderen.

uit eindelijk kom ik op een "install-dvd" terrecht met scriptjes die mijn hele installatie automatisch bepaald. dit in combinatie met een windows-xp unattended is natuulijk super handig.

ik hoop dat we in dit topic nog meer kennisoverdracht doen over AutoIt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ghost is eigenlijk niet eens te vergelijken. Een 'Ghost' maak je van een reeds geinstalleerde installatie. Als je die dus wil installeren op een andere pc dan waar hij af komt is de installatie al vervuilt met drivers voor andere hardware. In sommige gevallen (b.v. in een RAID configuratie) zal het helemaal niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Chillz schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:18:
[...]

http://www.autoitscript.com/wiki/index.php?title=Main_Page

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben druk op zoek naar meer van dit soort pagina's met tutorials.
ik heb al een aantal eigen installatie's gescript. maar kwil nu iets verver met bijv updaten etc etc
Pagina: 1