Ik heb thuis een linux server (gentoo) die ik vanaf mijn werk kan benaderen met ssh. Ik wil nu X gaan installeren op m'n server zodat ik ook grafisch aan de slag kan. VNC is een logische oplossing, maar het probleem is dat ik niets kan installeren op mijn PC op m'n werk. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand me helpen met een veilige, webbased oplossing te vinden (JAVA is niet geinstalleerd)?
Sowieso zet je geen grafische interface op je server. Mocht je de commands niet kennen, probeer dan Webmin eens.
TJa, er zal toch IETS moeten draaien op je kantoor pc. Wellicht kun je vnc viewer wel draaien (dus niet de isntall, maar gewoon de .exe draaien). En als je het nodig op het werk dan kun je vast wel een beheerder zo ver krijgen dat hij jave en/of vnc installeerd. een remote control oplossing op basis van javascript ken ik niet, en
Zoniet dan valt dit topic niet onder de policy (omzeilen van beveilging doen we hier niet aan)
en webmin:
Zoniet dan valt dit topic niet onder de policy (omzeilen van beveilging doen we hier niet aan)
en webmin:
ik vraag me dus af of dit werkt voor je.Webmin is a web-based interface for system administration for Unix. Using any browser that supports tables and forms (and Java for the File Manager module), you can setup user accounts, Apache, DNS, file sharing and so on.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Uhm misschien gewoon eens wat basis kennis opbouwen ?
Je kan zonder een grafische interface een zeer functionele en veilige server bouwen. Als je X gebruikt dan creeër je alleen maar een extra beveiligingsrisico.
Je zou eens voor de gein op de website van Gentoo moeten kijken, Gentoo staat ook wel bekend om zijn meer dan uitstekende documentatie. Ook de wiki van Gentoo is heel erg uitgebreid, het forum van Gentoo is één van de grootste zo niet de grootste van alle Linux Distributies.
Wat linkjes:
De Documentatie afdeling van de Gentoo project
De Gentoo wiki
Het forum van het Gentoo project
Je kan zonder een grafische interface een zeer functionele en veilige server bouwen. Als je X gebruikt dan creeër je alleen maar een extra beveiligingsrisico.
Je zou eens voor de gein op de website van Gentoo moeten kijken, Gentoo staat ook wel bekend om zijn meer dan uitstekende documentatie. Ook de wiki van Gentoo is heel erg uitgebreid, het forum van Gentoo is één van de grootste zo niet de grootste van alle Linux Distributies.
Wat linkjes:
De Documentatie afdeling van de Gentoo project
De Gentoo wiki
Het forum van het Gentoo project
Ik werk bij een nogal logge en stugge organisatie dus een beheerder zover krijgen me te helpen zit er niet in.leuk_he schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:51:
TJa, er zal toch IETS moeten draaien op je kantoor pc. Wellicht kun je vnc viewer wel draaien (dus niet de isntall, maar gewoon de .exe draaien). En als je het nodig op het werk dan kun je vast wel een beheerder zo ver krijgen dat hij jave en/of vnc installeerd. een remote control oplossing op basis van javascript ken ik niet, en
en webmin:
[...]
ik vraag me dus af of dit werkt voor je.
Die VNC viewer als .exe draaien is misschien wel een optie ja, thanks.
@ Priyantha Bleeker > Het gaat me ook niet om het bouwen c.q. draaiende houden van de server dmv X. Dat kan ik idd prima zonder. En ik ben bekend met het Gentoo forum (idd erg goed), maar dit leek me sowieso een Gentoo overschrijdende vraag.
Pagina: 1