Ik ben met xmlHTTP aan de slag gegaan omdat je er toch wel erg gebruiksvriendelijke forms mee kunt maken. Alles werkt, behalve het eindstation.
Een form verzend een studentnummer, dmv xmlHTTP en PHP wordt gecontroleerd of deze student bestaat ja of nee. Als hij/zij bestaat, dan moet dat in een <SELECT> komen, bestaat hij/zij niet, dan moet een foutmelding in een <DIV> komen.
Dit krijg ik dus niet voor elkaar, omdat ik niet af kan vangen wat er in 'responseText' staat.
De php file geeft of "none" als de student bestaat en " - bestaat niet" als de student niet bestaat.
Maar dit werkt niet:
Hoe kan ik toch responseText uitlezen. Ik heb het gevoel dat het heel erg simpel moet zijn, maar ik kom er maar niet achter.
edit: topic titel is niett helemaal goed "variabelen" moet "responseText" zijn.
Een form verzend een studentnummer, dmv xmlHTTP en PHP wordt gecontroleerd of deze student bestaat ja of nee. Als hij/zij bestaat, dan moet dat in een <SELECT> komen, bestaat hij/zij niet, dan moet een foutmelding in een <DIV> komen.
Dit krijg ik dus niet voor elkaar, omdat ik niet af kan vangen wat er in 'responseText' staat.
De php file geeft of "none" als de student bestaat en " - bestaat niet" als de student niet bestaat.
Maar dit werkt niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| result = http.responseText; if(result == "none") { newoption = new Option(lid, lid); document.getElementById("keuzes").options[boxLength] = newoption; } else { document.getElementById("comments").innerHTML = lid + result; } |
Hoe kan ik toch responseText uitlezen. Ik heb het gevoel dat het heel erg simpel moet zijn, maar ik kom er maar niet achter.
edit: topic titel is niett helemaal goed "variabelen" moet "responseText" zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 14:34 ]