Dit is aan de ene kant wel waar maar aan de andere kant is het super makkelijk om "scriptjes" te hebben die automatisch je programma's installeren/updaten.
met ghost maak je in princiepe een "image" van je installatie en hier kan je later niets aan tunen want de installatie "staat". Door middel van het scripten kan je je installatie aan passen naar je eigen wensen.
ieder zijn eigen manier maar ik vind het makkelijk om doormiddel van een scriptje bijvoorbeeld mijn adware te updaten en niet eerst naar start --> programmas -->ad-ware -->ad-ware.exe te gaan en dan alsnog een keer op updaten klikken (ik ben zóóóó lui)

.
Ik vind het ook makkelijk om gewoon een cd mee te nemen naar kennisen en dan automatische winzip/winrar/winamp etc te laten installeren.
ik heb bijvoorbeeld bij winrar een aantal bestandstypen die ik niet wil laten herkennen door winrar. en door middel van zon scriptje kan je die vinkje automatisch laten verwijderen.
uit eindelijk kom ik op een "install-dvd" terrecht met scriptjes die mijn hele installatie automatisch bepaald. dit in combinatie met een windows-xp unattended is natuulijk super handig.
ik hoop dat we in dit topic nog meer kennisoverdracht doen over AutoIt.