Hardwarematige keyloggers in nieuwe laptops?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59068

Topicstarter
Ik ben vandaag via www.zattevrienden.be op een site terechtgekomen van een tweaker die beweert dat zijn laptop voorzien is van een Hardwarematige Keylogger...

Nu ziet het stukje op zich er redelijk echt uit maar vroeg ik me toch af of dit iets amerikaans is of iets internationaals, in het geval dat het waar is natuurlijk....

edit: op de een of andere manier de verkeerde link erin gegooid |:( 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 59068 op 13-10-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Standeman

Prutser 1e klasse

Volgens mij heb je een verkeerde link gepost, want ik krijg allemaal foto's van een boot te zien.. (2e link)

Maar het lijkt mij stug dat fabrikanten een keylogger inbouwen in een laptop. Misschien als ze niet 1 laptop meer willen verkopen misschien, want er zijn zat andere bedrijven die ze zonder maken (namelijk alle bedrijven ;)).

Ik denk niet dat een laptop fabrikant een dergelijke inbreuk op de privacy van hun klanten wil maken. Dus voorlopig vind ik het een beetje een broodja Aap verhaal..

[ Voor 69% gewijzigd door Standeman op 13-10-2005 14:32 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

waar in een laptop kom je die draden tegen dan? ik heb ik nog geen enkele laptop dat atmel chipje gezien trouwens... lijkt me totale onzin.... daarnaast, hoe willen ze dat ding uitlezen? komen ze elke nacht sneaky bij je inbreken, en dan lezen ze de chip uit?

edit: ik bedoel dus: dat controllerchipje lijkt mij helemaal niet in staat om een ethernet controller aan te sturen, laat staan een IP adres te verkrijgen...

[ Voor 24% gewijzigd door McKaamos op 13-10-2005 14:32 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryodk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 22:16
Standeman schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:27:
Volgens mij heb je een verkeerde link gepost, want ik krijg allemaal foto's van een boot te zien
De site doet het helemaal niet :+ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59068

Topicstarter
volgens het stukje zit die chip tevens gewired aan de ethernet-kaart...
Looking further, I saw that the other end of the cable was connected to the integrated ethernet board.
ben het zelf ook nog niet tegengekomen maar volgens mij is dit ook (mits waar) weer iets amerikaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

volgens mij is dat complete onzin, en voorlopig alleen op één of andere vage site gebaseerd. Ik heb al een hoop laptops opengeschroefd de laatste tijd en zoiets nog nooit gezien ;)

hoax/dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.